کد خبر 1285530
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱
اروپایی‌ها مسئولیت پذیر باشند/ برای مذاکره جدی آماده‌ایم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد.

به گزارش مشرق، «انریکه مورا» معاون سرویس‌ اقدام اتحادیه اروپا که برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر کرده است با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در این ملاقات، با تاکید بر اینکه ایران همواره ثابت کره که یک بازیگر مسئول در عرصه بین‌المللی است، در حالی که رفتار طرف مقابل نشان می‌دهد که با مسئولیت پذیری فاصله معناداری دارد، تصریح کرد: هر طرف که مسئولیت پذیری بیشتری از خود نشان دهد، به میز مذاکره نزدیکتر است.

باقری با اشاره به اینکه برای ایران دستیابی به نتایج ملموس موضوعیت دارد، تصریح کرد: ایران برای مذاکرات جدی که نتیجه آن توافق عملی و نه توافق کاغذی باشد، همواره آماده است.

وی با اشاره به این موضوع که تردید جدی در مورد اراده واقعی آمریکا برای انجام تعهداتش وجود دارد، از بی عملی طرف های اروپایی در اجرای تعهدات خود ذیل برجام انتقاد و بر ضرورت مسؤولیت پذیری آنها تاکید کرد.

«انریکه مورا» نیز ضمن تشریح مسئولیت خود به عنوان هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، بر آمادگی خود به منظور همکاری با کشورمان و سایر طرف ها در جهت ادامه مذاکرات برای دستیابی به نتیجه ای که مورد پذیرش همه طرف ها باشد، تاکید کرد.

در پایان مقرر شد، رایزنی های دو طرف در خصوص موضوعات مورد علاقه طرفین در روزهای آینده در بروکسل ادامه یابد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    3 0
    آمریکا باید تمام تحریم ها را با هر بچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کرده و هزینه ی خسارت هایی را که در این شش سال به دلیل عمل نکردن به تعهداتش داده بپردازد و منتظر راستی آزمایی ایران برای انجام این موارد بماند تا ادب شود.
  • رضا IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
    0 0
    يعنى چى مذاكره جدى ، مگه مذاكره شوخى هم داريم ؟! اى خدا اينا چه جور ديبلمات هايى هستند ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس