کد خبر 1283960
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
فاطمی امین نمایه

وزیر صمت گفت: ۳۸ درصد از میزان برق مصرفی کشور متعلق به بخش صنعت است که با احداث ۱۰ هزار مگاوات و اضافه شدن آن به شبکه توزیع، بخش صنعت و معدن نیاز خود به برق را تامین می‌کند.

به گزارش مشرق، سیدرضا فاطمی امین در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان وزارت صمت و وزارت نیرو در خصوص احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن اظهار کرد: در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای نداشتیم و حتی در برخی از بخش‌ها سرمایه‌گذاری‌ها از میزان استهلاک هم پایین‌تر بوده است.

وی ادامه داد: این میزان کم سرمایه‌گذاری حتی در صنعت برق نیز خود را نشان داد که خاموشی‌های امسال تابستان گواه این موضوع بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، احداث ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی توسط بخش صنعت و معدن و با مشارکت شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی را نقطه عطفی در صنعت برق دانست و گفت: برای رشد بالای ۱۰ درصد در حوزه صنعت و معدن برنامه ریزی کرده‌ایم که یکی از اهرم‌های این سرمایه‌گذاری همین تولید پایدار برق است.
وی امضا و اجرای این تفاهم‌نامه در جهت تامین نیرو و حرکت به سمت ساخت داخل در بخش نیروگاهی را امیدبخش دانست و افزود: احداث این ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی اقدام موثری است که به همت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی انجام می‌شود.

وزیر صمت گفت: این شرکت‌ها هم خودشان را ارتقا می‌دهند و هم صنعت برق کشور را با رشد قابل توجهی همراه می‌سازند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس