تنها ارزی که توانست در ماه سپتامبر بر دلار غلبه کند کدام بود؟

گزارشات حاکی از آن است که ارزش ارزهایی نظیر لیر و رئال در ماه سپتامبر در برابر دلار کاهش قابل توجهی داشته، اما فقط یک ارز بوده که توانسته در برابر دلار رشد کند.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، گفته می‌شود، روبل روسیه تنها ارز مربوط به بازارهای نوظهور بود که توانسته است، طی ماه گذشته میلادی ارزش خود در برابر دلار را تقویت کند. در حالی ارزش روبل در ماه سپتامبر بالا رفته که تهدید واشنگتن در اعمال تحریم علیه خرید اوراق قرضه از روسیه می‌توانست باعث کاهش ارزش روبل شود.

یوری پوپوف، کارشناس موسسه سِبِرسیب، می‌گوید: در ماه سپتامبر ارزش پول ملی کشورهای جزو بازارهای نوظهور در برابر دلار ۲ درصد ریخت. ارزش ارزهایی نظیر رئال برزیل، فورینت مجارستان، بات تایلند نیز ۵ درصد پایین آمدند. بدترین عملکرد را لیر ترکیه داشت به طوری که در برابر دلار تنها در ماه سپتامبر ۷ درصد ریخت.

بنا به گفته این کارشناس افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی روسیه در کنار ورود سرمایه گذاری‌های خارجی به روبل که معادل ۱.۵ میلیارد دلار در ماه سپتامبر بوده است از جمله دلایل رشد ارزش روبل در بازار جهانی بوده است.

اسکندر یوتسکو، کارشناس موسسه ITI در مصاحبه با بلومبرگ گفته اصلی‌ترین دلیل رشد ارزش روبل بالا رفتن قیمت نفت در بازار جهانی بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان امسال این روند صعودی ادامه پیدا کند و در صورتی که حرف تحریم‌های جدید علیه روسیه پیش نیاید، باید ارزش روبل از این هم بیشتر شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس