انگلیس درصدد احداث جزیره تولید برق در دریای شمال است

با افزایش قابل توجه بهای حامل‌های انرژی در اروپا، انگلیس قصد دارد تا در راستای تحقق سیاست‌های خودکفایی این کشور در دوره پسابرگزیت، جزیره‌ای را برای تولید نیروی برق در دریای شمال احداث کند.

به گزارش مشرق، شرکت «نشنال گرید» National Grid که مسئولیت توزیع برق و گاز در سراسر انگلیس را برعهده دارد سرگرم رایزنی با دو شرکت دیگر است تا با استفاده از انرژی بادی این رویا را تا سال ۲۰۳۰ میلادی محقق و برق میلیون‌ها خانه در شمال غرب اروپا را تامین کند.

«نیکلا مدالوا» از شرکت «نشنال گرید» در این زمینه به نشریه «نیو ساینتیست» گفت:‌ ما در حال انجام مشورت‌های سه‌جانبه برای احداث یک جزیره انرژی هستیم که انگلیس به آن متصل شود. او اشاره‌ای به نام دو شرکت دیگر در این زمینه نکرد.

طرح احداث شبکه انرژی‌های تجدیدپذیر در دریای شمال از مدت‌ها پیش مطرح بود اما تاکنون از مرحله ایده تجاوز نکرده است. بر پایه این طرح، برق تولید شده توسط نیروگاه‌های بادی که از ظرفیت بیشتری نسبت به نیروگاه‌های فعلی برخوردار است از طریق کابل‌کشی زیر دریا، به سایر کشورها منتقل شود.

مدالوا می‌گوید که این طرح روی یک جزیره طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شود. به گفته او قرار است تجهیزات و فناوری‌های زیادی در این جزیره نصب و به چند کشور وصل شود. این عضو ارشد شرکت «نشنال گرید» گفت که گفت‌وگو درباره اتصال این جزیره به سه نقطه است که به این ترتیب می‌توان نتیجه گرفت بحث بر سر برق‌رسانی به سه کشور است.

چندی پیش هم یک روزنامه انگلیسی فاش کرد که دولت بوریس جانسون سرگرم مذاکره با شرکت اتمی وستینگ‌هاوس الکتریک آمریکا است تا در منطقه ولز نیروگاه هسته‌ای جدیدی را راه‌اندازی کند. اگر دو طرف در این زمینه به توافق برسند، نیروگاه جدید تا سال ۲۰۳۰میلادی به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید و می‌تواند برق مورد نیاز ۶ میلیون واحد مسکونی را تامین کند.

این نیروگاه قرار است در منطقه انگلسی واقع در شمال ولز راه‌اندازی شود. دولت انگلیس می‌گوید که انرژی هسته‌ای در کاهش وابستگی کشور به سوخت‌های فسیلی و نوسانات قیمت گاز که این روزها بحران ساز و باعث ورشکستگی شرکت های فعال در حوزه انرژی شده، نقش کلیدی دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس