کد خبر 1286722
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تصویب آیین نامه اجاره داری در هیئت دولت، تحول بزرگی در بازار اجاره بها ایجاد خواهد کرد، گفـت: کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون است.

به گزارش مشرق، محمود محمودزاده با اشاره به راهکارهای بهبود وضعیت اجاره بهای مسکن، اظهار کرد: برای اولین بار جهت مدیریت بازار اجاره، آیین نامه اجاره داری حرفه‌ای را مطرح کردیم که در حال حاضر در هیات دولت بوده و در صورت تصویب، با ساخت واحدهای استیجاری ارزان قیمت، تحولات ویژه‌ای در حوزه اجاره داری ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در جریان بررسی نحوه اجرای قانون جهش تولید مسکن در شورای عالی مسکن برنامه‌ای جهت ساخت سالانه یک میلیون خانه، پیشنهاد احداث ۱۵۰ هزار واحد اجاره‌ای را دادیم تا بتوانیم با ارائه مجوز تسهیلات و خدمات با قیمت تمام شده مناسب بسازیم تا برای بخش خصوصی هم جذابیت داشته باشد و مورد استقبال قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ساخت واحدهای قانون جهش تولید مسکن از امسال شروع خواهد شد اما تکمیل آنها بیش از یک سال زمان خواهد برد لذا عرضه واحدها به امسال نمی‌رسد، اما امیدواریم بازار اجاره سال آینده تا حدودی آرام تر باشد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه با تاکید بر این‌که کنترل بازار اجاره مسکن نیازمند قانون است، اضافه کرد: تاکنون در این زمینه قانونی نداشتیم و در این دو سال نیز به دلیل شرایط ویژه و شیوع ویروس کرونا از ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوباتی برای کنترل بازار اجاره بها درخواست کردیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 1
    چرا گرانی سایر کالاها و خدمات و ... را کنترل نمیکنید؟ جمع مبلغ اجاره کفاف حق بنگاه و رنگ و تعمیرات و ... را در هر سال نمیدهد. آقای معاون میخواهی چیزی هم بزاریم رو اجاره تقدیم مستاجر کنیم؟ اگه خونه رو اجاره ندهیم و خالی نگهداریم و مالیاتش رو هم بدهیم ارزانتر از اجاره دادن خواهد بود.
    • مستاجر IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
      1 0
      امیدوارم دولت با برنامه ریزی درست بساط بعضر موجران زیاده خواه و بی انصاف و از خود راضی و از خدا بی خبر مدعی مسلمونی و شیعه بودن رو جمع کنه. حق بنگاه که مشخصه ؛ نصف یا یک سوم اجاره ماهیانه.پول رنگ و خرابیهای معمول رو هم مستاجرمیده . بی انصافی و نامسلمونی در همین نوشته شما موج میزنه. بیشتر موجرا توقع دارن خرجی و ولخرجی خودشون و نوه هاشون رو از مستاجر بگیرن.به امید اون روز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس