دادخواست اعطای مجوز به «مایک پنس» برای ابطال پیروزی بایدن رد شد

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگویی تلویزیونی با شبکه فاکس نیوز به انتقاد از ضعف دولت بایدن در رسیدگی به امور کشور پرداخت.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق آمریکا در گفتگو با شبکه فاکس نیوز، دولت بایدن را به تشویق دشمنان در خارج و سرکوب کردن آمریکایی‌ها در داخل متهم کرد.

او همچنین با «خطا» خواندن خروج آمریکا از افغانستان آن را بزرگ‌ترین شکست برای آمریکا پس از به اصطلاح «بحران گروگان‌گیری» (تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران) دانست و گفت چنین چیزی هرگز نباید اتفاق می‌افتاد.

بیشتر بخوانید:

نگاهی به درون پایگاه سیا در افغانستان

پنس همچنان اصرار دارد که توافق سال ۲۰۲۰ ترامپ با طالبان، توافق بهتری بود و به آمریکایی‌ها اجازه می‌داد خاک افغانستان را با «افتخار و احترام» ترک کنند.

او در ادامه این گفتگو که ابعاد تازه‌ای از حکومت اشرف غنی را نشان می‌دهد، افزود: من در دفتر ریاست جمهوری بودم که شنیدم ترامپ به اشرف غنی گفت که یا طالبان سر قرار خود می‌ماند و به هیچ آمریکایی آسیب نمی‌زند و یا شدیدتر از هر زمان دیگری به آن‌ها حمله می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

واشنگتن تایمز: بایدن پاسخگوی اشتباهاتش نیست

پنس در ادامه اظهارات خود گفت که دولت بایدن با نشان دادن ضعف باعث شده طالبان جری‌تر شود.

پنس همچنین در ادامه از تخلیه پایگاه هوایی بگرام که مهم‌ترین پایگاه آمریکا در افغانستان بود در نیمه‌شب و جا گذاشتن برخی شهروندان آمریکایی و متحدان این کشور در خاک افغانستان انتقاد کرد.

در آخر پنس با انتقاد از ضعف بایدن گفت: ما رئیس جمهوری داریم که خارج از کشورمان ضعیف عمل می‌کند، ولی موقع دستور دادن به آمریکایی‌ها در مورد اجبار واکسیناسیون مقتدر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس