کد خبر 1285011
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
سیدمحمود میرلوحی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اصلاح‌طلبان مطالبات مردم را نمایندگی می‌کنند گفت: جریان اصلاحات بعد از انتخابات در مرحله رصد، ارزیابی و بررسی است و از صحنه خارج نشده است.

به گزارش مشرق، روزنامه آرمان ملی گفت‌وگویی با سیدمحمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

جریان اصلاحات به استراحت نرفته است

- برداشت من این است که جریان اصلاحات بعد از انتخابات در مرحله رصد، ارزیابی و بررسی است و از صحنه خارج نشده و این طور نیست که به استراحت رفته باشد و در حال بررسی است که چه‌کار باید بشود که اصلاحات سرمایه اجتماعی‌اش را مجددا احیاء کند.

- به نظر می‌آید با توجه به قرائن و شواهد جریان اصلاحات مشغول این کار است تا دوباره شرایطی فراهم بشود تا پل جریان اصلاحات را با جامعه و رای دهندگان بازسازی کند و سرمایه اجتماعی خودش را مجددا احیاء بکند.

جریان اصلاحات مطالبات مردم را نمایندگی می‌کند

- معتقدم مادامی که جریان سوم و چهارم ایجاد نشده است و فعلا در کشور دو جریان واقعی (هرچند دو حزب نیستند) دو جریان اصولگرایی و اصلاحات در درون خودشان یکدست نیستند، لذا گلایه‌ها و شکایت‌هایی از سوی بانوان، جوانان، اقوام و اهل فکر و فرهنگ وجود دارد که البته حق هم دارند.

- مهم‌ترین ویژگی جریان اصلاحات این است که مطالبات مردم را نمایندگی می‌کند. هرچه اتفاق بیفتد باز فکر می‌کنیم اصلاحات به مطالبات این اقشار نزدیک‌تر است و اگر قرار است جریانی برای همکاری انتخاب شود، باز هم جریان اصلاحات است. مگر اینکه اصلاحات از عهده این کار برنیاید و جریان سومی جایگزین شود.

جریان اصلاحات ناچار است خودش را بازسازی کند

- جریان اصلاحات ناچار است مجددا برگردد و خودش را بازسازی کند و هم بخش‌هایی از جامعه نیاز به بازسازی دارند، هر نظامی چه لیبرال دموکراسی و... باشد، تک حزبی نمی‌شود و دو جریان یا حزب حداقل باید حضور فعال داشته باشند.

- اصلاحات می‌تواند نارسایی داشته باشد ولی وقتی در ظرف ایران نگاه کنیم و مجموع مسائل محیطی، شرایط کشور و بین المللی و محدودیت‌ها را ملاحظه کنیم، اصلاحات بیشتر و بهتر عمل کرده است.

- فکر می‌کنم مادامی که آمادگی و اراده در اصلاحات نسبت به مردم و رای دهندگان وجود دارد و با محدودیت‌ها، می‌توان گفت اصلاحات نیروی مناسب، قابل اعتماد و حامی مردم خواهد بود، ولو در یک دوره‌ای هم نواقصی باشد و فاصله‌ای شکل بگیرد و بخشی از پل بین مردم و اصلاحات هم خراب شود، بازسازی خواهد شد.

اصلاحات آرزو می‌کند رئیسی در حل مشکلات جامعه موفق شود

- برداشت من این است که جریان اصلاحات همراهی و همکاری خواهند داشت و آرزو می‌کنند آقای رئیسی در حل مشکلات جامعه موفق شود و بتواند تحریم‌ها را لغو کند، تورم را بردارد و سطح درآمد مردم را بالا ببرد.

- اگر می‌خواهیم دولت جمهوری اسلامی موفق شود به خاطر این است که مردم در فشار هستند. امیدواریم مواضعی که آقای رئیس جمهور در ابتدای کار اعلام کردند و از برخی چهره‌ها درخواست نظر و پیشنهاد کردند، افراد معتدل را سر کار بیاورند تا فضا تلطیف شود و زمینه گفت و گو بین بخش‌های مختلف فراهم گردد.

- آقای رئیس جمهور می‌تواند یک نشستی با دبیران کل احزاب داشته باشد تا یک اجماع ملی برای حل وفصل مشکلات به‌وجود آید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    جریان اصلاحات به جهنم رفته است.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    انشاالله با بصیرت مردم حتما در کماخواهند رفت شاگردان شیطان همچون او متخصص درفریب مردمند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس