کد خبر 127983
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۷

شايد اولين و ساده‌ترين دليل تعطيلي 17 كارخانه موليبدن گرانفروشي شركت ملي صنايع مس و به اصطلاح صرافي‌گري آن در بازار باشد اما نبايد از دلايل ديگر تعطيلي واحدهاي توليدي- صنعتي در كشور غافل شد.

به گزارش مشرق ؛به نقل از تهران امروز مسعود كلانتر مجد دبير انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان موليبدن با انتقاد از بي‌توجهي دولت به بخش توليد و صنعت كشور گفت: شايد اولين و ساده‌ترين دليل تعطيلي 17 كارخانه موليبدن گرانفروشي شركت ملي صنايع مس و به اصطلاح صرافي‌گري آن در بازار باشد اما نبايد از دلايل ديگر تعطيلي واحدهاي توليدي- صنعتي در كشور غافل شد.

وي با بيان اينكه شركت ملي صنايع مس مواد اوليه را با نرخ دلار بازار آزاد به فروش مي‌رساند گفت: بايد ديد كه نهادها و سازمان‌هايي نظير شركت ملي صنايع مس به فكر توليد و صنعت در كشور هستند يا اينكه در اين ميان به دنبال كسب سود بيشتر و صرافي‌گري مي‌گردند.

كلانتر مجد با اشاره به مشكلات كارخانه‌ها و واحدهاي توليدي موليبدن گفت: در حالت عادي هم وضع واحدهاي توليدي ما پر ريسك‌ است و هر نوساني مي‌تواند اين صنعت را با مشكل مواجه كند.

در اين شرايط عملكردهايي كه اقتصاد كشور را دچار به‌هم‌ريختگي مي‌كنند مي‌تواند ريسك‌هاي بيشتر و خطرناك‌تري را به صنعت و توليد كشور تحميل كند.

دبير انجمن توليدكنندگان و صادركنندگان موليبدن ادامه داد: در اين ميان نبايد از سهم اجراي نادرست هدفمندي يارانه‌ها غافل شد زير اجراي غيرمنطقي اين طرح باعث شد كه توليد و صنعت كشور زمينگير شود.

وي با اشاره به بدقولي دولت در خصوص حمايت از توليد و صنعت گفت: هدفمندي يارانه‌ها از سويي هزينه توليد را به‌طور سرسام‌آوري افزايش داد و از سوي ديگر افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي هزينه‌هاي سنگين‌تري را به فعالان حوزه توليد تحميل كرد.

كلانتر مجد ادامه داد: در واحدهاي توليدي ما از انرژي‌هاي فسيلي، برق و آب به صورت گسترده استفاده مي‌شود و گراني انرژي و عدم حمايت دولت از واحدهاي توليدي پيش از اين‌ها هم كل صنعت و توليد كشور را زمينگير كرده‌بود.

وي در نهايت از دولت خواست كه در سال حمايت از توليد ملي به فكر تمام واحدهاي صنعتي-‌توليدي باشد و از تعطيلي اين واحدها كه سهمي عمده در اقتصاد كشور دارند جلوگيري كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس