کد خبر 1286308
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
فضاپیمای لوسی به فضا پرتاب شد

فضاپیمای لوسی ناسا که به مطالعه "تروجان‌" های سیاره مشتری می‌پردازد به فضا پرتاب شد.

به گزارش مشرق، فضاپیمای لوسی ناسا امروز ۱۶ اکتبر (۲۴ مهر) در ساعت ساعت ۵:۳۴ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۳:۰۴ به وقت تهران) به فضا ارسال پرتاب شد.

این فضاپیما برای کاوش "تروجان‌" ‌های سیاره مشتری به فضا رفته است. "لوسی" اولین فضاپیمایی است که چنین ماموریتی بر عهده دارد.  سیارک‌های "تروجان" که براساس شخصیت‌های اساطیر یونانی نامگذاری شده‌اند، سیارک‌هایی هستند که در مداری مشابه مشتری به دور خورشید می‌چرخند. گروهی از آن‌ها از مشتری جلوتر بوده و گروه دیگر پشت آن قرار دارند.  

اعضای گروه فضاپیمای "لوسی"  چندین هفته گذشته را در مرکز فضایی کندی در فلوریدا گذراندند تا این فضاپیما را برای پرواز آماده کنند. مهندسان، سیستم‌های مکانیکی، الکتریکی و گرمایشی آن را مورد آزمایش قرار دادند. اوایل ماه اوت مهندسان آنتن‌های این فضاپیما را که دومین جزء مهم آن پس از آرایه‌های خورشیدی است، وصل کردند. این آنتن‌ها امکان برقراری ارتباط با زمین را برای "لوسی" فراهم می‌کنند.

در روز ۱۸ سپتامبر، مهندسان پیشران مخازن این فضاپیما را با ۷۲۵ کیلوگرم هیدروژن و اکسیژن مایع پر کردند. این سوخت ۴۰ درصد جرم فضاپیما را تشکیل می‌دهد.  

موشک "اطلس V" این فضاپیما را با خود به خارج از جو زمین برد تا سفر طولانی خود به سمت سیارک‌های تروجان را آغاز کند. این فضاپیما از "اطلس V" جدا شده و در مدار قرار گرفته است.

این فضاپیما در طی سال‌های ۲۰۲۷ تا ۲۰۳۳ از هفت تروجان دیدن می‌کند.

فضاپیمای لوسی به فضا پرتاب شد

لحظه پرتاب موشک اطلس V

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس