شناسایی ۶۰۰ واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله در اندیکا

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: این واحدهای مسکونی حدود ۸۰ درصد تخریب شده اند اما با توجه به وسعت شهرستان ارزیابی ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، زمین لرزه‌ای به بزرگی پنج درجه در مقیاس امواج درونی زمین(ریشتر)  امروز شنبه منطقه قلعه خواجه اندیکا را لرزاند.

فاضل عبیات شنبه شب در پایان بازدید از مناطق زلزله زده اندیکا گفت::حدود ۶۰ مدرسه نیز در پی وقوع زلزله اخیر در شهرستان اندیکا خسارت دید که ۲۰ واحد برای امسال قابل استفاده نیستند.

وی با بیان اینکه وقوع زلزله در اندیکا برای مسئولان یک هشدار است چرا که نیاز است به این شهرستان محروم توجه بیشتری شود اظهار داشت: بعد از وقوع زلزله شهرستان اندیکا در سطح استان سه نشست با حضور مسئولان استانی برای بررسی وضعیت این شهرستان برگزار شده و تصمیماتی در ۲ بازه کوتاه و بلند مدت اتخاذ شده است .

عبیات گفت:وقوع زلزله های پی در پی باعث نگرانی مردم این شهرستان شده اما در تلاش هستیم تا با بسیج امکانات مشکلات خانوارهای زلزله زده را به حداقل ممکن برسانیم .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: شرایط این روزهای شهرستان زلزله زده اندیکا واقعا بحرانی است و نیاز است رسانه ها برای انعکاس مشکلات این منطقه تلاش بیشتری کنند.

وی گفت:با توجه به اینکه عشایر در حال بازگشت به سکونتگاه های پاییزه و زمستانه هستند و بخش زیادی از این سکونت گاه ها در زلزله اخیر تخریب شده یا آسیب جدی دیده ؛ گروه های ارزیاب در تلاش هستند تا خسارت ها را در کم ترین زمان ممکن جمع بندی و اعلام کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد:در نشست ستاد مدیریت بحران امروز در بخش چلو شهرستان اندیکا بر تسریع در ارزیابی ها و انعکاس آن به سازمان مدیریت بحران کشور و هیات دولت تاکید شد و مقرر گردید ظرف ۲ روز آینده گزارش خسارت های ناشی از زلزله ارسال شود .

وی افزود : برای رفع انسداد برخی راههای روستایی نیز قرار شد ماشین آلات راهسازی بیشتری به منطقه گسیل شود .

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت : برای واحدهای مسکونی که امکان سکونت ندارند اسکان موقت از سوی هلال احمر با برپایی چادر در حال انجام است .

وی اظهار داشت: طرح ساماندهی سکونتگاه ها ، ارتقا و بهسازی راه ها نیز در طرح بلند مدت در دستور کار قرار گرفته تا دستگاه های اجرایی برای تحقق آن با جدیت آن را دنبال کنند.

به گزارش مشرق،  ۱۱ روستا در زمین لرزه بامداد روز شنبه در شهرستان اندیکا به مرکزیت شهر قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان دچار خسارت شدند.

از روز ۱۲ مهر تاکنون چهار زمین لرزه در شهرستان اندیکا با مرکزیت قلعه خواجه رخ داده است .

اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس