کد خبر 1279887
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴
کوبا هم مقابل جوانان والیبال ایران تسلیم شد

تیم والیبال جوانان ایران پنجمین پیروزی خود در مسابقات قهرمانی جهان را مقابل کوبا به دست آورد.

به گزارش مشرق، تیم والیبال جوانان ایران از ساعت ۱۹ امروز (شنبه) برای کسب یکی از رتبه‌های نهم تا دوازدهم مسابقات قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان به مصاف کوبا رفت و این تیم را با نتیجه سه بر یک شکست داد. ست‌های اول، دوم و چهارم این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۵، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۲۳ به سود ایران رقم خورد. کوبا فقط در ست دوم با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ به پیروزی رسید.

امین خواجه‌خلیلی با کسب ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن مسابقه بود.

تیم ایران در این بازی ۹۲ امتیاز شامل ۳۸ حمله، ۱۸ دفاع، ۵ سرویس و ۳۱ امتیاز از اشتباهات تیم کوبا به دست آورد. در طرف مقابل تیم کوبا نیز ۸۲ امتیاز در این مسابقه به دست آورد که شامل ۴۱ حمله، ۱۳ دفاع، ۲ سرویس و ۲۶ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ایران بود.

این هفتمین دیدار تیم ایران در این رقابت‌ها بود. شاگردان بهروز عطایی در ۶ مسابقه قبلی، چهار برد سه بر صفر برابر مراکش (دوبار)، مصر و تایلند و ۲ شکست سه بر ۲ مقابل بلژیک و آرژانتین تجربه کردند.

در دیگر مسابقه امروز گروه تیم‌هایی که برای رتبه‌های نهم تا دوازدهم تلاش می‌کنند، کانادا سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۱۷ تایلند را شکست داد تا حریف تیم ایران در آخرین روز مسابقات شود. ایران فردا (یکشنبه) در آخرین مسابقه خود در رقابت‌های جهانی سال ۲۰۲۱ برای کسب رتبه نهم به مصاف کانادا می‌رود.

مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال جهان از یکم تا ۱۱ مهر به میزبانی ایتالیا و بلغارستان برگزار می‌شود.

تیم والیبال جوانان ایران در مرحله اول مسابقات در رده سوم گروه C قرار گرفت و نتوانست به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد. این تیم در مرحله دوم باید برای رسیدن به یکی از رتبه‌های نهم تا شانزدهمی تلاش می‌کرد و در گروه G با مصر، مراکش و تایلند همگروه شد و هر سه تیم را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو برداشت تا به جمع تیم‌های. نهم تا دوازدهم راه یابد.

در ۲۰ دوره گذشته مسابقات زیر ۲۱ سال مردان جهان، ایران به یک طلا و یک برنز دست یافته است و در کنار بلغارستان و کره جنوبی پنجمین تیم پرافتخار تاریخ مسابقات محسوب می‌شود.

نتایج و برنامه مسابقات تیم والیبال جوانان ایران در مسابقات قهرمانی جهان

مرحله اول

ایران ۲ - بلژیک ۳ (۲۰-۲۵ / ۲۳-۲۵ / ۲۸-۲۶ / ۲۸-۲۶ / ۸-۱۵)

ایران ۲ - آرژانتین ۳ (۲۰-۲۵ / ۲۵-۲۰ / ۲۶-۲۴ / ۱۸-۲۵ / ۱۷-۱۹)

ایران ۳ - مراکش صفر (۲۵-۵ / ۲۵-۲۱ / ۲۵-۱۵)

مرحله دوم

ایران ۳ - مصر صفر (۲۵-۲۲ / ۲۵-۲۳ / ۲۵-۲۰)

ایران ۳ - مراکش صفر (۲۵-۹ / ۲۵-۱۴ / ۲۵-۱۳)

ایران ۳ - تایلند صفر (۲۵-۱۸ / ۲۵-۱۲ / ۲۵-۲۲)

نیمه‌نهایی رتبه‌نهم تا دوازدهم

ایران ۳ - کوبا یک (۲۵-۱۵ / ۲۵-۱۹ / ۱۷-۲۵ / ۲۵-۲۲)

فینال رتبه نهم و دهم

یکشنبه ۱۰ مهر، ساعت ۱۹ ایران - کانادا

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • چنگیز IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    جنگیدن برای مقام نهم انقدر دادو غال نداره عطایی بهترین مربیه ولی بهتر بود میذاشتن استراحت کنه چون بعد از قهرمانی تو آسیا بلافاصله رفت سروقت تیم جوانان...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس