کد خبر 1280287
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
وزارت بهداشت: سفارش فایزر را ما لغو نکردیم

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در برخی از رسانه‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود که گویی سازمان غذا و دارو با عدم صدور مجوز مانع واردات واکسن فایزر به کشور شده است، در حالیکه این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد.

به گزارش مشرق، محمد رضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در واکنش به برخی از اخبار که در مورد مخالفت وزارت بهداشت برای واردات واکسن فایزر به کشور مطرح می‌شود، گفت: در برخی از رسانه‌ها بحث‌هایی مطرح می‌شود که گویی سازمان غذا و دارو با عدم صدور مجوز مانع واردات واکسن فایزر به کشور شده است، در حالیکه این مطلب به هیچ عنوان صحت ندارد.

شانه ساز با بیان اینکه به واکسن فایزر هم مانند دیگر واکسن‌ها از جمله سینوفارم، آسترازنکا و... مجوز داده شده، افزود: شرکت فایزر واکسن‌ها را تحویل نداد و هیچ ثبت سفارشی از سوی ایران در مورد این واکسن لغو نشده است.

او ادامه داد: شرکت واسطه‌ای که قرار بود این واکسن‌ها را خریداری و به ایران تحویل دهد موفق به واردات فایزر به ایران نشد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به تبلیغاتی که پیرامون اثرگذاری فایزر در رسانه‌ها مطرح می‌شود، بیان کرد: در هیچ مطالعه‌ علمی‌ای عنوان نشده که فایزر زنان باردار را بیشتر از سینوفارم از ابتلا به بیماری کرونا مصون می‌کند و بیشتر این مباحث پروپاگاندا و تبلیغاتی است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما HK ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 0
    گاهی چیزی به خیر شماست اما آن را بد می دانید گاهی بدشماست شما آن را خیر می دانید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس