وزارت دفاع ترکیه به یونان هشدار داد

وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آنکارا با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک، مواضع غیرقانونی، تحریک‌آمیز و خصمانه یونان را پیگیری و محکوم خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از آناتولی، «وزارت دفاع ترکیه» در ارتباط با تنش جاری این کشور با یونان اعلام کرد که آنکارا با استفاده از کانال‌های دیپلماتیک، مواضع غیرقانونی، تحریک‌آمیز و خصمانه یونان را پیگیری و محکوم خواهد کرد.

در این ارتباط، روابط عمومی وزارت دفاع ترکیه با لحنی هشدار آمیز گفته است: پاسخ میدانی به مواضع غیرقانونی یونان در سطح مقابله به مثل به طور حتم شدنی و انجام خواهد شد.

این بیانیه وزارت دفاع ترکیه یک روز پس انتشار بیانیه مشابه از سوی وزارت خارجه این کشور منتشر شده است.

روز گذشته نیز وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای دلیل تشدید تنش در شرق مدیترانه را ادعاهای حداکثری در خصوص محدوده دریایی توسط یونان و اقدامات یک جانبه این کشور و بخش روم‌نشین قبرس دانست و هشدار داد که آنکارا با قاطعیت از حقوق خود و جمهوری تُرک قبرس شمالی محافظت خواهد کرد.

در این بیانیه با یادآوری پیشنهاد سال پیش رئیس جمهور ترکیه به اتحادیه اروپا برای تشکیل یک کنفرانس جامع در شرق مدیترانه برای بررسی مسائل موجود و استفاده از منابع هیدروکربنی، آمده بود: در حالی که همه این پیشنهادات روی میز است، در ماه‌های اخیر مشاهده می‌شود که یونان و بخش روم‌نشین قبرس تلاش می‌کنند با افزایش تنش در شرق مدیترانه درگیر فعالیت‌های یکجانبه و تحریک آمیز شوند.

وزارت خارجه ترکیه در این بیانیه تأکید کرد: در واقع علاوه بر تلاش‌های اخیر یونان برای نقض فلات قاره‌ای ما، بخش روم‌نشین قبرس نیز اعلام کرده که از روز ۳ اکتبر با یک کشتی ایتالیایی و با پرچم مالت تحقیقاتی را انجام می‌دهند که حقوق جمهوری تُرک قبرس شمالی و فلات قاره‌ای کشور ما را نقض می‌کند. آنان همچنین اعلام کرده‌اند که در ماه نوامبر حفاری جدیدی را در جنوب جزیره آغاز خواهند کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه تاکید کرد: همه این اقدامات یک جانبه باعث افزایش تنش‌ها و تهدید صلح و ثبات در شرق مدیترانه می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    4 18
    ایران باید با یونان و قبرس ضد ترکیه متحد شود
    • رامین IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      7 0
      آفرین، هرکجا مسلمونی بخاد کاری بکنه و حال غربیا رو بگیره ایران باید بپره وسط و کار شکنی کنه
    • PL ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      3 0
      دشمن تراشی تا کی بدبخت
    • بهزاد AZ ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 0
      مفلوک بدبخت. خدا بصیرت آدم رو ببنده اینطوری به جفنگ گویی میفته آدم.
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      1 1
      همين كارها رو كردين كه تمام كشورهاي همسايه بدون استثنا از ما متنفرن.
  • IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 1
    این حرکات اردوغان فریب است . اصلا فکر یونان را نمی کند و میخواهد حواس ایران را پرت کند . با آذربایجان مانور جدید دارد ولی این هم دروغ است میخواهد در نخجوان اردو بزند و دایم بماند و جاده سیونیک را نیز ببندد . خطر . گول نخورید . اگر نخجوان از دست رفت فقط یک کار می توانید بکنید آنهم اعزام نیرو به سیونیک است . در غیر اینصورت باختیم . برادر دیر شد . افسوس
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    2 0
    ایران در سالنی قبل واخیر عملا با یونان وارمنستان متحد بوده تساست درست است ترکیه بزرگ‌ترین نیروی زمینی ناتو را دارد اما ناتو در درگیری با یونان طرف یونان را می‌گیرد ترکیه دو رقیب اصلی در منطقه دارد ایران وعربستان که با مذاکرات جدید عملا با حل مسئله یمن به راحتی مشکلات این دو قدرت حل میشود نقطه ضعف ترکیه وسعت ودر گیری با تمام همسایگان تست در جنوب سوریه وعراق درسوریه باید در شش ماه آینده در آداب تکفیری ها وطرفداران ترکیه از سوریه اخراج شوندوکردها به دولت مرکزی بپیوندند در عراق دولت مرکزی وکردها وحشدالشعبی باید پای ترکیه را از شمال عراق قطع کنند در غرب ایران مثا کوه است وما باید زیر آتش زیرخلکستر کردهای ترکیه فوت کنیم ودر شمال ارمنستان که همیشه درحال جنگ است میکاند گرجستان که عملا تنها همسای بیطرف ترکیه است ودر دریای سیاه ابرقدرت روس است که باتوجه به طرفداری ترکیه از اوکراین عملا دشمن ترکیه است اما در حال حاضر سعی میکند ترکیه را از ناتو جدا کند لذا ارتش ترکیه عملا د کل چند هزار کیلومتر پخش است ویک ارتش متمرکز نیست وبا سیستم سیاسی حزب عدالت وتوسعه اردوغان قسمت اعظم با او مخالف است واردپغان درحال سرکوب آن است وقسمت قابل ملاحظه ارتش در مرکز درگیر امنیت است آذربایجان برای ترکیه فقط هزینه است نه کالی بلکه نظامی ‌سیاسی ایران باید با اتحاد با ارمنستان عراق سوریه یونان عربستان وتا حدودی روسیه کاملا در تماجبهه ها ترکیه را تضعیف کند بخصوص که ترکیه اقتصاد شکننده ‌ومقزوضی دارد والعان با اروپا وامریکا هم روابط خوبی ندارد وظیفه اول ما حمایت مطلق از ارمنستان است حتی با اشغال نخجوان یا توسط خودمان یا ارمنستان با حمایت ما اگر. آذربایجان صدایش پر آمد اینبار قدرت نظامی ما جلو آنها را خواهد گرفتوحتیجراتدرگیرینخواهندداشت
  • IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    0 6
    چرا ایران با ارمنستان و یونان یک بلوک نظامی علیه ترکیه و باکو ایجاد نمی کنه؟!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس