کد خبر 1280317
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۲
مصوبه کمیسیون آموزش مجلس:تاسیس مدارس غیردولتی برای مسئولان ممنوع شد

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی در دستور کار کمیسیون بود.

وی از بررسی ۷ ماده از این طرح در کمیسیون خبر داد و افزود:براساس مصوبه امروز کمیسیون، تاسیس یا اداره مدرسه یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی از سوی کلیه مدیران و معاونان (ستادی، استانی، شهرستان ها، مناطق و نواحی) اشخاص حقوقی و بستگان درجه یک آنان در زمان تصدی پست و تا یک سال بعد از آن ممنوع شد.

نماینده آمل در مجلس ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف به بازنگری در اعطای مجوز و اصلاح آن مطابق این حکم برای کلیه مدارس یا مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی ظرف مدت ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون است.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس عنوان کرد: متخلفین از این تکلیف به واریز معادل شهریه دریافتی حاصل از فعالیت مدارس یا مراکز مزبور به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور و حسب مورد متناسب با وضعیت شغلی شان به مجازات یک تا سه سال، انفصال موقت از خدمات دولتی و عمومی محکوم می شوند. همچنین اعطای مجوز از سوی وزارت آموزش و پرورش بدون رعایت ضوابط مذکور در این بند در حکم تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و عمومی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    دقیقا کاسبی هاشون کردن الان که تعداد دانش آموزان کم شده و جمعیت بخ حدی کاهش یافته که دیگه صرف نمیکنه مدرسه غیرانتفاعی داشته باشیم حالا اومدن و ممنوعیت گذاشتن
  • مجتبی IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    3 0
    اگه جرئت دارید مدارس خصوصی.... رو ببندید !
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    مسئولي نمانده كه مدرسه غير دولتي نداشته باشه لطفا بفرماييد مجموعه مدارس خاص و ويژه فرهنگ مهر هشتم امام صادق روشنگر سما نيكان و.....متعلق به كدام مسئولان است !؟؟.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    یعنی دیگه نمیتونن مدرسه تاسیس کنن؟
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
      2 0
      فرزندانشون می تونن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس