اریک کانتونا با ارسال نامه ای به فیفا خواهان آزادی فوتبالیست فلسطینی از زندانهای رژیم صهیونیستی شد .

به گزارش مشرق، فارس به نقل از فرانس پرس نوشت: روز سه‌شنبه اریک کانتونا یکی از امضا کنندگان نامه‌های ارسالی برای هوگ رابرتسون، وزیر ورزش بریتانیا و میشل پلاتینی،‌ رئیس یوفا بود.

وی با شرکت در این کمپین، خواهان توجه و تلاش مقام‌های مذکور جهت آزادی محمود سرساک شد. وی همانند دیگر امضا‌کنندگان، خواستار همان اهمیتی در قبال ستاره در بند شد که این مقام‌ها به برگزاری مسابقات یورو 2012 در اوکراین و لهستان می دهند.

این جنبش در حالی شکل گرفت که شخصیت‌های همچون نوام چامسکی، منتقد چپ گرا و کن‌لوچ، فیلمساز مطرح از جمله امضا کنندگان در کنار ستاره مطرح اسبق تیم منچستریونایتد بودند.

 سرساک 25 ساله در سال 2009 پس از خروج از غزه جهت امضا با تیم وست بانک زندانی شد.

سه سال پس از آن رویداد ، این ورزشکار اکنون در کلینیکی واقع در یکی از زندان‌های رژیم اشغالگر قدس پس از 80 روز اعتصاب غذا به دستگیری غیر موجه و بی دلیل خود به سر می برد.

در این نامه نوشته شده است: اکنون وقت آن رسیده که به دوران معافیت از مجازات رژیم صهیونیستی خاتمه داده شود و  بر برقراری استانداردهای یکسان در عدالت، برابری و توجه موردنظر به حق احترام گذاشته شود.

در همین ارتباط اتحادیه بازیکنان حرفه‌ای در بیانیه‌ای مراتب نگرانی شدید خود را  بابت وضعیت بازیکان حرفه‌ای بیمشاری در فلسطین چنین بیان کرده است: ماجراهای زیادی از بازیکنانی که بی دلیل دستگیر و به حبس انداخته شدند و یا حتی کشته شده اند، وجود دارد.

سرساک که متولد غزه است،‌به عنوان یک بازیکن جوان بارها برای تیم ملی کشورش در اروپا و خاورمیانه بازی کرده است.

رژیم صهیونیستی در مقابل در این خواسته‌ها، بی دلیل مدعی شده سرساک عضو گروه جهاد اسلامی است که حملاتی را تدارک دیده، اما هنوز هیچ مدرک مستندی   را در ارتباط با ادعای خود ارائه نکرده است.

در همین ارتباط فیفا در واپسین ساعات روز سه‌شنبه اعلام کرد با فدراسیون فوتبال رژیم اشغالگر قدس برای آزادی سرساک تماس گرفته شده است.

یک مقام فیفا در این زمینه گفت: در نامه ای به فدراسیون رژیم صهیونیستی ، سپ بلاتر رئیس فیفا مراتب عمیق نگرانی خود را بابت حبس بازیکنان فلسطینی ابراز کرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس