کد خبر 128422
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸

مدير كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران گفت: اگر ناشران ترديدشان را كنار بگذارند، كتاب‌هاي تازه‌ي كودك و نوجواني كه منتشر مي‌شود، نيز به كتاب‌هاي اين كتابخانه اضافه مي‌شود.

به گزارش مشرق، مصطفي رحماندوست در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره براي تلاش براي غني كردن كتاب‌هاي كتابخانه‌ي ملي كودكان و نوجوانان ايران گفت: اكنون داريم كتاب‌هاي گذشته را اسكن مي‌كنيم كه بتوانيم روي سايت قرار دهيم. در حال حاضر، هفته‌اي نزديك به 100 كتاب را اسكن مي‌كنيم و به مجموعه كتاب‌ها اضافه مي‌كنيم. تا كنون هم 1800 كتاب اسكن شده و بر روي سايت قرار گرفته است.

او افزود: اگر نويسندگان و ناشران ترديدشان را كنار بگذارند، مي‌توان به گنجينه‌ي كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران غنا بخشيد. اكنون نويسندگان و ناشراني هستند كه فهميده‌اند كتاب‌هاي ديجيتال از فروش كتاب‌هاي‌شان نمي‌كاهد؛ بلكه مخاطبان بيش‌تري را جذب اين كتاب‌ها مي‌كند. «کتابخانه‌ی ملی کودکان و نوجوانان ایران» کتابخانه‌اي مجازي است كه در سايت «سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران» در ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال 1389 راه‌اندازی شده است.

مسؤوليت اين كتابخانه با مصطفي رحماندوست ـ نويسنده و شاعر كودكان و نوجوانان ـ است و کتابخانه برای تمام کودکان و نوجواناني كه به زبان فارسي آشنايي دارند، در سراسر جهان به صورت رایگان قابل دسترسي است.

اين سايت طراحي كودكانه‌اي دارد و همراه با نشانه‌هايي كودكانه و ايراني طراحي شده است. نوشته‌ها و حتا بخش‌هايي چون معرفي ما و اهداف و غيره خطاب به كودكان و با زباني كودكانه نوشته شده‌‌اند.

اين كتابخانه بخش‌هايي چون كتاب‌خواني، كتابخانه‌ي شخصي، كتاب‌هاي برگزيده، بچه‌خواني‌ها، ايران‌شناسي، گالري و اخبار كتاب را در خود جاي داده است.

در بخش ايران‌شناسي، اقوام ايراني چون كردها، لرها، شاهسون‌ها، كولي‌ها، تركمن‌ها و بلوچ‌ها و ديگران معرفي شده‌اند. اديان، تاريخ و جغرافيا و اطلس از ديگر بخش‌هاست و كتاب‌هايي در اين زمينه‌ها به كودكان و نوجوانان معرفي شده است.

در بخش كتاب‌خواني، كتاب‌ها با توجه به گروه‌هاي سني و در موضوعات مختلفي چون شعر، قصه، مجله، كتاب‌هاي ترجمه، علمي ـ تخيلي، پزشكي، تاريخي، اجتماعي و غيره دسته‌بندي و با كيفيت خوبي اسكن و عرضه شده است. در بخش كتابخانه‌ي شخصي، كودكان و نوجوانان مي‌توانند براي خود كتابخانه‌اي ايجاد و كتاب‌هاي مورد علاقه‌شان را در آن نگه‌داري كنند.

در بخش بچه‌خواني‌ها، كتاب‌هاي قديمي كودك و نوجوان آمده است كه در گذشته به آن‌ها عنوان «بچه‌خواني» مي‌‌داده‌اند.

در بخش گالري، عكس‌هايي از مراسم‌ و برنامه‌هاي مختلف و عكس‌هايي كه كودكان و نوجوانان فرستاده‌اند يا نقاشي‌هاي آنان به نمايش گذاشته شده است.

در بخش اخبار هم خبرها و گزارش‌هاي حوزه كودك و نوجوان ارائه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس