حداد عادل

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: افرادی بودند که اعتقاد داشتند باید فرزندان خود را از کودکی به غرب بفرستند تا افرادی کاملا با تفکر غربی به کشور بازگردند. زمان بسیاری لازم بود تا این تفکر به تفکر نقد غرب برسد.

به گزارش مشرق، غلامعلی حدادعادل صبح امروز (سه شنبه ۲۰ مهر) در مراسم افتتاحیه پژوهشکده غرب شناسی واحد تهران مرکز با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ سال است که دوگانه اسلام و غرب یا منطقه و غرب شکل گرفته، گفت: تمدن غرب اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که با شناخت این تمدن بهتر می‌توان تصمیم گیری کرد. 

بیشتر بخوانید:

غلامعلی حدادعادل: حکیمی از مشعل‌داران و منادیان دعوت به انقلاب اسلامی امام خمینی بود

وی با بیان اینکه در حال حاضر برای انجام هر فعالیتی باید ابتدا شناخت کافی از غرب داشت، افزود: افرادی بودند که اعتقاد داشتند باید فرزندان خود را از کودکی به غرب بفرستند تا افرادی کاملا با تفکر غربی به کشور بازگردند. زمان بسیاری لازم بود تا این تفکر به تفکر نقد غرب برسد. 

حدادعادل اظهار داشت: شناخت غرب، سنگ بنای هر فعالیتی در ایران است، البته غرب شناسی یا غرب زدگی تنها در حوزه سیاسی تعریف نمی‌شود، بلکه از نظر اجتماعی و فرهنگی نیز قابلیت بررسی را دارد. 

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: یک غرب زدگی عوامانه در کشور وجود دارد و این غرب زدگی نتیجه نشناختن غرب توسط خواص یعنی استادان و اندیشمندان است. استادانی که قصد دارند در این پژوهشکده راهنمای دانشجویان باشند، باید خودشان غرب و آسیب‌های آن را به خوبی مطالعه کرده باشند. 

حداد عادل تاکید کرد: تمدن غرب شامل روح و جسم است. افراد عامه جسم غرب را می‌شناسند و افراد خاص روح تمدن غرب را شناخته‌اند. 

وی ادامه داد: در فلسفه غرب همه چیز به انسان، عقل انسانی و تجربه اکتفا می‌کنند؛ اما فلسفه در شرق تنها بر محور خدا پایه ریزی شده است. 

وی اظهار کرد: سیر فلسفه غرب به گونه‌ای است که انگار جهان هستی تابع ذهن انسان بوده و متر و معیار اتفاقات دنیا است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس