پاشینیان: ایران برای ارمنستان راه زندگی محسوب می‌شود

نخست وزیر ارمنستان در جریان سفر به لیتوانی، روابط با ایران را برای ایروان بسیار حیاتی و دارای اهمیت عنوان کرد.

به گزارش مشرق به نقل آرمن پرس، «نیکول پاشینیان»؛ نخست وزیر ارمنستان که به لیتوانی سفر کرده است، در این کشور اعلام کرد که مسئله قره باغ نیازمند راه حل نهایی از طریق گفتگوی سیاسی و در چارچوب سازمان امنیت و همکاری اروپا «گروه مینسک» است.

پاشینیان افزود: آماده ایم در دیدار با رئیس جمهوری آذربایجان همه نقشه‌های مناطق مین گذاری شده در منطقه قره باغ را به وی تحویل دهیم، البته رئیس جمهوری آذربایجان نیز در برابر این اقدام می‌بایست همه اسرای ارمنی جنگ قره باغ را به ارمنستان بازگرداند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین در این سخنان درباره روابط کشورش با ایران اعلام کرد: در دهه نود همزمان با استقلال ارمنستان از اتحاد شوروی سابق، ایران برای کشور ما راه زندگی محسوب می‌شد.

به گفته نخست وزیر ارمنستان، این کشور دارای روابط صمیمانه‌ای با ایران بوده و ایروان هرگز وارد دسیسه چینی علیه تهران نشده است و نخواهد شد.

پاشینیان این را نیز افزود که او در مدت کوتاهی دو بار با رئیس جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرده است و این مسئله نشان می‌دهد تا چه حد توسعه روابط با ایران برای ارمنستان مهم است.

نیکول پاشینیان همچنین تاکید کرد که ایران و ارمنستان در تلاش هستند تا طرح‌های مشترک اقتصادی دو کشور را هرچه زودتر اجرایی کنند.

پس از استقلال ارمنستان، دو کشور ایران و ارمنستان همیشه به عنوان شریک و دوست به یکدیگر می نگریسته اند. در سال ۱۹۹۲ ایران با رویکردی متعادل در مساله قره باغ دروازه جدیدی از روابط را به سوی دو کشور گشود به خصوص زمانی که آذربایجان و ترکیه مرزهای خود را به روی ارمنستان بست مرزهای ایران به عنوان راه نجاتی برای ارمنستان تلقی می‌شد که به عنوان مسیری برای عبور از گرجستان به دلیل ناامنی و ثبات داخلی محسوب می‌شد.

همچنین از سال ۲۰۱۶ ارمنستان و ایران به همراه گرجستان، بلغارستان و یونان مذاکرات خود را برای ایجاد کریدور حمل و نقل چند منظوره بین المللی «خلیج فارس - دریای سیاه» که ایران را از طریق ارمنستان، گرجستان و دریای سیاه به اروپا متصل می‌کند آغاز کرده اند. برخی از متخصصان در ارمنستان خاطرنشان کردند که این راهرو می‌تواند از طریق ترانزیت دریایی چین - ایران با طرح «کمربند و جاده» چینی متصل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 26
  • ک.جواهری IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    43 77
    لعنت بر تو پاشینیان مفت خور.لعنت بر همه ی غاصبان و دشمنان اسلام و مسلمین از اسرائیل تا ارمنستان.
    • رامین IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      11 46
      ذاتا ما همیشه از غیر مسلمون در مقابل مسلمون حمایت میکنیم
    • US ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      41 8
      چرا نمیگی لعنت به آذرباییجان یا ترکیه که به خاک کشورت نظر دارند؟ ارمنستان چه ظرری برای ایران داشته اتفاقا باید ایران بیشتر به ارمنستان به عنوان متحدی راهبردی توجه کنه تا کشورهای همسایه خیال واهی بر ندارن.
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      19 7
      لعنت بر شما نژادپرستا شما مسلمون نیستید
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      23 7
      البته بزرگترین دشمنان اسلام دیکتاتورهای حاکم بر آذربایجان و ترکیه یعنی علیف و اردوغان هستند این منافقان به ظاهر ادعای مسلمانی دارن و در عمل در خدمت منافع کشورهای استکباری و متخاصم یعنی صهیونیستها و آمریکاییها هستند اردوغان که عملا در حال نبرد با محور مقاومت در سوریه و عراق هست و علیف هم که نوکر صهیونیسم هست منافقان بد از کفار هستند به حکم آیات قرآن مجید
    • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      21 7
      لعنت بر اردوغان و الهام بیشرف'اینها دشمن ایران و اسلام هستند
    • IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      24 6
      رژیم باکو مسلمون حساب میشه؟؟؟؟
    • US ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      21 8
      و شرکای اسراییل همانند ترکیه و باکو.
    • US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      24 6
      ارمنستان دشمن اسلام و مسلمین نیست، اتفاقا مسیحیت ارتودوکس نزدیکترین روابط را با مسلمین و مقاومت دارد. دشمن، نظام سلطه و صهیون‌-ماسون‌-اونجلیکال است که تکفیریها را به جان مقاومت انداخت و الان توسط ترکیه و باکو به تهدید ایران آمده.
    • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      18 6
      لعنت به اسلام انگلیسی و اخوان الشیاطین و تمامی منافقین عرق‌خور و بدمستی که موقع خطر، دم از اسلام و مسلمونی می‌زنن و خطر که رفع شد می‌رن تو بغل صهیونیسم.
    • IR ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      24 8
      الهام و رجب رو دلت نیومد لعنت کنی؟! عجب جانورانی هستید شما پانترکهای بهایی!
    • RO ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      9 15
      اینجوری که نمیشه. تکلیف ملتو روشن کنید.دشمن ما کیه؟ ارمنستانه؟ آذربایجانه؟ترکیه است؟ عربستانه؟ بحرینه؟ افغانستانه؟ آمریکاست؟ اسراییله؟ اروپاست؟ اماراته؟ کره جنوبیه ؟ پاکستانه؟ اصلا چطوره بگیم کل دنیا دشمنه ماست تمام؟
    • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      11 0
      کاف جواهری یه عده رو فراموش کردی توی لیستت بیاری عمدا!! چون ممکن بود لعنت به خودت هم برگرده!! آخه خیلی خاطرخواهشون هستی!! دم خروست پیداست
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      13 2
      ای گفتی رامین خان !! درست مثل حمایت الهام از صهیونیسم در برابر شیعیان آذربایجان! و حمایت رجب از اونها در برابر فلسطین..داعشی ها و تکفیری های پناه داده شده توسط ترکیه که جای خود داره...البته اگه اشتباه نکنم چون شما هر جا کامنت گذاشتی با نام رامین و کاملا شیفتگی و چاکری خودت رو نسبت به الهام و رجب برای همگان محرز کردی،در واقع الان هم از زبان الهام و رجب این کامنت رو باید نوشته باشی طبعا!!! حالا منظورت کدام اسلام و کدام مسلمین و کدام غیر مسلمون هست که خب با عینک پانترکیسم کاملا مشخصه!! ممنون بابت روشنگری هایی که شماها میاید میکنید،بازم ممنون.ذاتا ذات خودتو بارها نشون دادی،دس خوش!ساغول!
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      17 2
      ارمنستان هر چی باشه بهتر از اون باکو هست که به ایران خیانت کرده و با اسرائیل دوست شده و روز و شب برای ایران عزیز نقشه میکشه. ایران اشتباه کرد وقتی باکو شده ضد منافع ایران باید در جنگ قره باغ هم طرف ارمنستان میبود...ایران به آذربایجان خیلی کمک کرد و آخرش اینطور جواب ایران رو داد
    • میاندوآبی IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      20 2
      لعنت به الهام نوکر اسرائیل
    • GB ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      14 4
      لعنت به توی مزدور!! اولا ارمنی‌ها مگه کافر هستند الاغ! دوما ارباب الدنگتون که فاسد تر از همه هستند و دستشون به خون هزاران آذری شیعه، و کرد و عرب‌های سوریه و عراق و نسل کشی ارامنه آلوده هستش. یک عده مزدور بدونند ما آذری ایرانی الاصل سر یک وجب از خاک و منافع مملکت عزیز ما با کسی‌ شوخی‌ نداریم.
    • سروش IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      14 1
      بزرگترین دشمنان اسلام منافقینی هستند که دست در دست اسرائیل و صهیونیسم بین الملل دارند و با ابزار اسرائیلی و با به کار گیری مزدورانی مثل داعش و طالبان دارند مسلمان و غیر مسلمان را کشتار می کنند مثل اردوغان و علی اف و آل سعود و ...
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 3
      لعنت به آذربایجان و ترکیه که به خاک ایران چشم دوختن.البته کور خوندن
  • تحلیل IR ۰۵:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 3
    ایران باید یکبار برای همیشه عردوغان رو سرجای خودش بنشونه و محکم سر عردوغان رو به طاق بکوبه.طرح های خطرناکی در سر عردوغان میگذره که اگه آگاهی و هوشیاری آذری های عزیز نباشه ایران ضربه سختی میخوره.کوبیدن سر عردوغان به طاق باید یکپارچه توسط آذری های عزیز انجام بشه تا برای همیشه فتنه عردوغان از بین بره.
  • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    6 2
    خدا بخواد به زودي ترتيب خوبي از اين عربها و تركها ميديم تو به فكر پيشرفت كشورت باش و به شغال باج نده.
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 4
    زمانی که آذربایجان و ترکیه مرزهای خود را به روی ارمنستان بست مرزهای ایران به عنوان راه نجاتی برای ارمنستان تلقی می‌شد .... حالا یه عده در داخل به حمایت کشورمان از آذربایجان و نمک نشناسی انها قلم فرسایی میکنند.
    • سعید IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 1
      مرزشو بست؟؟ برو ببین میزان صادرات ترکیه به ارمنستان چند برابر ایرانه.
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    10 3
    مرگ بر دیکتاتور نمک نشناس باکو این همه در جنگ به آذربایجان کمک کردیم و ازشون حمایت کردیم ولی جواب ایران رو با خیانت دادتد اما ارمنستان با وجود حمایت ایران از دشمن این کشور چه موضعی برابر ایران داره
  • جلال IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 21
    چی شد دوستان با پاشینیان غرب گرا دوست شدن انهای که در لبنان درخط مقدم برای دفاع از شعییان عرب سینه سپر می کنند ولی با ارمنستان غرب گرا ودشمن اسلام حتی در مساجد مسلمانان خوک پرورش می دانند هم پیمان شدن من که از اسلام سیاسی اطلاعات ندارم لطفا دوستان نظر دهند و این مسله دشمنی با مردم اذری ایرانی کی تمام می شود
    • US ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      18 3
      همین قدر بدان که ترکیه و باکو شریک صهیون و ماسون هستند، مخصوصا ترکیه که حمال بمب اتمی‌ آمریکا است. حالا فکر میکنند میتوانند با شیادی و فریب راه‌های استرتژیک ایران را ببندند. اگر کوچکترین حسن نییتی داشتند از ایران برای ارتباط با شرق استفاده میکردند نه اینکه خیانت کنند.
    • خطاب به جلال IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      16 4
      با این استدلالی که کردی یا دراز گوش هستی یا مزدور مگه دولت دیکتاتور علی اف نماینده شیعیان آذربایجان هست مگه این دولت عزاداری امام حسین رو ممنوع نکرد مگه دست به قتل عام شیعیان ناردان نزد مگه علمای بزرگ شیعه رو به بند نکشید مگه مراسم یورو ویژن و تشویق مردم به فحشا و فساد کار این دولت فاسد نبود مگه علی اف اعتراف نکرد روابط همه جانبه و عمیق با رژیم صهیونیستی نداره مگه ترکیه در سوریه مردم مسلمان رو قتل عام نکرد مگه با حزب الله لبنان وارد نبرد نشد مگه روابط اقتصادی و تجاری و سیاسی گسترده با آمریکا و رژیم صهیونیستی ندارن پس بهتر دیکتاتورهای حاکم بر آذربایجان و ترکیه تطهیر نکنی و اونا رو به اسلام و تشیع پیوند نزنی
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 4
      دوستی با پرورش دهنده خوک هزار بار بهتر از دوستی با متحد اسرائیل خوک صفت دشمن خداست.یادمون نره هرکجا اسرائیل باشه همون جا خاکریز دشمنه .هر جا اسراییل باشه اونجا با آب تمام دنیا هم پاک نمیشه
  • ناشناس IR ۰۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    20 49
    پاکستان و ترکیه به خاطر آذربایجان از سه ده پیش رابطه خود را با ارمنستان قطع کردند و این تنها ایران بود که این سرزمین کفر را سرپا نگه داشت
    • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      10 2
      جو گیر نشو همین سرزمین کفر به صهیونیستها فرصت نداد اما مدعیان به ظاهر شیعه پایگاه به رژیم دادند و خاک آنها محل جاسوسی فنی رژیم شده و چند بار پهباد های اسرائیلی از این منطقه به سرزمین ما تجاوز کرده و خسارت زده اند
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      14 1
      بیا برو پی کارت همین مونده باکو ادعای اسلام کنه پس چرا نوکره اسراییل کودک کشه خفه خون گرفتید اونجا؟
    • FR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      9 2
      کفر تفکر نژاد پرستی و خودبرتر بینیه - ارمنستان کفر نیست و دین مسیحیت رو داره - لطفا الکی لفاظی نکنید
    • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      17 2
      پان تورک جان چرت و پرت نگو کی ترکیه با ارمنستان قطع رابطه بوده همین الان هم بزرگترین شریک تجاری ارمنستان ترکیه هست که چندین برابر ایران با ارمنستان رابطه داره اعم از سلاح و مهمات و اقلام خوراکی و پوشاک ... این ترکیه هم با تورک تورک کردن داره سر همتون رو شیره میماله و تنها هدفش تسلط بر منابع نفت و گاز دریای خزر هست همین الان هم کلی گروه وهابی و تروریستی داعشی با خودش به باکو اورده تا به موقع سر علیف نادان رو هم زیر آب کنه و آذربایجان رو به خاک ترکیه ملحق کنه و بعدش ببین همین تروریست های داعشی چجوری شیعیان آذربایجان رو سلاخی میکنن
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 1
      هیچ وقت ترکیه با ارمنستان قطع رابطه نکرده پان ترک دروغگو در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری ارمنستان ترکیه هست که حجم مبادلات تجاری ارامنه با ترکیه ۱۰ برابر بیشتر از حجم تجارت ایران با ارمنستان هست کار ترکیه فتنه انگیزی هست آتش جنگ قره باغ هم توسط ترکیه مشتعل شد تا هم به آذربایجان سلاح بفروشه هم به بهانه کمک به آذربایجان تروریست‌ها رو از سوریه به آذربایجان منتقل کنه تا علاوه بر تسلط به منابع نفت و گاز خزر مسیر ترانزیت شرق و غرب رو از کنترل ابران خارج و خودش بهش مسلط شه و از اون طرف هم شرکت های ترکیه ای امتیاز بازسازی قهر باغ رو بگیرن و کلی پول به جیب بزن شما ساده لوح ها باور کردید جنگ قره باغ جنگ اسلام هست و با این ترفند ترکیه سر همه شما شیره مالید
    • US ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      15 2
      رابطه با مسیحیت ارتودکس (نزدیکترین ورژن به تعالیم حاضرت مسیح (ع)) را قطع و پادوی صهیون و ماسون شدند؛ هم حمال بمب اتمی‌ آمریکا، هم جیره بگیر (کمک‌های مالی‌ آمریکا به نوچگانش)، هم شریک اسراییل. برو این قصه‌های سرزمین کفر را برای خام‌ها بگو، مردم ایران گول این نیرنگ‌های عثمانی‌-صهیونیستی را نمیخورند.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 2
      احمق صادرات ترکیه به ارمنستان بیشتر از صادرات ایرانه،اینجور حرفهای برای گول زدن احمق هایی مثل تویه،اون زمانیکه ایران برای آذربایجان جنگید ترکیه تره هم براش خورد نکرد الانم اگه آذربایجان نفعی برای ترکیه نداشته باشه هیچ کاری براش نمیکنه،ایران خیلی به آذربایجان و خاندان علی اف کمک کرد ولی متاسفانه جواب ایران با دشمنی دادن یکم مطالعه کنی برات بد نیست البته اگه پانترک نژاد پرست نیستی که البته بعید میدونم نباشی
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      12 2
      پانترک جان،دقت کردی اون وقت پاکستان پناهگاه بزرگ وهابیت و تروریستها و دوست امریکاست و مردم مسلمان پاکستان چه میکشند از دولتمردان فاسد و خائن به اسلام؟! راستی ترکیه ای که اردوغان تزیین کرده سرزمین کفر نیست؟! خودتون گفتید آذربایجان الگوش ترکیه و اروپاست نه دینداری و مذهب و اسلام،برو بخون پانترکها با افتخار نوشتن! سرزمین کفر امریکا و اسراییل به حساب نمیان که اردوغان و رجب به اسم مسلمان و کشور اسلامی باهاشون رفت و آمد خانوادگی دارن،ناهار و شام میل میکنند،سر سفره هم میشینن؟؟! منطق پانترک جماعت همه رو شگفت زده میکنه!! اسراییل تو منطقه لونه کرده امثال شما رو بسته که براش پارس کنید، میره سراغ کشورهای منطقه و توسط شما همه رو به جون هم میندازه،به خاطر یه تیکه استخوون ببین چه دفاعیاتی مثلا از اسلام میکنه!! تو خودت کفری بی سرزمین!
    • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      10 2
      كافر بهتر از منافق و تكفیریه.
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 3
      چون دانستم پانترکی، دیگه جوابتو ندادم چون امیدی بهتون دیگه نیست.هدایت امثال شما کار خدا هم نیست
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 3
      چرا سرزمین کفر برادر؟ اگه اینطور باشه که میفرمایید، پس همه هموطنان ارمنی مون، همه کافرند. تو فقط خودتو خداپرست میدونی،، از قرآن جلو زدی، کاسه داغتر از آش.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 1
      دوست عزیز ۳۶ ۱۵ ببخشید اشتباه منفی دادم.خواستم مثبت بدم
    • هویک IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 1
      ما اگر کافر بودیم زیارت نمی رفتیم امام رضا به ما جواب سلام نمی دادند ایشان شکستن دل کار ساده ای و هنر نمی باشد شکایت از شما امشب به پیامبر مهربانی ها و فرزندان ایشان امام حسن و امام رضا ما افتخار می کنیم ایرانی هستیم این جا کنار همه شهید در راه وطن و دین دادیم وظیفه هر ایرانی با اصالت است هزاران سال پیشینه در قفقاز داریم و ارامنه خاک ایران هم وطن و دوست همه ایرانی ها است
  • US ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 2
    ایران در منطقه سرش بی کلاه مانده، به این علت دارن از ریز و درشت علت ایران گردن کلفتی و گستاخی می کنند، ترکیه عضو ناتو و چپ و راست درحال خرید تجهیزات نظامی هست ،آذربایجان با اسرائیل و ترکیه هم‌پیمان شدند علیه منافع ملی و اقتصادی ایران. پاکستان اتمی، چرا ما نباید سلاح هسته‌ای داشته باشیم با وجود این همه دشمن و تهدید؟! یک روز عربستان و امارات و بحرین، روز بعد پاکستان، بعد ترکیه و آذربایجان ، به این دلیل برجام رو تحمیل کردند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دقیق جاسوسی میکنه و گزارش میده ایران اتم ندارد خیال دشمن راحت ،حمله به سوی ایران! ایران رو انداختند وسط و دنبال آزار و اذيت و دنبال طمع ارضی و اقتصادی هستند، روسیه هم حسابش مشخص دیدیم که سفیرش چه غلطی کرد ولی از مسکو هیچ عذرخواهی دیده نشد ،آنها هم دشمن هستند
  • فرهنگ IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    18 33
    پاشینیان ایران برای همه راه زندگی هست جز خود ایرانیها
    • RO ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 6
      ای رحمت به اون شیری که خوردی.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 3
      اگه اینطوریه اینجا چکار میکنی فرهنگی؟؟! توی ترکیه خونه بخر ،ملک بخر ،کسب و کار راه بنداز،عیش کن ،نوش کن،جای زندگی خوبی هست برای امثال تو که مدام اینجا پیف پیف میکنید،چیزی شبیه زمان طاغوت هست،میپسندی،دوست داری راه زندگی مناسب و در شان امثال شماست،تشریف ببر!! خلایق هرچه لایق.
  • GB ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 4
    کریدور خلیج فارس دریای سیاه سال 2016 لسالرتش خورده یعنی در دوران پرشکوه دولت مقدس تدبیر و امید یادتون باشه که نشه باز فردا مثل ماجرای واکسن بچسبونن به رئیسی
    • سعید IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      اینا سیاست های نظامه نه دولتها. اگه به روحانی بود الان اتوبان تهران کرج هم بسته بود.
  • یوسف IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    20 40
    پاشینیان هندوانه زیر بغلتان می زاره جو گیر نشید
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 2
      حالا که تو از هندونه های رجب و الهام که از امریکا و اسراییل خریدن زیر بغلت پره شدی مزدور هندونه فروش توی وطن ما.
    • RO ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 5
      پاشینیان به ترکیه و آذربایجان گفته پاشین بیاین. به همین دلیل ماهم پاشینیان را تبدیل میکنیم به بیشینیان.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 2
      شما اول برو الهام خانم رو تبدیل کن به آقا،سلطان رجب ملیجک متوهم رو هم بیدار کن بعد با هم بشین پاشو کنین.
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 8
    سال 1992 و... همین حرفها نشان دهنده عمق خیانت ایران به مسلمانان آذربایجان است. همین یک حرف بس است درخانه اگر کس است.
    • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 3
      همین تاریخ رو برو ببین دوستی اسراییل با آذربایجان! عمق خیانت حیدر بابای الهام به شیعیان و مسلمانان آذربایجان و کل جهان اسلام!! در خانه اگر کس است همین یک حرف بس است...
    • سعید IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 1
      ما عوضی . آذربایجان که خوبه چرا به مسلمانان فلسطین خیانت میکنه و با اسرائیل رابطه داره. چقدر شما گاویید بخدا.
  • US ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 2
    ایران باید با توافق ارمنستان با ورود نیرو به مناطق مرزی آنجا را امن کند و به ارمنستان کمک کند. شاید هم قراردادی مثلا ۳۰ ساله برای تامین امنیت آن منطقه ببندند. اگر ایران مستقیم به آذربایجان نیرو بفرستد ممکن است آمریکا و ناتو بخواهند به بهانه اشغالگری از طریق ترکیه وارد شوند مانند برنامه ای که برای عراق بعد از تسخیر کویت انجام دادند. با اینکار جلوی این توطئه احتمالی‌ غرب گرفته میشود.
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 7
    اینام چند وقت بعد با آذربایجان و ترکیه و اسرائیل متحد میشن پاشینیان مهره ترکیه و غرب تو ارمنستان هست
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 1
      دیشب رجب در گوشی بهت گفت ؟!
  • CA ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 1
    عمل مهم هست نه حرف که تاکنون همه چیز برعکس بوده
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 0
      تو از کانادا چطوری چشمت تا اینجا رو میبینه؟! آره خب از اونجا همه اینجا برعکسه! عمل داری؟!
  • تبریزی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    16 28
    ما باید در تمام کشورها کارهای فرهنگی شبانه روزی انجام بدهیم، تا شیعیان ولایی و انقلابی تربیت کنیم، تا بر دنیا تسلّط پیدا کنیم و امپراطوری شیعی ایران را تشکیل بدهیم.
    • RO ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 3
      شما فرهنگ خودتو درست کن. به اوضاع و احوال داخلی خودت سروسامان بده. فرهنگ سازی در " کل دنیا " طلبت. خیلی صدات قشنگه جلوی میکروفون هم میشینی ؟
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 2
      تبریزی از پاپ کاتولیکتر شنیدی؟؟! پیامبر ص و امیرالمومنین ع و امامان معصوم ع میخواستن امپراطوری تشکیل بدن؟؟! اسلام دین و آیین امپراطوریه؟؟! اسلام دین کامل برای تمام بشریت هست و با ظهور حضرت مهدی عج دین اسلام و حکومت اسلامی بر تمام جهان گسترده میشه ان شا الله..لازم نیست اندیشه های نئو فاشیستی اردوغان رو در قالب دین و مذهب نسخه بپیچی برای ما !! نمونه عثمونی شو دنیا دید!! شیعیان ولایی و انقلابی در گوشه گوشه جهان پرورش یافته اند بدون فتح و جنگ و امپراطوری گری،شما نمیبینید..
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 0
      باز اور دوز کردی
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 4
      ملانصرالدین با فرهنگ اینجام که اومده؟! تو یکی نمیخواد برای مشکلات و فرهنگ و جامعه ما،قارقار کنی،همون پارس که برای خوش خدمتی الهام رجب میکنی،گوش همه رو کر کرده،چشم نخوری صدای پارس تو انقدر بلنده که انگار میکروفون قورت دادی!! ملا نصرالدین هم پانترک بود؟!
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    11 2
    مردم ایران همیشه روابط صمیمی و دوستانه با ارامنه داشته اند
  • تبریزی IR ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 4
    ما باید در تمام کشورها کارهای فرهنگی شبانه روزی انجام بدهیم، تا شیعیان ولایی و انقلابی تربیت کنیم، تا بر دنیا تسلّط پیدا کنیم و امپراطوری شیعی ایران را تشکیل بدهیم.
  • PL ۰۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 9
    گاز و برق مفت سالهاست از ايران به اون منطقه ارسال میشه
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      8 1
      مدرک داری رو کن،لابد اسراییل مفتکی اومده آذربایجان!! میخواد مفتکی گاز و نفت بده به آذربایجان!! پانترکا چی میزنن؟!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 6
    کرده متحرکی دیغای نجس خودت خبر نداری
  • سوسان IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 16
    سگ فرانسه پارس کرد
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 2
      سگ اسراییل و امریکا و انگلیس الهام رجب پارس کرد،نشنیدی؟! یه شستشوی گوش و حلق و بینی برو.
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 4
    ارمنستان عشق ما ایرانیهاست
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    14 2
    ارمنستان بر خلاف دولت خائن و نمک نشناس باکو همیشه روابط خوبی با جمهوری اسلامی ایران داشته و مردم این کشور دوستدار ایرانیان هستند.
  • سعید FR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 7
    ارمنستان میخواهد با دادن امتیازات ننگین به آدربایجان منافع ملی ایران رو بخطر انداخته و ایران را مجبور به دخالت مستقیم در جنگ بکند،بهوش باشید،ترکیه و آذربایجان بدانند که پاشینیان با خط گرفتن از فرانسه و اسرائیل دارد شرایط را با دادن امتیاز استان هم مرز با ایران،عملا ایران را وارد جنگ با آذربایجان میکند.واین یعنی از بین رفتن تمام زیر ساختهای آدربایجان در عرض ۲۴ ساعت اول جنگ و از دست دادن مجدد قره باغ.
    • آراز زنجانلی IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      6 13
      مال این حرفا نیستید، جرئت دارید جنگو شروع کنید ببینید چه بلایی سرتون میاد کشوری که همیشه خودشو به عنوان پیام آور صلح معرفی میکنه و هیچوقت شروع کننده هیچ جنگی نیست!!!
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 1
      می خوان با قطع کردن مرز ارمنستان، جمهوری اسلامی ایران رو که خودش یک کشور اسلامی هست در قفقاز رو محدود کنند و منافع یک کشور اسلامی دیگه رو به خطر بندازن! باز یه عده اینجا دم از اسلام و مسلمانی می زنند!! و مشغول مقصر جلوه دادن ایران هستند! مردم رو احمق فرض کردن
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 2
    ایران باید بنیه دفاعی ارمنستان رو تقویت می کرد تا بتونه سرزمین های ارمنی رو نگه داره. اگه توان ارمنستان بیشتر بود الان این مشکلات و یاوه گویی های جمهوری باکو وجود نداشت.
  • PL ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 10
    ایران در جنگ قره باغ از عرمنستان جعلی حمایت کرد و شکست خورد .
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 2
      جناب تاریخدان بیسواد لطفا یه کم تاریخ بخون .ارمنستان از ۲۰۰ سال پیش از میلاد اینجا بوده وبه چنین کشوری واژه جعلی اطلاق نمیشه.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    13 2
    اتفاقا ارمنستان کشور با معرفت و بی حاشیه هست لااقل از آذربایجان برای ایران بهتره
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    9 4
    ارمنستان همانند آذربایجان جدا شده بخشی از ایران بزرگ است که صرف نظر از مباحث مذهبی که اعتقادات و مذاهب افراد و قومیت ها بایستی مورد احترام همگان باشد ، محبت قلبی بین ایران و ارمنستان و همچنین برادران آدری ما وجود دارد . ارمنی ها همانند آذری های غیور مورد محبت قلبی ایرانی ها هستند و در دایره فرهنگ تمدن ایران بزرگ قرار دارند ! امید که برادرانمان بازیچه دست صهیونیست و عثمانی قرار نگیرند.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 13
    ایران در حال حاضر مکافات سیاست های غلط و ماکیاولستی 30 سال اشغال قره باغ توسط ارمنی ها را می کشد. به جای حمایت از طرف حق متمایل به ارمنستان شد و در عوض ترکیه طرف حق را گرفت و پیروز شد. اذربایجانی ها تا ابد مدیون این کمک و یاری برادران ترکیه ای خود در بازپس گیری سرزمین های اشغالی خواهند بود و اتحاد بین دو کشور اتحاد جاوید و ماندگار خواهد بود
    • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      5 3
      جان ؟! ماکیاولستی ؟! آها بعله متوجه شدیم،فقط عزیز جان اتحاد دو برادر چه جوریاس که اسراییل باید دستشونو توی دست هم بذاره ؟! البته فکر کنم طبق سیاستهای ماکیاولستی صهیون و عثمونی ،اونچه اتحاد گذاشتی اسمشو،اوکی باشه!! اوکی پانترک جان،ماکیاولست میگه: هدف وسیله رو توجیه میکنه! کاملا منطبق بر سیاستهای دو برادر با نظارت صهیون!!
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 2
      کمک های شیطان پسندانه برادران اسرائیلی رو فراموش فرمودی!!!
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 9
    راه زندگی قاتلان شیعیان آذربایجان و غاصبان سرزمین مسلمانان ایران است کشوری که مدعی رهبری شیعیان جهان است جالبه!!!
    • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 2
      کی؟! الهامشون اینا ؟! مگه الهام شیعه است ؟! آره آذربایجان رو راه زندگی صهیونیسم کرده که یهودیت هم ازش بیزاره! راه زندگی دشمن بشریت و ادیان ابراهیمی..جالب اندر جالبه!!!
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 2
      قاتلان شیعیان خاندان علی اف و اردوغان دیکتاتور هست که کلی وهابی سلفی از سوریه و عراق اورده تا همانطور که تو عراق و سوریه سر شیعیان رو بریدن تو باکو و گنجه هم سر شیعه رو ببرن توی ساده لوح فکر کردی اردوغان عاشق چشم و ابروی علی اف هست اون دیکتاتور دنبال منافع خودش هست و وقتی تاریخ مصرف علی اف تموم شد به دستور جلادانی که با خودش اورده سر این خائن هم از بدن جدا میکنن
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 4
    جالبه بدونید پاکستان، ارمنستان رو از زمان جنگ اول قره‌باغ به دلیل اشغال خاک آذربایجان تقریبا ۳۰ ساله هنوز به عنوان یک کشور به رسمیت نشناخته!
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      2 3
      پاکستانم کشوره مگه همشون موفنگی و شیره این دل به چه چیزایی خوش کردید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 3
      به اندازه ای که الهام و رجب اسراییل رو به رسمیت شناختن جالب نیست ها،تازه این دوتا گفتن با پاکستان میشیم سه تا قارداش، چه جوریاس؟؟!! چه جالب شد !!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    3 6
    پاشینیان با انقلاب مخملی ۲۰۱۸ و با حمایت غرب به قدرت رسید، فعلا منافعش ایجاب میکنه با ایران دوست باشه، یه زمزمه‌هایی هست که در قبال دادن استان سیونیک به آذربایجان، دوباره با ترکیه و گرجستان و آذربایجان رابطش رو احیا کنه
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 2
      به حول و قوه الهی اما نابودی پانترکیسم،زمزمه نیست،فریاد رسا هست.همه مردم دنیا صلح و روابط معقول و درست و تعامل سازنده با هم به ویژه با همسایگان رو آرزو دارن،فقط شما کور و کر هستین،تنها چیزی که براتون مهمه توهمات و جعلیات بهایی گونه پانترکیسمه.
  • كورش IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    18 4
    آفرين بر پاشينيان. تازه دارد ميفهمد كه تنها حامي واقعيش در برابر پانتركيسم خونخوار صهيون ساخته ايران بزرگ است و بس.
  • يوسف IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 3
    مشكل ايلهام است. آذربايجان مردم جان مردم ايران هستند. اين مثل صدام دشمني ميخواد درست كنه. ارمنيستان فرصتي خوبيه اقتصادي
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    5 5
    دقت کردین اگه روسیه ارمنستان و آذربایجان از ایران جدا نکرده بود الان مردمان این دو کشور تحت نام ایران هموطن بودن هیچ مشکلی باهم نداشتن
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      4 4
      دقت کردین سلاطین عیاش قجر این مناطق رو فروختن به تزارها ؟! وگرنه الان پانترکی پارس نمیکرد و مردم این مناطق به عنوان ایرانی هزاران سال که زندگی کردن کنار هم،باز هم زندگی میکردن....وحوشی اومدن پایه گزار این دشمنی ها شدن،خودشون رو بین ایرانیان اصیل آناتولی و قفقاز جا زدن...خیلی باید برگردی عقب توی تاریخ،عقب تر از تخم ترکه عیاش و تزارها...تاریخ بخون.
    • مانی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 6
      همین الان هم مردم با هم مشکلی ندارن اگه غیر از این بود ایران بارها جان مردم آذربایجان رو نجات نمی داد مشکل اون موشی هست که خودش رو تو قامت شیر می بینه !!!
  • پرویز DE ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    8 9
    ارامنه همیشه یکی از نجیب ترین ، وفادارترین و بدرد بخور ترین اقلیت ها در کشور ما بودند ، روز و روزگاری ارامنه بهترین آدرس برای خدمات فنی در تهران بودند ، مردمی خون گرم ، صمیمی مودب و متمدن ، من به تمام ارامنه درود میفرستم
    • رضا IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      10 4
      دقیقا. ما اصفهانیا یک عمره داریم با ارامنه زندگی میکنیم . واقعا با فرهنگ و درستکار و مهربونن . من 3 تا همکلاسی ارمنی داشتم واقعا بچه های خوبی بودن . نکته جالبش اینه که ارامنه ایران خودشونو ایرانی میدونن ولی بعضی از آذری ها ارزوی وطن فروشی دارن و میخوان زیر نظر ترکیه باشن
    • همه ایرانی هستیم IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 1
      عزیزم رضا جانم،اونا پانترک هستن،نه آذری،آذری ها هم اقوام اصیل ایرانی هستن ولی متاسفانه زبان اونها تغییر کرده بنا بر دلایل تاریخی.پانترکها فقط از اشتراک زبانی برای نوکری ترکیه عثمانی و الهام علی اف خائن،سو استفاده میکنن که نام مردم شریف آذربایجان رو لکه دار کنن،ولی ما اونها رو از خودمون نمیدونیم،خون ما با پانترک جماعت یکی نیست،ما خون و ریشه ایرانی داریم،مثل تمام کسانی که روزگاری در حوزه تمدن ایرانی به عنوان ایرانی زندگی میکردن.ارامنه عزیز هم ،هموطن ما بودن مثل مردم آذربایجان و گرجستان و ..و ...و ...شهرهای دیگه جدا شده از ایران... دشمن ما از ذات خراب و روحیه نفرت پراکنی و تفرقه انگیزی که داره کاملا مشخصه که چقدر بیگانه و اجنبیه،نه دین براش مهمه نه خون ،نه خاک،فقط نژادپرستی و وحشی گری.بین شیعه و سنی و دیگر پیروان ادیان الهی تفرقه میندازه،بین اقوام تفرقه میندازه،دست دوستی با هرکسی میده که بتونه به ما و اتحاد ما ضربه بزنه،فقط به خاطر یک هویت جعلی موخر که توهم عثمانی سازی داره با مردمانی که سالیان سال برادرانه کنار هم زندگی میکردن تا وقتی تخم کینه و نفاق پانترکیسم بهایی سر برآورد و شروع کرد همه رو به جون هم انداختن،شیاطین جن و انس و قوم یاجوج و ماجوج...
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 4
    فکر کنم بهترین همسایه ایران همون ارمنستان باشه لااقل تابحال ازش دشمنی ندیدیم.
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    7 1
    لعنت بر علی اف لعنت بر اردوغان اگر آذربایجان نفت نداشت ترکیه به آن نگاه نمی کرد کدام پان‌ترکیسم باید گفت پان عثمانیسم در نبود ناسیونالیسم ایرانی است .
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
    1 0
    با این حال انتظار دارید اذربایجان با ایران دشمنی نکند؟ عجب رویی دارید شما ها پاشینیان گفته ایران در اوایل دهه 1990 برای ارمنستان کمک های حیاتی میفرستاد حقیقت پور سگ حلقه به گوش هم برای ارمنستان جاسوسی میکرد البته تعدادی از تورک های اذربایجان جنوبی برای کمک به برادرانشان رفتند و هنگام برگشتن توسط رژیم فارس پرست زندانی شدند تعدادی هم در انجا شهید شدند که رژیم ایران برای تبلیغات و عوام فریبی انها را بسیجی و سپاهی معرفی میکند همچنین بعضی از جوجه فاشیست های فارس انقدر متوهم اند که نمیفهمند دشمنی ایران و اسرائیل زرگری و دروغین است حتی اربابانتان هم این را میدانند همین اسرائیل به ایران در زمان جنگ انهمه کمک کرد مدارکش هم موجوده در ضمن بدانید که تاریخ جعلی شما ها را سرجان ملکم و کمپانی هند شرقی و فراماسون های به اصطلاح ایران شناس نوشته اند و در دانشگاه های به اصطلاح معتبر غرب هم تاریخ دروغین کوروش داریوش را درس میدهند در ضمن لابی ارمنی در امریکا پس از لابی یهود دومین لابی قدرتمند است بایدن جونتون هم که پیشتر از شما عاشق ارمنی هاست پس امریکا هرگز به ضرر ارامنه نورچشمی به ترکیه و اذربایجان کمک نمیکند میدانم که نفرت از ترکها در بند بند وجودتان نهادینه شده است ما خواهشا در دشمنی با ما تا این حد توهم نزنید
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۲
    1 0
    یکی به من بگه با این وضع چرا نباید اذربایجان دشمن ایران باشد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس