کد خبر 1283615
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
حمله راکتی در شمال سوریه؛ یک نظامی ترکیه کشته شد

نظامیان ترکیه در شهر مارع واقع در شمال سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفتند که در پی آن، یک نظامی کشته و چند نفر نیز زخمی شدند.

به گزارش مشرق، منابع خبری از حمله راکتی به نظامیان ترکیه و مزدوران وابسته به این کشور در شمال سوریه خبر می‌دهند.

منابع میدانی حاضر در ریف حلب به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که در جریان این حمله راکتی که در نزدیکی شهر «مارع» واقع در شمال حلب صورت گرفت، دستکم یک نظامی ترکیه کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

به گفته این منابع، پس از این حمله، نظامیان ترکیه به شدت در این منطقه به حالت آماده‌باش درآمدند.

منابع مذکور خبر دادند که احتمالا این راکت از مناطق تحت اشغال شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» -وابسته به آمریکا-شلیک شده است.

به گفته این منابع، در جریان این حمله، چند خودروی متعلق به ارتش ترکیه در منطقه مارع هدف قرار گرفت. این در حالی است که وضعیت افراد زخمی، وخیم گزارش شده است.

منابع مذکور تصریح کردند، پس از این حمله، نظامیان ترکیه نیز مواضع نیروهای دموکراتیک را در اطراف مأرب هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

این در حالی است که اخیر چند گروه نظامی فعال در گروه تروریستی «الجیش الوطنی السوری» از ادغام کامل در یک تشکیلات نظامی جدید موسوم به «ثائرون» [انقلابیون] در شمال سوریه خبر دادند. این گروه تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

اعلام موجودیت تشکیلات ثائرون تنها چند روز پس از دیدار «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با «ولادیمیر پوتین» همتای روسی  در سوچی روسیه صورت می‌گیرد.

روسیه که به دعوت و درخواست دولت سوریه در خاک این کشور حضور دارد تاکید می‌کند که اشغالگری خارجی‌ در خاک سوریه غیرقانونی است و باید پایان یابد. موضوعی که به وضوح در مصاحبه اخیر سفیر روسیه در دمشق مشهود است. اما آنکارا می‌گوید: «اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز چنین حقی را برای خود محفوظ می‌داند».

ترکیه در کنار حمایت از تروریستهای مخالف دولت سوریه، مدت‌هاست به بهانه مقابله با پ‌ک‌ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق و سوریه است.

 گروه پ‌ک‌ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

اخیرا نیز نیروی هوایی ترکیه به بهانه حمله به مواضع تروریست‌های پ‌ک‌ک، به مناطق مسیحی نشین   در شمال سوریه از جمله  یک روستای مسیحیان آشوری حمله و آن را ویران کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • بابک آزری FR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹
    6 4
    وطن ساغ اولسون اربیل ادلب موصل جرابلس الباب کرکوک سلیمانیه از اشغال آزاد خواهند شد الله اکبر الله اکبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس