کد خبر 1282250
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۰
ارزش سهام عدالت چه قدر است؟

ارزش سبد بورسی سهام عدالت در هفته دوم مهرماه به میزان ۳ درصد رشد کرد تا کاهش هفته‌های پیشین ارزش این شرکت جبران شود.

به گزارش مشرق، سهام عدالت در ماه‌های گذشته توانسته بود بخش‌هایی از کاهش ارزشی که در سال ۹۹ به واسطه سیاست‌های دولت دوازدهم ایجاد شده بود را جبران کند، اما در هفته‌های گذشته و با ریزش شاخص کل به کانال ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی، ارزش آن تا حدودی دچار کاهش شد.

اما در این هفته که شاخص کل بورس با رشد ۳.۶ درصدی مواجه شده است، ارزش سبد سهام عدالت که متشکل از ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی است، در بخش شرکت‌های حاضر در بورس با رشد ۳ درصدی مواجه شد.

این مساله نیز به دلیل رشد شاخص کل که به واسطه رشد قیمت نمادهای شاخص ساز رخ داده، بوده است. در سبد سهام عدالت شرکت‌هایی که اکثر آنها معروف به نمادهای شاخص ساز هستند، قرار دارند.

از سهام عدالت چه خبر؟

به دلیل دربرگیری که موضوع سهام عدالت دارد، اخباری که در این حوزه منتشر می‌شود، می‌تواند برای این افراد قابل توجه باشد. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس کسانی را که قرار است سهام عدالت دریافت کنند را جزو دهک‌های پایین می‌داند و توضیح می‌ دهد: «افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده ‌اند و اصطلاحا جاماندگان خطاب می ‌شوند کسانی‌ هستند که واقعا مستحق دریافت این سهام هستند؛ چون برخی از آنها تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)‌ یا بهزیستی هستند یا اقشار و کارمندانی که چون شغل خاصی نداشتند، جزو دسته‌ای که سهام عدالت دریافت کردند، حساب نشدند. باید به این افراد کمک شود و به آنان هم سهام عدالت تعلق گیرد.»

رئیس فراکسیون سهام عدالت مجلس نیز با تاکید بر این که تکلیف جاماندگان سهام عدالت باید زودتر مشخص شود، معتقد است: وزیر اقتصاد باید امکان حضور یکی از اعضای فراکسیون سهام عدالت در جلسات شورای عالی بورس را فراهم کند. از تیم اقتصادی دولت سیزدهم درخواست کرد که تکلیف جاماندگان سهام عدالت را زودتر مشخص کند.

سهام عدالت شما چقدر می ارزد؟

در این هفته ارزش سهام عدالت ۴۰۹، ۴۹۲، ۵۳۲ هزار تومانی و ۱ میلیون تومانی به ترتیب به میزان ۴۶۷، ۵۶۲، ۶۰۸ هزار تومان و ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار تومان رشد داشت یافته است.

سهام عدالت چند؟

در همین وضعیت ارزش سهام عدالت در برگه‌های مختلف به ۱۰۴، ۱۲۶، ۱۳۶ و ۲۵۶ میلیون ریال رسیده است. در صورتی که همین برگه‌ها در مردادماه سال گذشته به قیمت ۱۵۵، ۱۸۷، ۲۰۲ و ۳۸۰ میلیون ریال می‌ارزیدند.

سهام عدالت در ماه های گذشته با رشد ۱۵ درصدی توانسته بخش از زیان ۴۵ درصدی که در سال گذشته متحمل شده بود، را جبران کند.

در سبد سهام عدالت که در بورس حاضر هستند، شرکت‌هایی مانند مهندسی حمل و نقل پتروشیمی، پتروشیمی شهید تندگویان، فجر انرژی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، معدنی و صنعتی گل گهر، پالایش نفت تهران، کارخانجات مخابراتی ایران، پتروشیمی جم، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نیرو ترانس، پالایش نفت بندر عباس، معدنی و صنعتی چادر ملو، پتروشیمی مارون، بانک ملت، سیمان داراب، فولاد مبارکه اصفهان، آلومینیوم ایران، بیمه دانا، گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، پالایش نفت شیراز، مخابرات ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت تبریز، فولاد خوزستان، ایران خودرو، مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران_مپنا، سرمایه گذاری رنا، پست بانک ایران، بانک صادرات ایران، صنایع سیمان دشتستان، پالایش نفت لاوان، پارس سویچ، سایپا، فولاد آلیاژی ایران حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس