شایع ‌ترین عارضه های عصبی کرونا/اهمیت تشخیص اختلالات روانی

دبیر کمیته تخصصی سلامت روان، از درگیری ۲۹.۷ درصد از جمعیت کشور درگیر اختلالات روانی شده اند.

به گزارش مشرق، احمد نوربالا گفت: در پژوهشی که در سال دی ماه سال ۹۹ در کشور انجام شد، ۱۴.۹ درصد افراد مورد مطالعه درگیر کرونا شده بودند.

وی با اعلام اینکه این پژوهش بر روی ۲۵ هزار نفر از جمعیت کشور انجام شده است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان اختلالات روان در دوران کرونا به شدت افزایش یافته است و این در حالی است که هنوز درگیر پیک پنجم نشده بودیم.

نوربالا ادامه داد: از جمع ۱۴.۹ درصد جمعیت مورد مطالعه که دچار کرونا شده بودند، ۳۹.۶ درصد مشکلات روانشناختی داشتند.

وی افزود: در این پژوهش مشخص شد که ۴ درصد افراد یکی از عزیزان خود را از دست داده بودند که میزان مشکلات روانشناختی در این ۴ درصد، ۴۰.۸ درصد بود.

نوربالا گفت: این یافته‌ها نشان می‌دهد که کووید ۱۹ اختلالات روانی را تشدید کرده است و آنهایی که درگیر کرونا شده اند و یکی از بستگان خود را از دست داده اند، بیشتر دچار اختلالات روانی شده اند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    0 0
    ماباوجوداینکه دونفرازبستگان درجه یکمون روازدست دادیم،بیشترازسردرگمی که مسئولین بهداشتی برامون درست میکنن کلافه ایم.اینکه درست نمیگن چه وقت وچطوری میشه بدون ماسک و... به زندگی قبل کرونابرگشت؟چرااروپاییان تونستن به زندگی عادی برگردن،مانه؟اگرآمارروزانه کشته های اروپاوآمریکا درسته،چراملزم به رعایت شیوه نامه هانیستن؟چراکروناتوعراق وافغانستان و...کمرنگه؟چراماتنهاکشوری هستیم که شروع کردیم ازسویه جدیدومقاومترکروناحرف میزنیم؟وده هاچرای دیگه
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    حالا دیگه هر جهودمخفی در نظام پزشکی نفوذ کرده و نظرات دری وری میده.
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    1 1
    این حکومت 100 در 100 ما مردم را روانی کرده است ، خوش به حال اون 29/7
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    2 0
    عزیزم اشتباه میکنی، اون 24% همون کسانی هستند که چهار و هشت سال پیش به روحانی رأی دادن، بیماری روانیشون ربطی به کرونا نداره!!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس