اربعین نمایه

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، از غربالگری ۳۰۶ هزار و ۳۲۹ زائر اربعین در مرزهای زمینی مهران، چذابه و شلمچه خبر داد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی گویا گفت: تا روز جمعه ۹ مهر ۱۴۰۰ بالغ بر ۳۰۶ هزار و ۳۲۹ زائر اربعین در مرزهای زمینی غربالگری کرونا شدند و ۶ هزار تست تشخیصی سریع و ۳ هزار و ۲۴۱ تست pcr انجام گرفت که در مجموع ۲۲۲ مورد مثبت کرونا ثبت شد که به قرنطینه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید:

آمار تردد زائران اربعین در مرزهای هوایی و زمینی

وی افزود: در مرزهای هوایی نیز ۳ هزار و ۳۶۵ مورد تست کرونا و ۵ هزار و ۱۵۹ مورد تست تشخیصی از زائرین عتبات گرفته شد که ۱۱۵ مورد ابتلاء به کرونا تشخیص و به قرنطینه اعزام شدند.

گویا ادامه داد: کسانی که به قرنطینه اعزام می‌شوند بایستی آنجا اقامت داشته باشند تا زمانی که کاملاً اطمینان حاصل شود که علائم ندارند و بعد از منفی شدن تست به شهرستان‌های خود بر می‌گردند. همچنین تمامی افرادی که با این اشخاص در ارتباط بوده اند هم مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: در مجموع با وجود حجم بسیار زیاد زائران اعزامی که فراتر از پیش بینی‌ها بود این عملیات تاکنون با موفقیت کامل انجام شده است. به عنوان مثال در پرواز نجف اشرف به کرمان که حامل ۱۳۰ زائر بود و از همگی تست انجام شد ۲۷ مورد ابتلاء به کرونا تشخیص داده شد.

گویا با اشاره به یک نمونه فعالیت تیم‌های بهداشتی در مرزها گفت: همکاران ما از نیمه شب که پرواز به زمین نشست تا صبح در مرکز مراقبت مرزی بی وقفه مشغول انجام تست‌ها و مراقبت‌های لازم بودند و اگر چنین نمی‌شد می‌توانست پیامدهای نگران کننده‌ای در پی داشته باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مگه ۶۰ هزار نرفتن؟!
  • امید IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    مگر واکسن نزده بودن ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس