۴ پیامد وخیم تعطیلی دانش‌آموزان و ادامه آموزش مجازی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: تعطیلی مدارس آسیب‌های جسمی و روحی را به همراه دارد و دانش‌آموزان بدون کنترل در فضای مجازی رها شده‌اند.

به گزارش مشرق، مهدی اسماعیلی، درباره بازگشایی مدارس اظهار کرد: بارها اعلام کردیم، مدرسه به صورت مجازی نمی‌تواند جایگزین کلاس‌های درس حضوری باشد؛ جبر شرایط و کرونا باعث حرکت به سمت آموزش مجازی شد اما بیش از این نمی‌توان فرآیند آموزش حضوری را متوقف کرد چرا که در آینده با چالش‌هایی همچون اُفت تحصیلی پنهان دانش‌آموزان مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید:

کدام گروه از دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند؟

وی افزود: آموزش مجازی در ایران تجربه نخست بود به همین دلیل کاستی‌های بسیاری در ابتدای راه وجود داشت که برخی حل شد اما هنوز هم به وضعیت قابل قبول نرسیده‌ایم؛ سال تحصیلی گذشته ۳.۵ میلیون دانش‌آموز به ابزار آموزش مجازی دسترسی نداشتند که نیازمند تأمین تجهیزات هستند و وزارت آموزش و پرورش به تنهایی توان این کار را ندارد.

دانش‌آموزانی که جذب بازار کار شدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: گروهی از این دانش‌آموزان از تحصیل بازماندند و به دلیل ملاحظات خانوادگی و اقتصادی وارد بازار کار شدند و بسته بودن درهای مدارس شرایط مناسبی را برای این گروه از دانش‌آموزان فراهم کرد تا جذب بازار کار شوند، اگر تعطیلی مدارس ادامه یابد ممکن است منجر به ترک تحصیل این دانش‌آموزان شود؛ هم اکنون که واکسیناسیون شتاب بیشتری گرفته است، مدارس می‌توانند آماده بازگشایی حضوری شوند و امیدواریم از آبان ماه این اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید:

افزایش سهم سوابق تحصیلی عادلانه نیست

اسماعیلی مطرح کرد: نیاز است الگوی جدید برای بازگشایی مدارس تعریف شود و علاوه بر واکسیناسیون کامل کادر مدارس و معلمان، آموزش‌ها را به صورت تلفیقی یعنی ترکیبی از حضوری و مجازی ارائه کرد به گونه‌ای که برای دروس دشوارتر مانند ریاضی و ... کلاس‌های درس حضوری شود.

وی متذکر شد: تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس باید مدنظر باشد تا از تعداد خاصی بالاتر نباشد و بتوان فاصله اجتماعی لازم را میان دانش‌آموزان رعایت کرد البته نیاز است زمان آموزش نیز کوتاهتر شود. 

همچنین احمد حسین فلاحی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اینکه فرزند خود را با بازگشایی به مدارس می‌فرستید؟ گفت: حتماً فرزندانم را به مدرسه می‌فرستم، هم‌اکنون نگرانی خانواده‌ها از فرستادن فرزندانشان به مدارس متأثر از فضای مجازی است چراکه محیط را ناامن جلوه می‌دهند، در بحث کنکور نیز شاهد بودیم که فضا را ناامن جلوه دادند در حالیکه کنکور برگزار شد و اتفاقی هم نیفتاد در بحث بازگشایی مدارس هم باید به خانواده‌ها اطمینان  داد که مشکلی ایجاد نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ هزار کلاس درس کمتر از ۱۵ نفر جمعیت دارند و می‌توانند به صورت حضوری بازگشایی شوند، عنوان کرد: حتی قبل از اینکه واکسیناسیون توسعه یابد بسیاری از بازگشایی مدارس استقبال کردند، تعطیلی مدارس آسیب‌های جسمی و روحی را به همراه دارد و دانش‌آموزان بدون کنترل در فضای مجازی رها شده‌اند، ادامه تعطیلی مدارس به ویژه در مناطق محروم و حاشیه شهرها منجر به آن می‌شود که دانش‌آموز وارد بازار کار شوند و حتی با بازگشایی مدارس دیگر مراجعه نکند آن وقت باید نهضت سوادآموزی برای کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    7 0
    نا امن جلوه دادن؟؟؟ الان روزی ۲۰۰ نفر داره فوت می شه! این جلوه دادنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • سلمان IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    1 3
    چند وقت پیش تو کوچه رد می شدم دیدم چند بچه دبستانی دور هم حلقه نشستن و دارن یه سری چیزایی از گوشیاشون بهم نشون میدن و قاه قاه می خندیدن رفتم جلو دیدم دارن .... نگاه می کنن. اینه وضع دادن گوشی دست بچه ها ، حالا پدر و مادرشون فکر می کنن بچه هاشون دارن با گوشی درس می خونن.
  • . IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    3 2
    در هر صورت قصد دارن امتحانات رو حضوری کنن آموزش مجازی امتحان حضوری قابل پذیرش نیست پس بهتره مدارس باز بشه
  • امیر IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    7 0
    صد در صد غیرحضوری
    • ناشناس IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      فقط درس تخصصیا حضوری بشن ادمی ک بخواد بخونه میخونه چ مجازی چ حضوری معلما در دوصورت حسابی خوب کار میکنن
  • آرزو IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    2 0
    فرقی نمیکنه برام حضوری یا مجازی منکه در دو حالت درس میخونم
  • محمد IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 1
    لطفا مدرس باز کنید حضوری خیلی بهتر بعضی معلما درس میدن بعضا نه بعضا هر وقت دوست داشتن درس میفرستن اصلا یاد نمی گیریم لطفا مدارس حضوری کنید مثلا روز درمیان
  • للب IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    2 0
    غیر حضوری باشه مدارس تا کلا کرونا جمع بشه
  • عباس IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    1 0
    آره بابا مدارس رو باز کنید تا کشتار جمعی راه بیوفته آقا الان تو هر خونه ای کم کم یه دانش آموز هست اگه مدارس حضوری بشه یکی کرونا بگیره همه گرفتن
  • علی IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
    0 1
    خسته شدیم از کلاس های آنلاین! خواهشمندم حضوری کنید
  • ناشناس IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۵
    0 0
    با جون مردم بازی نکنید الان لیسانس های ما اکثرا بیکارند دم از درس میزنید بچه ها مون یکسال دیرتر بیکار میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس