کد خبر 1279760
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲
شمار فوتی های کرونا در آمریکا از ۷۰۰ هزار نفر گذشت

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تعداد قربانیان کووید۱۹ در ایالات متحده روز گذشته (جمعه) از مرز ۷۰۰ هزار تن عبور کرد.

به گزارش مشرق، آمار قربانیان کووید۱۹ در آمریکا روز گذشته از ۷۰۰ هزار تن فراتر رفت که این رقم تقریبا معادل جمعیت واشنگتن، پایتخت این کشور است.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای آمریکا (CDC)، گرچه در حال حاضر ۵۵.۷ درصد از مردم آمریکا در برابر کووید۱۹ کاملاً واکسینه شده اند اما به طور متوسط، روزانه بیش از ۱۰۰۰ تن جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس در این کشور از دست می دهند.

ایالات متحده بیشترین تعداد مرگ و میر ناشی از ابتلا به کووید۱۹ را در جهان ثبت کرده است به طوری که شمار تلفات در این کشور از موارد فوتی در سایر کشورها با آمار تلفات بالا نظیر برزیل و هند نیز فراتر رفته است.

گزارش ها حاکیست، عملکرد کمپین واکسیناسیون در آمریکا که توسط مقامات این کشور تشکیل شد و در ماه آوریل سال جاری میلادی (۲۰۲۱) به اوج فعالیت خود رسیده بود، در حال حاضر به میزان قابل توجهی کند شده است.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، اطلاعات غلط درباره ویروس کرونا در این کشور بیداد می کند و موضوع استفاده از ماسک نیز همچنان یک مسئله سیاسی است به طوری که برخی از فرمانداران جمهوریخواه، از جمله ایالات تگزاس و فلوریدا با استناد به آزادیهای فردی به دنبال ممنوعیت استفاده از ماسک در ایالت های خود هستند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    0 0
    پس ورزشگاههای پر و پیمون بدون ماسک چی شد؟چی بوداصلا؟ فایزرشون که بهترین بود. ضمنا گزارشهای دلایل فوتهاشونم مشرق محترم زحمت بکشن یا خودتون سرچ بفرمایید هموطنان واکسن دوست :))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس