کد خبر 1285679
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۸
مدرسه تلوزیونی بستری برای آموزش‌های تکمیلی

مسئول اصلی مدرسه تلوزیونی در دوره متوسطه، گفت‌:با توجه به اوضاع موجود و این امکان که تا پایان سال تحصیلی نتوانیم به طور گسترده از آموزش حضوری بهره‌مند شویم، آموزش‌های ترکیبی می‌تواند کمک کننده باشد.

به گزارش مشرق، علیرضا کمرئی، مسئول اصلی مدرسه تلویزیونی در دوره متوسطه، در پاسخ به این سوال که آیا مقاطع خاصی در اولویت آموزش تلوزیونی وجود دارد یا خیر، گفت:در این خصوص اولویت ویژه‌ای وجود ندارد ونگاه ما نسبت به آموزش دانش آموزان دوه متوسطه اول و دوم یکسان است.

وی ادامه داد:اما به طور کلی محدودیتی برای ارائه افزایش ساعت و تعداد برنامه‌ها در مقاطع خاصی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

کدام گروه از دانش‌آموزان به مدرسه می‌روند؟

وی در مورد آموزش دروس مهارتی در دوره فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت:دروس نظری و تئوریک این دانش آموزان و همچنین دروس عمومی آن‌ها در قالب برنامه‌هایی در این طرح پوشش داده شده است، اما با توجه به تعدد رشته‌ها وبا توجه به اینکه این دروس مهارتی و عملی هستند امکان ارائه این دروس را در آموزش تلوزیونی نداریم.

وی در مورد ادامه فعالیت مدرسه تلوزیونی در دوران پسا کرونا گفت: در حال حاضر برنامه ریزی‌های صورت گرفته در خصوص دوران کرونا است که دانش آموزان در کنار آموزش‌های حضوری که البته در برخی از مناطق صورت گرفته، آموزش‌های مکمل را نیز به صورت آنلاین و آفلاین دریافت کنند.

وی ادامه داد:اما به طور کلی از ظرفیت آموزش تلوزیونی در شزایط عادی نیز می‌توان در جهت تحقق عدالت آموزشی برای پوشش ضعف‌های تحصیلی و امکانات برای تمامی دانش اموزان استفاده کرد. تا بدین واسطه یک فرصت فراگیر برای دانش آموزان کشور ایجاد شود.

کمرئی در پاسخ به این سوال که با افزایش سهم سوابق تحصیلی و اهمیت یافتن امتحانات نهایی در دوره متوسطه آیا تصمیم برای پوشش دائمی آموزش‌ها حتی پس از بحران کرونا وجود دارد یا خیر، گفت: به طور کلی تصمیم داریم با استفاده از برنامه مدرسه تلوزیونی فرصت برابر آموزشی را در اختیار تمامی دانش آموزان کشور قرار دهیم و با توجه به مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال‌های آتی اگر این نیاز احساس شود به فراخور آن می‌توان جهت آمادگی دانش آموزان برای امتحانات نهایی در پایه‌های متوسطه دوم به ویژه پایه دوازدهم برنامه ریزی ویژه‌ای کرد.

وی در پایان گفت:با توجه به اوضاع موجود و این امکان که تا پایان سال تحصیلی نتوانیم به طور گسترده از آموزش حضوری بهره‌مند شویم لزوم آموزش‌های ترکیبی و استفاده از ظرفیت‌های تلوزیونی و مجازی می‌تواند مکملی برای آموزش دانش آموزان و کمکی به نظام آموزش در کشور باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس