در حالی که اتومبیلهای این شرکت به طور کامل به فروش می رسد، استون مارتین اکنون با "فکتور بایک" به عنوان یک تولید کننده دوچرخه همکاری کرده تا به خریداران، نسخه ای از خودرو جدید خود را اما با دو چرخ ارائه کند. نتیجه این همکاری تولید دوچرخه ای با عنوان One-77 است که از آن فناورانه ترین دوچرخه پیشرفته یاد می شود.
One-77 فناورانه ترین دوچرخه با همکاری استون مارتین تولید شده است
One-77 در نتیجه همکاری میان بین استون مارتین و شرکت دوچرخه سازی فکتوربایک است، شرکت دوچرخه سازی فکتور بایک یک شرکت فرعی تازه تشکیل شده از ورزشهای موتورسواری و هوافضایی است که چندین دهه پیش برای طراحی دوچرخه F001 با فناوری بالا تشکیل شد.
استون مارتین نیز در این همکاری به عنوان یک نام پرزرق و برق توجه عمومی را فراهم کرده و بازاریابی مناسبی را برای فروش به همراه دارد. نام این دوچرخه نیز خود گویای فناوری بالای به کار گرفته شده در ساخت آن است.
وزن این دوچرخه تا حد ممکن پایین نگاه داشته شده است
این دوچرخه چون خودرو One-77 از فیبرهای کربنی استفاده می کند تا وزن را تا حد ممکن پایین برساند، از سوی دیگر دسته های این دوچرخه همه از مواد کامپوزیتی سبک وزن ساخته شده است و مجهز به اجزاء Dura-Ace از شرکت ژاپنی شیمانو است و تسمه ها روز چرخهای کربی سفارشی قرار گرفته اند.
یک سیستم نورپردازی یکپارچه با قدرت زیاد LED در جلو و LED های قرمز، دوچرخه سوار را برای رویارویی با غبار آماده می کند. این دوچرخه چون یک ماشین چندان از ظاهر فانتزی برخوردار نشده است اما One-77 دارای فرمان و زین چرمی است.
به کارگیری LED در این دوچرخه چالش رویارویی دوچرخه سوار با غبار را به حداقل می رساند
آنچه به واقع One-77 را از سایر انواع خود جدا می کند سیستم رایانه ای پیشرفته آن است که در اصل برای دوچرخه F001 طراحی شده بود. کاربر کامپیوتر از یک ردیف حسگرهای پیچیده از جمله GPS ها، حسگر سرعت چرخ عقب، حسگر موقعیت میل لنگ برخوردار است تا تحلیل عملکرد مناسبی فراتر از اندازه گیری ها از سرعت و فاصله را انجام دهد.
این تجهیزات برای دوچرخه سوار فهرستی بیش از 100 اندازه گیری ویژه فراهم می کند که در آن میان می توان به گشتاور میل لنگ، قدرت پا و نیروی میل لنگ اشاره کرد. البته، اندازه گیری های سنتی از قبیل سرعت، ارتفاع، موقعیت GPS و ضربان قلب نیز بخشی از سیستم است. این سیستمها شبیه به انجام ورزش در آزمایشگاه در قالب استفاده از یک دوچرخه است.
صفحه لمسی این دوچرخه که در فرمان کارگذاشته شده از طریق بدنه با تمام قطعات الکترونیکی داخلی ارتباط دارد
در این وسیله، نه تنها سیستم کامپیوتری کاملا ماهرانه ساخته شده است، بلکه به صورتی یکپارچه در دوچرخه جای گرفته است. صفحه نمایش لمسی روشن دوچرخه در داخل فرمان جاسازی شده و از طریق چارچوب بدنه با قطعات الکترونیکی داخلی ارتباط دارد. کاربر می تواند از طریق صفحه روی فرمان سیستم هدایت را در دست گیرد.