کشتی آزاد قهرمان جهان؛ پیروزی امامی و عموزاد در مبارزه نخست

«رحمان عموزاد خلیلی» و «یونس امامی» نمایندگان وزن‌های ۶۱ و ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در پیکارهای قهرمانی جهان در مبارزه نخست خود حریفان مجاری و مغولی را شکست دادند.

به گزارش مشرق، رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد. امروز شنبه و از ساعت ۱۲ به وقت ایران رحمان عموزاد خلیلی، یونس امامی، حسن یزدانی و امیرحسین زارع در وزن‌های ۶۱، ۷۴، ۸۶ و ۱۲۵ باید به مصاف حریفان بروند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه ۵ بر صفر گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان را شکست داد. دارنده طلای جوانان و نوجوانان جهان در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان توشیهیرو هاسگاوا از ژاپن و نیکو مگرلی از آلمان می‌رود.

در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۲ بایامبادورج انخبایار از مغولستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد به مصاف مصاف نورکجا کایپانوف از قزاقستان می‌رود.

حسن یزدانی و امیرحسین زارع در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شدند.

در وزن ۸۶ کیلوگرم یزدانی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان سباستین جزیرزانسکی از لهستان و عظمت دولت بیکوف از قزاقستان می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم امیرحسین زارع پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف خرامیانکوف از بلاروس می‌رود و در صورت پیروزی بر این حریف در دور سوم با برنده کشتی میان دسی از کانادا و گویازدوفسکی از آمریکا مبارزه می‌کند.

پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد گفت: با توجه به زمان کوتاهی که در اختیار داشتیم تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا ملی‌پوشان را به بهترین فرم آمادگی جهت حضوری موفق در این دوره از رقابت‌ها برسانیم و هر آنچه که لازم بوده را انجام داده‌ایم. خوشبختانه تیم یک‌دست و باانگیزه‌ای داریم و همه با هم یک‌دل و یک‌صدا شده‌ایم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

وی ادامه داد: آنچه مهم است این است که همه کشتی‌گیران علاوه بر آمادگی جسمانی، از نظر روحی و روانی هم در سطح بالایی قرار دارند و قطعا بر روی تشک مبارزه کم‌کاری نخواهند کرد و تا آخرین لحظه برای رسیدن به پیروزی با حریفان خواهند جنگید.

درستکار در پایان خاطرنشان کرد: روی نقاط ضعف و قوت کشتی‌گیران و حریفان‌شان کار کرده‌ایم و نسخه مناسبی به دست آن‌ها داده‌ایم که اگر دستورات فنی را به درستی بر روی تشک پیاده کنند، انشاالله نتایج رضایت بخشی به دست خواهد آمد. تا لحظاتی دیگر نیز ملی‌پوشان ۴ وزن نخست به روی تشک خواهند رفت و از مردم کشورمان می‌خواهم تا برای موفقیت ملی‌پوشان دعا کنند تا نتایج خوبی رقم بخورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس