احتمال حیات موجودات فرازمینی در محل فرود مریخ‌نوردان ناسا

در گذشته رودخانه‌های بسیاری در مریخ جریان داشته‌اند و همین امر شانس حیات موجودات فرازمینی را به ویژه در محل فرود مریخ‌نورد استقامت در "دهانه‌ی جزرو" بسیار افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، دانشمندان ناسا می‌گویند محل فرود مریخ‌نورد ناسا دریاچه‌ای عظیم بوده است که این امر می‌تواند نشانه‌هایی از حیات بیگانگان را در خود داشته باشد. در اعماق این رودخانه باستانی ممکن شواهدی از فسیل‌های باقیمانده و حیات در مریخ وجود داشته باشد

این دانشمندان که مطالعات آنها در مجله ساینس در روز ۷ اکتبر منتشر شد، عکس‌هایی را که به تازگی توسط مریخ‌نورد ناسا ثبت شده است را تجزیه و تحلیل کرده‌ و اعلام کردند که شواهد نشان می‌دهد در گذشته رودخانه‌های بسیاری در مریخ جریان داشته‌اند و همین امر شانس حیات موجودات فرازمینی را به ویژه در محل فرود مریخ‌نورد استقامت در "دهانه‌ی جزرو" مریخ بسیار افزایش می‌دهد.

یکی از دلایل فرود آمدن مریخ‌نورد ناسا در دهانه عظیمی به نام jezero نیز به این دلیل بوده است که این جزیره در گذشته محل رودخانه‌های پرآب و بسیار عظیم بوده و این مریخ‌نورد قرار است کاوش‌های بسیار عمیقی را در این راستا انجام دهد.

احتمال حیات موجودات فرازمینی در محل فرود مریخ‌نوردان ناسا

دهانه جزرو محل فرود مریخ‌نورد استقامت ناسا

دهانه‌ی جزرو که مریخ‌نورد "استقامت" در آن فرود آمد، ۲۸ مایل (۴۵ کیلومتر) است و حاوی رسوبات یک رودخانه‌ خشک شده‌ قدیمی است. دانشمندان بر این باورند که ۳.۵ میلیارد سال پیش دهانه‌ جزرو مکان دریاچه‌ای بزرگ با دلتا بوده است. آنها معتقدند اگرچه آب دریاچه مدت‌هاست که خشک شده است اما شاید جایی در دهانه یا در دیواره آن نشانه‌هایی از حیات گذشته وجود داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جهودشناس IR ۰۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
    0 0
    هیچ فرازمینی‌ای وجود نداره. همش دسیسه‌های گلوبالیستهاست تا مردم را فریب بدهند که موجوداتی در فضا هستند پس باید تحت یک سازمان مارکسیستی کمونیستی به نام سازمان ملل متحد، با هم متحد بشویم. این قضیه‌ی موجود فضایی درواقع ترفند کمونیسم جهانی است و بوسیله‌ی کمونیستهای مخفی که نقاب کاپیتالیستی زدند هدایت میشود و آنها کسی نیستند جز جهودیان. البته جهودیان یک نقاب دیگر هم دارند به نام فراماسون. جهود، نقاب را روی نقاب میزند و پشت صدها پرده پنهان میشود تا خودش را پنهان کند ولی من و امثال من به خوبی آنها را مثل کف دستمان میشناسیم.
    • سعید IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۸
      0 0
      دمت گرم همینه مابهشون میگیم ... اشی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس