هند ۳۰۰ میلیون دلار به خانواده‌ قربانیان کرونا خسارت پرداخت می کند

دادگاه عالی هند روز دوشنبه با طرح دولت این کشور برای پرداخت ۶۷۰ دلار (۵۰ هزار روپیه) خسارت به خانواده هر فوتی ناشی از کرونا موافقت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از "ایندیا تودی" این خسارت بر اساس قانون سال ۲۰۰۵ مدیریت بحران هند به همه خانواده‌های هندی که یکی از نزدیکانشان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند، پرداخت می‌شود.  

ام آر شاه وام اس بوپانا دو قاضی ارشد در دادگاه عالی هند اعلام کردند علاوه بر طرح‌های دولت هند برای جبران خسارت ناشی از کرونا، مبلغ ۵۰ هزار روپیه به خانواده قربانیان این بیماری پرداخت خواهد شد.  

بر اساس داده‌های دولت هند، تاکنون بیش از ۴۴۷ هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. اما تخمین‌های غیر رسمی آمار دقیق را ده برابر بیشتر از آمار دولت هند اعلام می‌کنند.  

براساس آخرین به روزرسانی تارنمای وردمیترز، کشور هند با بیش از ۳۳ میلیون و ۸۵۸ هزار مبتلا و حدود ۴۴۷ هزار جانباخته بر اثر ویروس کرونا، پس از آمریکا بیشترین آمار ابتلا به کووید ۱۹ را ثبت کرده است.  

این کشور در سال جاری با موج سهمگین ویروس کرونا مواجه شد که بسیاری را در بیمارستان‌ها بستری کرد و هند را با کمبود شدید اکسیژن مواجه ساخت.  

ویروس کرونای "دلتا" یا بی-۱. ۶۱۷. ۲ همان ویروس جهش یافته و بسیار مسری است که برای اولین بار در هند شناسایی شد. سازمان جهانی بهداشت با هدف جلوگیری از انگ زدن به کشورهایی که انواع جهش یافته ویروس کرونا در آنجا شناسایی شده، تصمیم گرفت تا بجای اسامی پیشین از حروف الفبای یونانی برای نامگذاری ویروس‌ها استفاده کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس