حزب الله: نقش آمریکا در نابودی اقتصاد لبنان ثابت شده است

معاون دبیر کل حزب الله تأکید کرد که مداخله آمریکا در لبنان به همراه فساد طبقه حاکم، دو علت وخامت وضعیت اقتصادی و اجتماعی است.

به گزارش مشرق، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب الله لبنان از مداخلات آمریکا در این کشور به شدت انتقاد کرد.

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم به نقل از شیخ نعیم قاسم گزارش داد: «مداخله آمریکا در لبنان به همراه فساد طبقه حاکم، دو علت وخامت وضعیت اقتصادی و اجتماعی است».

وی تصریح کرد: «علتهای مختلفی [برای وخامت وضعیت اقتادی لبنان] وجود دارد، ولی آمریکا و فساد، مهمترین عوامل هستند. فساد با حمایت آمریکا از سران فاسد، تقویت می‌شود».

این مسئول حزب الله تأکید کرد: «نقش آمریکا در نابودی اقتصاد لبنان، با دلایل قطعی، ثابت شده است. این مسئله دیگر بر کسی پوشیده نیست. آنان، تحریمها را اعمال و نظام بانکی را ورشکسته کردند و اجازه تعامل با کشورهای دیگر را ندادند».

قاسم ادامه داد، آمریکاییها قانون سزار را علیه سوریه تصویب و از همکاری و تعامل اقتصادی با همسایه خود یعنی لبنان ممانعت کردند.

وی گفت که برخی از گروههای موسوم به جامعه مدنی لبنان از سفارت آمریکا مبالغ هنگفتی دریافت می‌کنند تا کشور را ویران کنند و افکار عمومی را تغییر دهند و با جریان مقاومت مقابله کنند.

معاون دبیر کل حزب الله تصریح کرد: «دیدیم که چگونه آنان (آمریکاییها) با فشار زیاد خود، کشور را به جایی رساندند که ۸۰% جامعه زیر خط فقر قرار گرفتند».

قاسم با بیان اینکه آمریکا در انتخابات پارلمانی آتی لبنان از «گروههای فاسد» حمایت خواهد کرد، تأکید کرد، آمریکا پس از ۲۰ سال مجبور شد از افغانستان خارج شود و هم اکنون در حال خروج از سوریه و عراق است؛ زیرا پی برده که طرحهایش شکست خورده است.

لبنان از پاییز سال ۲۰۱۹ با بدترین بحران اقتصادی و مالی مواجه شده که باعث شده است قیمت لیره این کشور به شدت ریزش کند و همزمان با این مسئله، نرخ فقر و بیکاری افزایش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس