هر سال، اپل از جدیدترین مدل‌های گوشی آیفون رونمایی می‌کند و سال ۲۰۲۱ نیز از این قضیه مستثنی نبوده است. هر سال فناوری‌های جدیدی پا به سری آیفون می‌گذارند و این کمپانی، تلاش می‌کند که بهترین ثمره یکسال تلاش خود را در اختیار طرفداران و علاقه‌مندان خرید گوشی‌های آیفون قرار دهد. با خرید آیفون ۱۳ دقیقا به چنین اهدافی دست پیدا خواهید کرد و می‌توانید یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند سال را دریافت کنید. ایفون در مدل‌های مختلف در طی دو سال گذشته روانه بازار می‌شود و مدل‌های مینی، پایه، پرو و پرو مکس را تشکیل می‌دهند. آیفون ۱۳ پرو مکس مانند خرید آیفون ۱۲ پرو مکس می‌تواند به‌عنوان بهترین گوشی سال ۲۰۲۱ اپل مدنظر شما قرار بگیرد.


آیفون 13 بهترین گوشی هوشمندی که تا کنون اپل عرضه کرده است

آیفون ۱۳ مینی؛ پخته‌تر از سال گذشته

امسال دومین سالی است که مدل مینی آیفون روانه بازار می‌شود و احتمالا با نسخه پخته‌تری نسبت به سال گذشته روبرو خواهیم بود. آیفون ۱۳ پایه هم از صفحه نمایش ۶.۱ اینچی استفاده می‌کند که بازهم جایگزینی برای آیفون ۱۲ پایه بوده است. خرید آیفون ۱۳ می‌تواند محبوب‌ترین گوشی در بین مدل‌های مختلف این سری باشد. چرا که ویژگی‌های استاندارد این سری را به همراه داشته و تعادل خوبی در اندازه و ویژگی را به‌همراه داشته و احتمالا قیمت مناسب‌تری هم نسبت به مدل‌های پرو خواهد داشت. اگر گوشی کوچک دوست ندارید، این مدل پایه، ابعادی متناظر با تعریف گوشی‌های هوشمند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

طراحی گوشی‌های آیفون ۱۳ شباهت زیادی به مدل های آیفون ۱۲ دارد. لبه‌های مسطح، قاب آلومینیومی، بدنه پشتی شیشه‌ای، ضخامت مشابه ۷.۶۵ میلی‌متری و دیگر المان‌ها را بازهم در مدل آیفون ۱۳ مشاهده خواهیم کرد. مدل‌های آیفون ۱۳ مینی و پایه را می‌توانید در رنگ‌های صورتی، آبی اقیانوسی، مشکی نیمه شب، سفید ستاره‌ای و همچنین قرمز دریافت کنید. 

آیفون 13 بهترین گوشی هوشمندی که تا کنون اپل عرضه کرده است

صفحه نمایش درخشان سوپر رتینا با پنل OLED

هر دو مدل جدید، دارای صفحه نمایش سوپر رتینا XDR هستند که از پنل اولد استفاده می‌کنند و ۲۸ درصد روشنایی بیشتری خواهند داشت. آیفون ۱۳ مینی دارای رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و تراکم پیکسلی بسیار عالی را برای نمایش با کیفیت‌تر فیلم و سریال و تجربه بازی در اختیار شما می‌گذارد. آیفون ۱۳ پایه کمی تراکم پیکسلی پایینی دارد و به ۴۶۰ پیکسل در اینچ رسیده است. رزولوشن صفحه نمایش آن هم در حد ۲۵۳۲ در ۱۱۷۰ پیکسل است که البته تراکم بهتری نسبت به نسخه‌های پرو خواهد داشت. این امر کاملا طبیعی است. چرا که نسخه‌های پرو دارای اندازه بیشتری بوده و یقینا پخش پیکسل‌ها در صفحه باید به میزان بیشتری صورت گیرد و چگالی را کاهش خواهد داد.

هر دو آیفون ۱۳ مینی و پایه دارای حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت هستند که در حالت HDR‌ برای شما فراهم خواهند شد. True Tone در این گوشی‌ها بهبود یافته است و دمای رنگ صفحه نمایش را با نور محیط مطابقت خواهد داد. این روند سبب می‌شود که چشمان شما هنگام تماشای آن در فضای نور خورشید و اتاق تاریک اذیت نشده و در هر دو حالت، بتوانید یک شرایط ایده‌آل داشته باشید. رنگ‌های گسترده هم‌اکنون بسیار غنی‌تر از گذشته دیده می‌شوند و حالت هاپتیک تاچ هم فیدبک بهتری هنگام کار کاربر با آن خواهد داشت.

سیستم دوربین TrueDepth در دوربین سلفی کاملا بهینه‌سازی شده است و شاهد این هستیم که با کوچک‌تر شدن ناچ، Face ID هم کوچک‌تر شده است. همین روند سبب می‌شود فضای کمتری نسبت به گذشته اشغال شود. مانند مدل‌های سال گذشته، آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی می‌توانند از شیلد سرامیکی با طراحی بهبود یافته استفاده کنند. این شیلد از کریستال‌های نانوسرامیکی به‌صورت تزریق شده به صفحه نمایش تشکیل یافته است تا بتواند محافظت بهتری در برابر ضربه داشته باشد. سیستم IP68 هم برای گوشی تائید شده است و بنابراین، بیشترین مقاومت در برابر آب و گرد و غبار را در این گوشی‌ها شاهد خواهیم بود. آیفون‌های جدید می‌توانند تا ۶ متر زیر آب رفته و ۳۰ دقیقه دوام داشته باشند.

تراشه قدرتمند A15 با همان فناوری ساخت مشابه

تراشه بخش مهم دیگری است که اپل در طی رویداد یک ساعته خود، مانور زیادی روی آن داده بود. جالب است بدانید که تراشه A15 Bionic عملکرد متفاوتی در نسخه‌های استاندارد و پرو سری آیفون ۱۳ دارد. بنابراین اگر سال گذشته نسبت به خرید آیفون ۱۲ پرو مکس و مدل‌های دیگر آن اقدام کرده بودید، امسال خرید آیفون ۱۳ می‌تواند یک ضرورت برای شما باشد. قیمت گوشی ایفون ۱۲ هرچه قدر هم کمتر از آیفون ۱۳ باشد، ویژگی‌ها و امکانات عملکردی و سرعتی کمتری نسبت به امسال خواهد داشت و همه این‌ها به‌دلیل وجود تراشه A15 Bionic است. این تراشه قدرت جدیدی را با همان فرایند ساخت ۵ نانومتری فراهم می‌کند.

پردازنده آن دارای ۶ هسته بوده و با دو هسته عملکردی و چهار هسته بهره‌وری در اختیار شما قرار می‌گیرد. آن دو هسته سریع‌تر بوده و ۴ هسته دیگر هم کندتر اما با عملکرد بهتر در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی در اختیار شما خواهند بود. پردازنده گرافیکی هم دارای چهار هسته در نسخه‌های استاندارد و پنج هسته در نسخه‌های پرو خواهد بود. بنابراین، تجربه بازی و تماشای فیلم با استفاده از پردازنده گرافیکی، در آیفون ۱۳ پرو آیفون ۱۳ پرو مکس می‌تواند بهتر از گزینه‌های دیگر باشد.

http://file.tesmino.ir/reportage/35493301/image_1c276bbb9b31eab6b6e5db971ffae405651b3c14.jpg

یک دوربین عقب مورب جدید را در گوشی می‌بینیم که همراه با دو لنز همیشگی ۱۲ مگاپیکسلی واید و اولترا واید در اختیار شما قرار می‌گیرند. دوربین واید این گوشی‌ها دارای دریچه دیافراگم f/1.6 است که به میزان ۴۷ درصد می‌تواند نور بیشتری را به سنسور خود وارد کند. قابلیت تثبیت سنسور شیفت هم دارد که در کنار دریچه دیافراگم f/2.4 دوربین اولترا واید، می‌تواند عملکرد بهبود یافته‌ای را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین عکس برداری و فیلم‌برداری بازهم با بهینه‌سازی قدرتمندی در این سری همراه شده است و حتی دارندگان آیفون ۱۲ را هم مجاب به خرید مجدد گوشی‌های امسال می‌کند.

دوربین‌های امسال می‌توانند عملکرد بهبود یافته‌ای در زمینه عکاسی در نور شب داشته باشند. عکس‌ها جزئیات بیشتر در کنار نویز کمتر خواهند داشت و می‌توانید از عکس‌برداری ماکرو و پرتره نیز به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. آیفون ۱۳ دارای حالت سینماتیک مود هم است که به‌عنوان یک ویژگی جدید برای فیلم برداری با آیفون فراهم شده است. شما می‌توانید به طرز ماهرانه‌ای پس زمینه را تار کرده و فوکوس متغیر را در هنگام فیلم‌برداری داشته باشید. این قابلیت برای خلق فیلم‌های خلاقانه کاربرد دارد و برای فیلم‌های شخصی و شبکه‌های اجتماعی خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

بازرگانی سیب، به‌عنوان یک فروشگاه پیشرو با فناوری، تلاش کرده است که امکان خرید آیفون‌های جدید را با شرایط ویژه برای مخاطبین خود فراهم کند. شما تنها با ۴۰ درصد از مبلغ کل گوشی، می‌توانید صاحب آن شده و مابقی قیمت را در عرض یک سال پرداخت کنید. خرید آیفون ۱۳ با چنین شرایطی یقینا ساده‌تر از حالت خواهد بود که بخواهید تمام قیمت را به‌صورت یکجا پرداخت کنید. همان‌طور که قیمت گوشی ایفون ۱۲ در ایران غیرمنطقی احساس می‌شد، در ابتدا همین شرایط برای خرید آیفون ۱۳ هم وجود خواهد داشت، اما شما با خرید اقساطی از طریق بازرگانی سیب، می‌توانید با استرس کمتر و امکان پرداخت تکه تکه، این مکان را داشته باشید که بهترین گوشی آیفون را در همان روز وارد شدن به ایران، داشته باشید.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس