قطعه 24 در بهشت زهرای تهران علاوه بر پیکر بسیجیان ، پاسداران و ارتشیان شهید ایرانی ، امانت هایی از سایر کشور های اسلامی را نیز در خود نگاه داشته است.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، قطعه 24 در بهشت زهرای تهران علاوه بر پیکر بسیجیان ، پاسداران و ارتشیان شهید ایرانی ، امانت هایی از سایر کشور های اسلامی را نیز در خود نگاه داشته است. یکی دیگر از این گوهر های سرخ ، شهیدی دیگر از سرزمین لبنان ، با نام «سید عبدالرضا موسوی» است. بر اساسا آن چه بر سنگ مزار این شهید نوشته شده است ، وی از اهالی جنوب لبنان و از اعضای جنبش «امل» بوده است و به تاریخ دهم اردیبهشت سال 1360 بر فراز «تپه های الله اکبر» به شهادت رسیده است.
جنبش امل در اواسط دهه ی 1350 ، توسط امام موسی صدر و دکتر مصطفی چمران در لبنان تاسیس شد تا مدافع حقوق شیعیان در این کشور باشد. «جنبش امل» پس از حذف امام موسی صدر و اقامت دکتر چمران در ایران ، دچار تغییر و تحولاتی ناخوشایند شد اما امروز ، «جنبش امل» هم پیمان اصلی حزب الله در لبنان می باشد و در کنار مقاومت اسلامی قرار دارد .
با توجه به تاریخ شهادت ، «سید عبدالرضا موسوی» که حدود 50 روز پیش از شهادت دکتر مصطفی چمران می باشد ، به احتمال قوی ، ایشان یکی از چند رزمنده ی لبنانی بوده که به همراه دکتر چمران به ایران آمدند و در جبهه های جنگ با رژیم بعثی عراق به شهادت رسیدند.






نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    0 0
    چرا به احتمال قوی؟ چند روز پیش داشتم از زبان یکی از مسئولین امل داستان ایشان و بقیه را می شنیدم.
  • ناشناس ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
    0 0
    پرچمهای شهدای حزب الله در سراسر عالم بالاست .ویاد شهید ایرانی که که در بوسنی هرزگوین دفن است هم گرامی باد.
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
    0 0
    خب توشنیدی ماکه نشنیدیم تعریف کن ماهم بهره مند بشیم..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس