کد خبر 1281176
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۱۰ تا سال ۲۰۲۵

پس از انتشار نسخه رسمی ویندوز ۱۱ توسط شرکت مایکروسافت، این شرکت اذعان به پشتیبانی نسخه قبلی خود تا سال ۲۰۲۵ کرد.

به گزارش مشرق، پس از انتشار ویندوز ۱۱، انتظار می‌رود ویندوز ۱۰ نیز مانند ویندوز ۷ و ۸ به تاریخ بپیوندد و از دور خارج  شود، با توجه به این موضوع که شرکت مایکروسافت فرایند جابه‌جایی و کوچ از نسخه قبلی خود به ویندوز ۱۱ را کاملاً رایگان کرده است.

با توجه به مشکلات به وجود آمده برای کاربران از جمله آنکه ویندوز ۱۱ را نمی‌توان روی تمامی محصولات سازگار با ویندوز ۱۰ نصب کرد، این شرکت فناوری تصمیم بر پشتیبانی از نسخه قبلی خود تا تاریخ ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵ (۲۲ مهر ۱۴۰۴) گرفته است.

شرکت مایکروسافت قصد دارند انتشار به‌روزرسانی ویندوز ۱۰ به ویندوز ۱۱ به‌تدریج برای محصولات مختلف ازجمله انواع لپ‌تاپ‌ها منتشر شود تا درصورت بروز مشکل، فرصت کافی برای رفع آن را داشته باشند. ویندوز ۱۱ با ویژگی‌های متعددی درمقایسه‌با ویندوز ۱۰ منتشر می‌شود. از تغییر ظاهر رابط کاربری و شبیه‌ترشدن در برخی جنبه‌ها به سیستم‌عامل مک گرفته تا امکان اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی از ویژگی‌هایی هستند که ویندوز ۱۱ به کاربران ارائه خواهد داد.

با توجه به این اخبار و موضوعات، پرسشی تکراری مطرح خواهد شد که سرنوشت محصولات مبتنی‌بر ویندوز ۱۰ چه خواهد شد؟ و در پاسخ به این پرسش می‌توان پیش‌بینی کرد که اتفاقی مانند ویندوز ۷ رخ می‌دهد. زمانی که پشتیبانی از ویندوز ۷ تمام شد، اولین اتفاق پایان‌یافتن انتشار آپدیت بود. بااین‌حال، کاربران همچنان می‌توانند از ویندوز ۷ استفاده کنند؛ اما مایکروسافت دیگر آپدیت‌هایی شامل پچ‌های جدید امنیتی یا ویژگی‌های جدید به ویندوز ۱۰ اضافه نخواهند کرد.

این نکته را باید مدنظر گرفت که بسیاری از کاربران همچنان از محصولات قدیمی استفاده می‌کنند؛ محصولاتی که به سیستم‌عامل ویندوز ۷ یا ۸ مجهزند. چنین اتفاقی نیز ممکن است در آینده برای بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ رخ دهد؛ به‌ویژه اینکه برخی از سخت‌افزارهای فعلی نمی‌توانند از ویندوز ۱۱ پشتیبانی کنند. اهالی مایکروسافت پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۱۰ را تا سال ۲۰۲۵ ادامه خواهند داد تا کاربران فرصت کافی برای تهیه سخت‌افزاری سازگار با ویندوز ۱۱ را داشته باشند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس