کد خبر 1284315
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
قیمت حدود ۷ هزار دلاری پراید در سایت‌های خرید و فروش خودرو عراق/ پراید تنها خودرویی است که در عراق نقدی فروخته می‌شود

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا گفت: سایت اینترنتی نمایندگی فروش محصولات سایپا در کشور عراق وجود دارد که با مراجعه به آن و البته دیگر سایت های معتبر خرید و فروش خودرو در عراق مشخص می شود.

به گزارش مشرق، با اعلام روابط عمومی سایپا، علی کریمی افزود: مبلغ حدود ۷ هزار دلار، قیمت پایه پراید است و تنها محصولی است که به صورت نقدی عرضه می شود و شرایط فروش اقساطی ندارد.

کریمی ادامه داد: تاکنون ۱۶۰ هزار دستگاه خودرو پراید به بازار عراق صادر شده و در حال حاضر نیز تولید این محصول در سایت اسکندریه عراق به صورت سی.کی.دی (قطعات ارسالی از سایپا) ادامه دارد.

وی افزود: محبوبیت پراید۱۳۱ در بازار عراق به سه دلیل است که مهمترین آن قیمت رقابتی در مقایسه با محصولات دیگر تولیدکنندگان جهانی است.

 معاون صادرات سایپا با بیان اینکه مبلغ حدود ۷ هزار دلاری پراید، کمترین قیمت یک خودرو صفر کیلومتر در بازار عراق است، اظهار کرد: دیگر دلایل محبوبیت پراید در عراق «در دسترس» بودن و «ارزان بودن» قطعات یدکی در این کشور است.

کریمی گفت: از آنجا که بیشترین کاربری خودرو پراید در عراق، استفاده در حمل و نقل درون شهری و ناوگان تاکسیرانی است، در دسترس و ارزان بودن خدمات پس از  فروش، یک موضوع مهم و پراهمیت برای مالکان و رانندگان به حساب می‌آید.

وی اظهار کرد: درحال حاضر تمام شرکت های خودروسازی، محصولات خود را با شرایط اعتباری و اقساطی در بازار عراق عرضه می کنند و تنها خودرویی که فروش نقدی دارد، پراید است.

معاون صادرات سایپا با اشاره به برخی اظهارنظرهای نادرست پیرامون شرایط فروش و استقبال از خودرو پراید در عراق گفت: متاسفانه آنچه که گاه باعث انتشار اخبار کذب و نادرست از شرایط فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا در عراق می شود، به دلایلی از جمله مشکل ترجمه، عدم آشنایی با شرایط بازار عراق و مهمتر از همه مقایسه با بازار خودرو در ایران است.

کریمی تشریح کرد: به عنوان مثال محاسبه می کنند که یک خودرو با گیربکس اتوماتیک در ایران ۸۰۰ میلیون (۸ برابر پراید) است، در حالی که همان خودرو اتوماتیک در  بازار عراق ۱۵ تا ۲۵ هزار دلار قیمت دارد، بعد این دو قیمت را تناسب بسته و کشف قیمت می کنند که پراید هم در عراق باید یک هشتم (حدود سه هزار دلار) قیمت داشته باشد!

وی ادامه داد: در عراق کمترین قیمت خودرو با قیمت حدود ۷ هزار دلار به پراید۱۳۱ تعلق دارد؛ بنابراین باید توجه داشت که مناسبات بازار خودرو در ایران و عراق یکسان نیست و مقایسه آنها به اشتباه محاسباتی منجر خواهد شد.

کریمی گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن آشنایی داشت، نحوه محاسبات مرسوم مالی در عراق است، به عنوان مثال اگر با این موضوع آشنا نباشید که عراقی ها به صد دلاری «یک ورق» می گویند یا اینکه محاسبات دینار را به صورت خلاصه درج می کنند، فکر می کنید خودرو پراید در وب سایت پر مخاطب «سوق المفتوح» ۷۴۰ دلار قیمت گذاری شده است؛ در حالیکه این خودرو شماره گذاری شده و آماده استفاده ۷۴۰۰ دلار است.

وی افزود: گاه تصاویری منتشر می شود از امکانات متفاوت خودروهای ایرانی در بازار عراق از جمله اینکه روی خودرو پراید، مالتی مدیا (نمایشگر) نصب شده؛ این امر صحیح است اما باید توجه داشت که این امکانات به درخواست مشتری روی خودرو نصب شده و همان مالتی مدیا ۲۵۰ دلار به قیمت خودرو اضافه خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 37
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    30 12
    همزمان با اعلام افزایش تولید خودرو در ایران برای صادرات ، عراق ورود خودرو از ایران را ممنوع کرد . حقارت این است
    • ایرانی IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      2 0
      واقعا شیعه اینه
  • آرش چویل IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    26 3
    قیمت پراید در عراق حدود ۱۴ روز پیش دقیقا ۳ هزار دلار است .
    • IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
      15 1
      نکته جالب این ادعا،میتونه این باشه که قیمت پراید اگه تا ۲۰۰میلیون هم برسه،مشکلی نیست .چون قیمت اون تو عراق با نرخ دلار آزاد تقریبا همینه.ولی برای این دوستان و کسانیکه بدون اطلاع از صحت هر متن یا مصاحبه ای اون رو چاپ میکنند،بهشون نمیشه گفت خبرنگار
    • CA ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      سه هزار دلار قیمت دوچرخه برقیه . اگه با این قیمت بتونه بفروشه دنیا رو میگیره.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    14 3
    عراقی ها اگر به صد دلاری میگن 1 ورق، ما چرا باید 7400 دلار رو با 740 دلار اشتباه کنیم؟ ما اگه بخوایم اشتباه کنیم نهایتا فکر کنیم 74 دلار زده ها!
  • علی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    21 1
    یارو گفته قیمت پایه پراید درعراق ۷۰۰۰دلار ضربدر ۲۷۰۰۰تومان میشه ۱۸۹۰۰۰۰۰۰تومان . یااین ادعا دروغه ، که عراقی ها بابت پراید ۱۸۹میلیون پول پرداخت می کنند !! یا این که محاسبه دلار با قیمت ۴۲۰۰تومانه که می شود ۲۹۴۰۰۰۰۰تومان !!!! یکی بیاید به این ملت راست بگوید !! جناب علی کریمی قیمت دلار را چند حساب کردید!!!!؟
    • محسن IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      ارزش پول جناب عالی پایین برای اونا ۷هزار دلار برای اونا پولی نیست که تو داری ضرب میکنی
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      120میلیون دادند با عراق نخریدند چون مورد مشابه بوده بهتر ارزونتر حالا میخواند بخودمون بدند کمتر از اونا هم بدید ملت ایران واسه خودشون ارزش قائل هست و انقدر عقل دارند که برا خودرو 3میلیون تومانی انقدر پول نمیدند
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    18 3
    نزدیک قیمت پهن میخوای چند باشه کی اصلا پراید میخره اونجا مفت میدید به اونا بلد پولشو از مردم بدبخت ایرلن میگیرید نابود بشید به امید خدا
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    6 2
    سایپا صبا ۲۰۲۱ ۲۰۲۱؟؟ دلم ب حال خودمون سوخت
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    11 2
    گیرم قیمت رو راست گفته باشید اما نگفتید دریافتی یه کارگر در عراق بیشتر از ۹۰۰ دلاره.که در ایران عزیزمون ۹۰ دلاره
    • خیری IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 2
      جهت اطلاع دوستانی که برای خودشون همه عالم کل هستن .پراید درعراق ارزونترین ماشین صفره و دقیقا برای تاکسی استفاده میشه نوش ۷هزار دولار بالا پایین میشه .دست دوم مطمئنا ارزونتره . حقوق پایه ‌کارگر هم بیشتر از ۱۰۰ یا نهایتا ۱۵۰دولار نیس یک معلم تازه کار حقوقش بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار دیناره که به دولار حدودد۲۰۰ تا ۴۰۰ دولاره. من خودم تا چندماه پیش ساکن عراق بودم کارگر بعضی مشاغل وضعش بهتره . قیمتهای عراق از ایران خیلی گرونتره مثلا ایران مشکل برق رو نداریم در عراق باید بجز پول برق دولتی پول برق ژنراتون رو بدی که امپری حساب میکنن. ادم ندار اونجا هم ماشین نداره . پراید برای کسایی هست که میخوان کنار کارشون مسافرکشی کنن چون قیمتش نسبت به بقیه ماشینهای صفر ارزونتره میخرن. بیشتر ماشینهای خارجی هم دسته دوم وارد عراق میشن حتی ماشینهای ۵۰ هزار دولاری و ۶۰ هزاردولاری دست دوم هستن خیلی هاشون. قطعات وتعمیر پراید خیلی ارزونه نسبت به بقیه ماشینها.الزاما یک وسیله رو برای بهتر بودن نمیخرن . واینکه واقعا به ۱۰۰ دولار میگن ورق وبه ۱۰ هزار دولار میگن دفتر البته ربطش رو به موضوع نفهمیدم اما اینکه پراید درعراق ۳۰۰۰ دولاره خداییش دروغه مگه دسته دوم وداغون باشه بااین قیمت بفروشن.
  • سلام IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    16 4
    دروغ که کنتور نداره
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    15 3
    این متن رو من میدونستم کی نوشته خوب بود فکر کنم فقط یه احمق می‌تونه مردم احمق فرض کنه
  • امین IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    11 2
    سایپا تو دیگه توروخدا... چی فرضمون نکن...
  • سلام IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 3
    این پراید که تبلیغ شده و این آدم دروغگو راجع بهش صحبت کرده پراید کره هست که مدل 2017 هست و اینقدر هم قیمت ندارد و کمتر از این قیمته 3000دلار خودروهای در رنج قیمت پراید توی ایران مثل شورلت و هیوندا اصلا با این اطاقک .... قابل مقایسه نیست از بس دروغ گفتند بهمون دیگه باورمون زیاد شده خلاصه اینها از بس نون حرام خوردند صداقت رو هم فراموش کردند البته
  • صمصام IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    20 0
    آقای کریمی حقیقتا خر خودتی داداش دیگه مردم رو خر فرض نکن دروغگو کم حافظه است اصلا اونها به 100 دلار میگن یک ورق.... قبول با ادعای شما پس باید پراید 740 دلاری با احتساب هر ورق 100 دلار بشود 74000دلار نه 7400 دلار !!!! اصلا هر ورق 100 دلار چه ربطی به قیمت پراید مندرج در سایت سوق المفتوح داره ؟؟؟ چی رو میخواهید کتمان کنید ؟چی رو دارید لاپوشانی میکنید ؟؟!!! خجالت بکشید ! پراید را با همان شکل و شمایل سی سال قبل به قیمت 30 برابر 30 سال پیش میکنید تو پاچه ملت خدا وکیلی کدام ملت را در تمام دنیا بدبخت تر و نجیب تر از مردم ایران سراغ دارید ؟ شرم و حیا هم خوب چیزی است !
  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    8 0
    سلام برای نخریدن است که تا در تبلیغ بنویسند ۷۰۰۰دلار و باین حربه پراید ومحصولات خودشون رو گرون کنند
  • علی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    5 0
    اصلا به فرض بفروشه نه صدهزار صد میلیون نویسنده محترم حاضر میشی در عراق اعلام کنی مه این خودرو مال کشور منه همونجا هم همه تمسخر میکنن صادرات خوبه ولی ابرو و حیثیت هم مهمه ماشینی صادر کنیم که به حیثیتمون لطمه وارد نشه
  • محمدرضا IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    7 0
    درسته بابیست هزاردلاربه بالا ماشینای باکیفیت وبروز دردنیا بفروش میره ولی خدایی هفت هزاردلارم پول فرغونه بایدم بخرن واینکه دلار به پول ماسی هزارتومنه وگرنه پول حقوق سه ماهه
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 1
    خر خودتی نادان اصلا برا عربا مجانی میدین اونا که پول نمیدن
    • خیری IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      1 3
      چرا باید مجانی بدیم؟ کلی صادرات داریم کلی هم جنس مونده رو قالبشون میکنیم . مثل پراید البته چون پراید نسبت به بقیه ماشینها ارزونتره اونکه پولش به ماشین بهتر ننیرسه میخره . کسی رو مجبور نمیکنن که. اگر رفته باشی عراق که نرفتی وفقط نظر میدی قیمت پراید همین حدود ۱۰ الی ۱۲ ملیون دیناره تقریبا که همون ۷ الی۸ هزار دولار درمیاد . پایه حقوق کارگر تو عراق چیزی حدود ۱۵۰ هزار دینار یعنی ۱۰چ دولار بنابراین کارگر ساده نمیتونه پراید بخره. بیشتر کارمندها میخرن که حقوقشون کفاف ننیده باپراید مسافرکشی میکنن .پ حقوق معلم تازه کار ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار دیناره . که اونم بعد از چندسال کار یا قرض و قوله و وام کارمندی میره پراید میخره. بنابراین الکی دور بر ندار وقتی اطلاعاتت صفره. راستی مطمئن باش ایران هیچی رو مفت نمیده واگر درظاهر داد درباطن جبران میکنه و میگیره حالا یا قراردادهای ملیاردی یا حق واردات مطلق یک محصول خاص و یاخیلی چیزهای دیگه
  • مهرام IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    9 1
    کشور برادر که ماشینهای ایرانی را بر گردانده عجب حکایتی
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    8 0
    اره ارواح ننت برای دروغ گفتن ها والا مردم دیگه خیلی خودشونو به نفهمی میزنن که حرف دروغ و فقط باور میکنن
  • عباس IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    7 1
    طرف باید خیلی احمق باشه شورولت هشت هزاردلاری رو ول کنه بیاد پراید بخره هفت هزار دلار
    • CA ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
      0 0
      شورلت نو 8000 دلاری پیدا کردی خود شورلت خط تولید رو تخته میکنه از شما میخره بعد میفروشه چند برابر سود میکنه.
  • اهوازی IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    14 0
    اگر این خبر صحت داشته باشه باید گفت با توجه به ارزش دینار ، هر دلار برای عراقی ها ، میانگین هزار تومان ارزش داره ...یعنی برای عراقی ها ، پراید حدود 7 میلیون تومان قیمت میخوره...که میشه گفت منطقیه....کمااینکه 11 سال پیش هم که دلار هزار تومان بود و پراید 7.600........فقط ریال ما بی ارزش شده
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    واقعا الان قیمت پراید را ازعراق استعلام گرفتم تورنج 3000دلاره تازه بادرآمد عرقیها نه بادرآمد کارگر ایرانی این آقا قطعا چون خودروهای ایرانی درزمان خیلی زیاد به نمایندگیها مراجعه میکنن وعیوب خودرو همچنان باقی هست بااین هزینه ها آقای کریمی حساب میکنه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    3 0
    در اونجا با 7000 دلار یک کیا اپتیمای دست دوم 2012 میشه خرید که یک چرخش به کل پرایدهای تو سایپا می ارزه .
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    افسر دون پایه عراقی هزار دلار حقوق می گیرد که با هفت ماه حقوق می تواند پراید بخزد. یک ستوان سه ایرانی پنج میلیون تومان حقوق می گیرد که با بیست و هشت ماه حقوق خود می تواند یک پراید صد و چهل میلیونی بخرد. تفاوت رو احساس کنید
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    این قیمتی که شما دادین باورکردنش ازطرف مردم سخته. احتمالأ خیلی کمتر هست
  • محمد IR ۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    با سلام ، آدرس سایتی که در عراق پراید را میفروشد اعلام کنید تا همه شک و شبهه ها بر طرف شود به قولی دزد حاضر بز هم حاضر ، عده ای همیشه دنبال تحقیر ایران و ایرانی هستند ولی خیابانهای عراق و سوریه پراست از پراید ایرانی و علت محبوبیتش چیز دیگری است ،: کم مصرف بودن
  • امیر IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    حداقل پایه حقوق یه کارگر عراقی 45000 دینار هست که فکر کنم حدودا به پول ما میشه 9 میلیون حالا حداقل حقوق یه کارگر معمولی تو ایران 2.900.000 یعنی سه برابر اگر اونجا پراید 360 میلیون بخری انکار داری ایران 120 میلیون می‌خرید پس هی نگن پراید اونجا 200 میلیونه . اینا خودشون عقل کل هستن فقط میخوان یکسری آدم باورشون بشه اگر پراید گرون شد بگن تازه هم قیمت اونجا شده اما از دستمزد خودشون خبر ندارن
  • حجت US ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    هر ده هزار دینار عراقی شش و هشتادو چهار صدم دلاره. یعنی نسب یک به ۱۴۶۱. اگه این نسبتو مساوی برای پولمون حساب کنیم هر پرایدی باید در بیاد 10,233,918 ریال یا یک میلیون تومن نه صدو شصت میلیون تومن.
  • ح IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    1 0
    بله پراید در عراق ۷۴۰۰ دلار هست ولی با توجه به ثبات قیمتی دارزش پول عراق در واقع قیمت پراید برای یک کارگر عراقی که حدودا۲۰ میلیون تومان حقوق میگیرد هفت میلیون و پانصد هزار تومان هست نه ۱۷۰ میلیون تومان!
  • امید IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    قیمت پراید حدود قیمت دوچرخه توی ایران
  • علی صالحی IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 1
    عراق همون عراق که درجنگ چه بلایی به سراسرایه ماآورد ماها که توجنگ بودیم میدونیم ایران الان پراید رابه اونها مفدبده ولی توکشورخودش قیمت پراید توعرشه
  • رضا IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    با سلام ای کاش پراید را به عنوان تاکسی مجدداً وارد چرخ حمل و نقل عمومی میکردند تا قشر ضعیف و زحمتکش ناوگان عمومی با دو خودروی پر خرج پژو و سمند خداحافظی کنند بهتر این دو خودرو را صادر کنید به قول معروف آبی که به مسجد رواست،،،،،،
  • حیدر صالح IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
    0 0
    نزدیس 200 میلیون به تومان در میاد البته در نجف 8 سال پیش هم پراید 30 درصد گرونتر از تهران بود
  • محمد جانباز۴۰/ IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    مدینه گفتی کردی کبابم.نزدیک 40 سال جانباز کاراقتاده شدم ریالی دریافت نکردم جرات نکردند غرامت جنگ بخواهند ازمال خلیفه بخشیدند.پراید هم همینطور
  • عطول IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    چوپان دروغگو دیگر حتی اگر راست می‌گفت کسی باور نمی‌کرد حکایت مسولان و حاکمان ما
  • علیرضا IR ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    خیلی خنده دار و روده ترکون هست این حرف.........تو روستاهای بصره که دیگه خیلی وضع مالی و اقتصادی ضعیفه و زیر صفره مردم وانت تویوتا 2020 و 2021 سوار میشن .....غیر از ماشین آمریکایی و ژاپنی ماشینی توی عراق نیست حالا بیان سوار قوطی حلبی ایران خودرو بشن .......
  • خزایی IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    تاوقتی که هر شرکتی دولتی باشه یعنی صاحب مشخصی نداره پس هیچ پیشرفتی نخواهد داشت ولی شرکت خصوصی صاحب داره ودنبال سودوپیشرفته حالادوشرکت بزرگ ایران خودرووسایپادولتین افتخارشان بعد یه قرن مونتاژوساخت خودروی که به غیر از ملت بدبخت ایران هیچ خریداری ندارن و نخواهند داشت
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    ستون های این مملکت بر پایه دروغ و عوام فریبی بنا شده
  • خسروجردی IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    همه اش دروغ دروغ دروغ
  • ابراهیم IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    پراید پنجاه دلار هم نمی ارزه . مردم گروگان سایپا و ایران خودروی زپرتی شدند.
  • بنده خدا IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    سلام آقا چند وقت پیش ما عراق بودیم و اتفاقا قیمت پراید رو من باب کنجکاوی از راننده هاشون پرسیدیم. تقریبا همون چیزی بود که میگن . ولی مسأله ای که ما داریم اینه که ارزش پول ما کم شده واین طور نیست که پراید رو اونجا ارزونتر باشه
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    1 0
    زبون آدم خیس هست و هر طور میخواهی میتونی آن را بچرخانی ما مردم ایران بدبختیم که گیر این بی شرفای دروغگو افتاده ایم واقعا تاسف داره که مسولین ایران عرب ها را بیشتر از مردم خودشون دوست دارند
  • آرین از کرج IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    پراید ؟؟ تو عراق ؟؟! برای چی آخه ؟!
  • آرین IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    پراید ارزشی نداره که بخواد بره تو عراق !!
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    2 0
    من نمی‌دونم چه قدر ما را احمق فرض کردن واقعا متاسفم سایپا
  • جعفر IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    بفرمایید درآمد هر عراقی چقدره
  • M IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
    0 0
    به فرض اینکه به قیمت ۱۸۹ میلیون بفروشن اما فکر نکنم عراقی ها وقتی با همین قیمت بهترین ماشین های اروپایی و آمریکایی را میتونن سوار بشن بیان سوار ارابه مرگ بشن شاید منظورشون اینه که پرایدی که به این قیمت میتونن بدن را هدیه میدن بهشون
  • حبیب جعفرزاده صابری DE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    چرا تورم وگرانی روزافزون کالاهای اساسی و خودرو گرفته نمیشود اینم از دولت آقای رئیسی که وعده سرخرمن داده بودن ولی هنوز تورم و گرانی میتازد و کمر مردم ازجمله منه کارگر خم ترو خم تر میشود
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
      0 0
      رفتی آلمان زندگی میکنی و میگی من بدبختم.بالای نظرت پرچم آلمان رو زده .
  • حسن IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    دیگه نمیتونید با این حرفا سر مردمو کلاه بزارین،کاری کردین ک مردم ارزوی ی موتور معمولی رو به گور ببرن خدا خیر نبینید9688
  • کاکتوس IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
    0 0
    دست برادران قاچاقچیمون در نره !!! چشم آقایون روشن ،، ایشالا بگفته خودشون دیدار در دیار آخرت بتونن سرشونو بالا بگیرن.
  • توکلی IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
    0 0
    لطفا تشریف ببرید بازار سوق المفتوح رو که شبیه سایت دیوار ایران هست چک بفرمایید، الان پراید 2021 ( طبق اعلان کاربر سایت ) 108.000 دینار قیمت گذاری شده ، نرخ برابری دلار آمریکا و عراق هم مشخص هست. نمی دونم آقای کریمی چطور این اعداد رو اعلام می کنند. برای سرچ راحتر (( سایبا فی العراق )) رو گوگل کنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس