کد خبر 1284948
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
آمار عجیب و خیره کننده دانمارک / یاران اریکسن هم مسافر قطر شدند+تصاویر

تیم ملی دانمارک با ثبت آماری خیره کننده و فوق العاده توانستند به دومین تیم صعود کننده به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نام گیرند.

به گزارش مشرق، شب گذشته در چارچوب هفته هشتم مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، تیم ملی دانمارک با گلزنی «یواخیم میله» مقابل اتریش به برتری یک بر صفر رسید و به جام جهانی صعود کرد.

پس از آلمان که اولین مسافر قطر بود، دانمارک توانست صعود خود را به جام جهانی با آماری خیره کننده قطعی کند.

آمار عجیب و خیره کننده دومین مسافر جام‌جهانی +عکس

دانمارک در گروه F مسابقات با تیم‌های اسکاتلند، رژیم اشغالگر قدس، اتریش، جزایر فارو و مولداوی هم‌گروه است و توانسته در ۸ بازی آمار عجیب ، ۸ برد، صفر باخت، ۲۷ گل زده، صفر گل خورده و تفاضل مثبت ۲۷ را به ثبت رساند.

آمار عجیب و خیره کننده دومین مسافر جام‌جهانی +عکس

این تیم که در یورو ۲۰۲۰ پس از اینکه با «سکته قلبی اریکسن» مواجه شد توانست به پدیده این مسابقات نام گیرد و به جمع ۴ تیم پایانی نیز برسد. در بازی نیمه نهایی، آنها مقابل انگلیسی شکست خوردند که بسیاری عقیده داشتند اشتباه داوری باعث برد سه شیرها شد.

آمار عجیب و خیره کننده دومین مسافر جام‌جهانی +عکس

دانمارک با هدایت «کسپر هیوملند» قصد دارد در جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در تاریخ آذر ماه ۱۴۰۱ آغاز شود، درخشان ظاهر شود و بتواند به مراحل پایانی راه یابد.

دانمارک پیش از این به ۵ جام جهانی راه یافته  و بهترین عملکرد آنها به جام جهانی ۱۹۹۸ در فرانسه بازمی‌گردد. تیمی که در یورو ۱۹۹۲ موفق به قهرمانی در اروپا شده بود، در جام جهانی فرانسه نیز با شکست عربستان، تساوی برابر آفریقای جنوبی و شکست مقابل میزبان به مرحله حذفی راه پیدا کرد. آنها در مرحله حذفی مقابل نیجریه به برد پرگل ۴ بر یک دست یافتند و در مرحله یک چهارم با وجود درخشش اسیر درخشش ریوالدو و تیم ملی برزیل شدند و از مسابقات کنار رفتند.

این تیم حالا سعی دارد در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، شگفتی بزرگ را به نام خود ثبت کند و مثل یورو ۲۰۲۰ با درخشش بازیکنانی مثل کسپر اشمایکل، سیمون کیائر، یواخیم میله، امیل هویبرگ، کسپر دولبرگ، میکل دامسگارد و یوسف پولسن به مراحل پایانی راه پیدا کند.

آمار عجیب و خیره کننده دومین مسافر جام‌جهانی +عکس

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس