صالح آبادی: بازار ارز باید برای فعالان اقتصادی پیش بینی پذیر شود

علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه سیستم بانکی کشور باید در خدمت آحاد ملت باشد، بر ضرورت پیش بینی پذیر بودن بازار ارز برای فعالان اقتصادی تاکید کرد.

به گزارش مشرق، صالح آبادی چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: سیستم بانکی کشور باید در خدمت آحاد ملت باشد و دسترسی همه مردم برای دریافت تسهیلات بانکی باید تسهیل شود. یکی از مباحث جدی در خصوص تقویت پایه پولی بحث نظارت بانک مرکزی بر بانک هاست.

او ادامه داد: اضافه برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی باعث تورم می‌شود که با کمک سیستم‌های بانکی و کنترل ناترازی‌ها در سیستم‌ها و بانک‌ها مرتفع خواهد شد.

صالح آبادی  افزود: کسری بودجه دولت و پوشش کسری بودجه از منابع بانک مرکزی یکی از راه‌های ایجاد تورم است بنابراین باید تامین مالی دولت از روش‌های غیرتورمی انجام گیرد.

وی یادآور شد: بازار ارز برای فعالان اقتصادی باید پیش بینی پذیر شود و در دولت سیاست‌های مختلف در این راستا اخذ شده است. تقویت تعاملات بانکی با کشورهای دوست و همکار، تقویت صادرات غیرنفتی و تعامل با بخش خصوصی و برگشت ارز حاصل از صادرات غیر نفتی به تعادل بازار ارز کمک می‌کند. در بازار ارز باید تعادل بین عرضه و تقاضا صورت گیرد و ما سمت عرضه ارز را تقویت می‌کنیم و در سمت تقاضا هم اولویت‌ها را در نظر می‌گیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس