آناتولی: تنش‌های ایران و کره جنوبی به بخش آموزش و تجارت سرایت کرد

خبرگزاری آناتولی در گزارشی نوشت: تنش‌های بین ایران و کره جنوبی در پی مسدود شدن دارایی‌های تهران، اکنون به دیگر بخش‌ها از جمله آموزش و تجارت سرایت کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، تنش‌ها بین ایران و کره جنوبی که در پی مسدود شدن دارایی‌های تهران توسط سئول رخ داده است، اکنون به دیگر بخش‌ها سرایت کرده است به طوری که تهران واردات لوازم خانگی کره‌ای را ممنوع کرده و سئول حساب‌های بانکی دانشجویان ایرانی را مسدود کرده است.

در حکمی که روز چهارشنبه منتشر شد، مقامات ایران واردات لوازم خانگی از کره جنوبی را به درخواست تولیدکنندگان داخلی ممنوع کردند.

این در حالی است که دولت کره جنوبی حساب‌های بانکی دانشجویان ایرانی را مسدود کرده و بورسیه تحصیلی آن‌ها را لغو کرده است.

بسیاری از دانشجویان ایرانی که در حال حاضر در کره جنوبی ساکن هستند، ایمیل‌هایی از دانشگاه‌های خود دریافت کرده‌اند که به آن‌ها اطلاع می‌دهد حساب‌های بانکی آن‌ها توسط دولت کره جنوبی مسدود شده است و از کمک هزینه ماهانه خود برخوردار نخواهند شد.

در یکی از نامه‌های ارسال شده توسط «دانشگاه کره» به یک دانشجوی ایرانی آمده است: طبق (دستور) دولت کره، تمام حساب‌های بانکی متعلق به اتباع ایران به دلیل تحریم‌های مالی علیه این کشور که توسط دولت کره اعمال شده است مسدود شده است. "

در این ایمیل همچنین آمده است که این موضوع در موسسه ملی آموزش بین المللی (NIIED)، شاخه‌ای از وزارت آموزش کره جنوبی که بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد، مطرح شده است اما «از آنجا که دولت این اقدام را صورت داده است»، دانشگاه ممکن است نتواند آن را حل کند.

در ایمیل دیگری که توسط یک دانشجوی ایرانی در کره جنوبی دریافت شد، دفتر امور بین الملل در دانشگاه کره مستقر در سئول نوشت که «ما متاسف هستیم که دولت کره تمام تراکنش‌های بانکی ایرانیان را متوقف کرده است». این دانشگاه از دانشجویان ایرانی خواست تا برای مشکل کمبود بودجه شخصی خود آماده باشند.

در این نامه آمده است: این مشکل توسط ما یا موسسه NIIED حل نمی‌شود چرا که تصمیم دولت است.

یکی از دانشجویان ایرانی که این ایمیل را دریافت کرد به خبرگزاری آناتولی گفت که این ایمیل «شوکه کننده» بوده و دولت سئول «سیاست را با مسائل آموزشی و فرهنگی در هم آمیخته است».

این دانشجو که خواست نامش فاش نشود گفت: ما سعی کردیم با مقامات دانشگاه برای روشن شدن موضوع تماس بگیریم اما آن‌ها در دسترس نبودند.

بر اساس این گزارش، این موضوع خشم گسترده‌ای را بیشتر از سوی دانشگاهیان در ایران برانگیخته است. رافائل مائوریلو، استاد دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی در صفحه توییتر خود نوشت: «این امر بسیار مایه تاسف است.»

وی افزود: «ما چند سالی است که دانشجویان را به کره جنوبی می‌فرستیم و نتایج آن برای دانشجویان و تقویت روابط بین دو کشور در سطح دانشگاهی بسیار مثبت بوده است.»

تنش‌ها بین دو کشور در سال‌های اخیر در حالی افزایش یافته است که به گفته تهران، کره جنوبی بیش از ۷ میلیارد دلار از ذخایر ارزی ایران را تحت فشار آمریکا مسدود کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    9 0
    آقا وقتشه گوشی‌های سامسونگ و ال جی و آیفون رو ممنوع الورود و الرجیستر (!) بکنیم تا بفهمن یه من ماست چقدر کره میده!!
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    2 0
    مسدود کردن حساب ایرانیان مقیم کره چیز جدیدی نیست
  • کاوشگر فضایی IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    5 0
    لعنت به کره و تمامی محصولاتش ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس