کد خبر 128152
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

طبق گزارش‌ها، بیماری و کهولت سن سران عربستان سعودی از جمله پادشاه، ولیعهد و وزیر خارجه این کشور، واشنگتن را درباره احتمال وقوع جنگ قدرت در ریاض به شدت نگران است.

به گزارش مشرق به نقل از پانا، گزارش‌های منتشر شده در رسانه‎ها نشان می‌دهد تعدادی از مقام‌های عالی‌رتبه سیاسی و امنیتی امریکا به منظور پیگیری تحولات سیاسی در عربستان سعودی، اخیرا به ریاض پایتخت این کشور سفر کرده‎اند.

ملک عبدالله، پادشاه 87 ساله عربستان و شاهزاده نایف بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد 78 ساله وی هر دو با وضعیت جسمانی نامساعدی مواجهند. مناصب کلیدی وزارتی و امنیتی نیز در اختیار پسران ملک عبدالعزیز، موسس خاندان آل سعود قرار دارد. تمامی این افراد دهه 70 یا 80 زندگی خود را سپری می‌کنند و با مشکلات و بیماری‌های جسمانی مواجهند.

به نظر می‌رسد سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان و مقرن بن عبدالعزیز رئیس سازمان امنیت(الاستخبارات العامه) و بندر بن سلطان، رئیس شورای امنیت ملی عربستان در حال حاضر اداره این کشور را به عهده دارند.

نایف در حال حاضر برای انجام آزمایش‌های پزشکی در سوئیس به سر می‌برد. وی که ولیعهد و وزیر کشور عربستان است به دیابت، بیماری‌های استخوان و سرطان مبتلاست.

ملک عبدالله نیز طی سال‌های اخیر چندین بار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

کهولت سن و وضعیت جسمانی ملک عبدالله و برادرهای ناتنی وی که وارثان تاج و تخت به شمار می‌روند، نگرانی‌ها درباره آینده این کشور نفت خیز را برانگیخته است، کشوری که با اعتراضات ضد دولتی علیه تداوم سرکوب وحشیانه مردم خود مواجه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس