آقایان حذف شدند؛ الوحده جزء ۴ تیم برتر غرب آسیا شد/ مصدومیت الهلالی‌ها بلوف است/ جالب است؛ پارسال هم هفته هشتم به استقلال خوردیم!

علی پروین هر موقع حمید مطهری را می‌بیند به او می‌گوید که از دیدن و شنیدن صحبت‌های مربی پرسپولیس در تلویزیون کیف می‌کند!

به گزارش مشرق، اسطوره تیم پرسپولیس به تازگی در سوگ خواهر بزرگوارش نشسته و اهالی فوتبال نیز با حضور در منزل علی پروین و بهشت زهرا (س) ضمن ابراز همدردی به این چهره دوست داشتنی تسلیت گفتند. یکی از کسانی که جمعه شب گذشته نزد علی پروین رفت حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی بود.

با مربی پرسپولیس تماس گرفتیم و بحث به بازی‌های دوستانه، دیدار با الهلال و قرعه کشی لیگ کشیده شد.

تازه‌ترین مصاحبه با مرد خوش صحبت پرسپولیسی را بخوانید:

آقای مطهری در اقدامی ارزشمند نزد علی پروین رفتید و با او ابراز همدردی کردید. فیلم این ملاقات هم منتشر شد؟

خداوند به علی آقا و خانواده‌اش صبر بدهد. برای ایشان آرزوی طول عمر و سلامتی می‌کنم و خیلی از دوستان و پیشکسوتان هم بودند. به هر حال وظیفه همه ماست که در زمان ناخوشی یا غم و گرفتاری کنار هم باشیم. کار خاصی نکردم و وظیفه ام بود.

برخورد پروین چطور بود؟ باز هم همان جمله معروف را به شما گفت؟

علی آقا همیشه نسبت به من لطف دارد و وقتی وارد شدیم از جای خود بلند شد و خیلی بزرگواری کرد و احترام گذاشت. جمله معروف را باز تکرار کرد و در جمع گفت که با دیدن صحبت‌هایت در تلویزیون کیف می‌کنم و... به هر حال ایشان بزرگ پرسپولیس و فوتبال ایران هستند. حرف‌های علی آقا برای ما دلگرم کننده است. من هم چون باید شنبه به ایفمارک می‌رفتیم و نمی‌توانستم بهشت زهرا بروم به همین خاطر به منزل ایشان رفتم و ...

یحیی گل محمدی هم صبح شنبه در مراسم خاکسپاری آن مرحومه شرکت کرد؟

بله، به هرحال این مسائل در تیم پرسپولیس و اساسا ورزش و فوتبال ما وجود دارد. علی پروین به گردن همه ما حق دارد و امیدواریم توانسته باشیم تسلای خاطری برای ایشان و بازماندگان بوده باشیم.

بیشتر بخوانید:

واکنش سرپرست پرسپولیس به اعتصاب بازیکنان

هشدار سیدجلال به بازیکنان پرسپولیس

پرسپولیس با همه کمبودها در زمین حرف می‌زند

می‌خواهیم از شما در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس بپرسیم. اوضاع و احوال چطور است؟

نسبت به بازی دوستانه گذشته مقابل پیکان بهتر بودیم و برابر شهرداری آستارا نمایش بهتری ارائه کردیم. متأسفانه برنامه ریزی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به گونه‌ای است که پرسپولیس و نمایندگان ایران در کوران بازی و مسابقه رسمی‌نیستند. بر همین اساس تیم ما هنوز آن ریتم لازم و مورد نظر ما را شاید پیدا نکرده باشد که طبیعی است.

البته شهرداری آستارا هم با تمام احترامی‌که برای این تیم قائل هستیم یک تیم دسته اولی است و با پیکان یا سپاهان فرق می‌کند؟

منظور من شکل بازی بچه‌ها بود. بازیکنان پرسپولیس بازی بهتر و روان تری انجام دادند و امیدوارم با انجام بازی بعدی هماهنگ تر هم شویم.

آقایان حذف شدند؛ الوحده جزء ۴ تیم برتر غرب آسیا شد/ مصدومیت الهلالی‌ها بلوف است/ جالب است؛ پارسال هم هفته هشتم به استقلال خوردیم!

ولی قبول دارید بازی دوستانه با رسمی‌خیلی فرق می‌کند؟

طبیعی است. اینکه شما در یک دیدار دوستانه بازی کنید یا رسمی‌خیلی فرق می‌کند اما در شرایط کنونی چاره دیگری نداریم. باید با انجام بازی‌های تدارکاتی خودمان را برای نبرد با الهلال عربستان آماده کنیم.

اسم الهلال وسط آمد. بازی‌های اخیر این تیم را دیده اید؟

هم بازی‌های اخیر و هم قبلی پرسپولیس را دیده و آنالیز دقیقی از این تیم داریم. به نظرم این تیم خیلی بهتر از قبل و حتی بازی با استقلال شده است.

چرا؟

دلیل آن واضح است. الهلال الان در کورس مسابقات لیگ عربستان و در کوران بازی‌های رسمی‌قرار دارد. بر همین اساس از لحاظ تیمی بهتر شده است.

در هفته‌های اخیر بارها اخباری مبنی بر مصدومیت پی درپی بازیکنان الهلال عربستان به گوش می‌رسد. این اخبار را باور می‌کنید؟

به شخصه فکر می‌کنم انتشار اخبار مصدومان الهلال، بلوف و جنگ روانی عربستانی‌هاست. می‌خواهند با این اخبار انحرافی شاید تمرکز ما را بر هم بزنند اما توجهی به این مسائل نداریم.

۶ بازیکن الهلال هم به تازگی به تیم ملی عربستان دعوت شدند؟

اتفاقا به نکته خوبی اشاره کردید. الهلال در این سال‌ها همیشه ۶ یا ۷ بازیکن ملی پوش داشته و آنها را حفظ کرده است. تغییرات این تیم در بخش بازیکنان خارجی است و ملی پوشان الهلال به همین خاطر از هماهنگی بالایی برخوردارند.

بازیکنان خارجی الهلال هم در نوع خود جالب هستند. مدافع کره‌ای این تیم بسیار ضعیف است. موسی مارگا در زدن ضربات نهایی یک مقدار بی دقت است و گومیس ۳۶ ساله هم ظاهرا مورد غضب ژاردیم سرمربی این تیم قرار گرفته است؟

بگذارید از آخر جواب سئوال شما را بدهم. گومیس بهترین مهاجم این تیم است که در محوطه جریمه یک بازیکن فوق العاده خطرناک است. ضربات آخر وحشتناکی دارد و فرصت گلزنی پیدا کند راحت از دست نمی‌دهد. در آخرین بازی الهلال هم موفق به گلزنی شد و یک پنالتی را در دقیقه ۹۸ خراب کرد. اما اینکه مورد غضب ژاردیم است و ... محصول همان اخبار انحرافی است و ما گول نمی‌خوریم!

مدافع کره‌ای و مارگا؟

مدافع کره‌ای این تیم شاید کند باشد اما با تجربه است. موسی مارگا هم مهاجم سرعتی و قدرتی است که در فضا خیلی خوب حرکت می‌کند. در مجموع الهلال تیم بسیار خوبی است ولی ما هم پرسپولیس هستیم. ما یک تیم هستیم با بازیکنانی فداکار و همان طور که بارها گفته و باز تکرار می‌کنم با ذهنی برنده خواه!

البته فراموش نباید کرد بازی کردن در کشور عربستان هم راحت نیست؟

دقیقا همین طور است اما شما بگویید کدام بازی راحت است؟ زمانی که ما با گوای هند، الریان قطر و الوحده امارات همگروه شدیم بعضی از آقایان گفتند تیم امید پرسپولیس هم می‌توانست از این گروه صعود کند اما حالا می‌بینید الوحده امارات به جمع ۴ تیم برتر غرب آسیا رسیده و تیم بزرگسالان آقایان اوت شده است! ما امیدوارانه و برای صعود به نیمه نهایی به عربستان می‌رویم و این عزم و اراده را من در تمرینات بچه‌ها می‌بینم.

آقایان حذف شدند؛ الوحده جزء ۴ تیم برتر غرب آسیا شد/ مصدومیت الهلالی‌ها بلوف است/ جالب است؛ پارسال هم هفته هشتم به استقلال خوردیم!

منظور شما استقلالی‌هاست یا رسول خطیبی که اگر برخی تیم‌ها با امیدهایشان هم به میدان می‌رفتند از آن گروه صعود می‌کردند؟

بگذریم! من اسمی‌نمی‌آورم اما در لیگ قهرمانان آسیا هیچ قرعه یا گروهی آسان نیست. همه تیم‌ها بهترین‌های کشور خود و قاره آسیا هستند. چه کسی فکرش را می‌کرد استقلال تاجیکستان پدیده لیگ قهرمانان لقب بگیرد؟ بنابراین بهتر است ما واقع بینانه صحبت کنیم و از کم ارزش کردن کار تیم‌های رقیب پرهیز کنیم.

قرعه کشی لیگ بیست و یکم هم انجام شد و شما در هفته اول به فولاد خوزستان خوردید. نظری در این رابطه ندارید؟

شما بهتر از من می‌دانید که ما روز ۲۴ مهرماه بازی سنگینی در عربستان مقابل الهلال داریم و در خوشبینانه‌ترین حالت روز ۲۵ به تهران برمی‌گردیم. آن گاه چگونه می‌توانیم ۲ روز بعد با فولاد بازی کنیم؟ اگر هم انشالله مقابل الهلال پیروز شویم باز ۳ روز بعد باید با برنده النصر و الوحده امارات در عربستان بازی کنیم!

یکی دیگر از سئوالات قرعه کشی بازی‌های لیگ بیست و یکم برخورد شما با استقلال در هفته هشتم است. در این رابطه نظری ندارید؟

شاید این جمله هم تکراری و کلیشه‌ای باشد اما در تیم پرسپولیس نهادینه شده است. اینکه ما یاد گرفتیم در پرسپولیس بازی به بازی جلو برویم و الان اصلا به دربی و استقلال فکر نمی‌کنیم چون مهم‌ترین مسابقه برای تیم بازی با الهلال در عربستان است. برای من شاید اتفاق جالب قرعه کشی جدید این باشد که سال گذشته هم دربی رفت در هفته هشتم برگزار شد.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 2
    درود به شرفت .... گل گفتی ..تیم بزرگسالاشون حذف شد .
  • میلاد IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    اولن ک عشقی... از اینجاش ک گفتی بزرگسالانشون حذف شد خعلی خوشم اومد
  • استقلالی دو آتیشه IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    ما استقلالیا خیلی وقته ک فهمیدیم هیچی نیستیم و اون دوتا جام امجدیه هم دلخوشی الکی بیش نیست ک حتی اونم چسبوندن ب تیم ما وگرنه خداییش اونام مال ما نیست. ما جام دسته سه داریم ک خیلیم ارزشمنده و پرسپولیس هنوز نتونسته بش دست پیداکنه
  • داوود IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 1
    ۶۰سال حسرت این بنده خدا روهم متوهم کرده،بخواب بابا،،،تاج کجالنگ کجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس