شبهه "ساختگی" بودن عملیات کشتن بن لادن پررنگ‌تر می‌شود

با گذشت ۱۱ سال از زمان کشته شدن اسامه بن لادن در عملیات آمریکایی‌ها، شاهدان عینی و روزنامه‌نگاران پاکستانی که درباره این تحولات تحقیق کردند، همچنان به این شک دارند که کل عملیات ساختگی بوده باشد.

به گزارش مشرق، سهیل عباسی، از روزنامه‌نگاران پاکستانی که اخبار مرتبط با عملیات‌ آمریکایی‌ها را پوشش می‌داد، به خبرگزاری اسپوتنیک معتقد است آنچه در مه ۲۰۱۱ در ابیت‌آباد پاکستان رخ داد، چیزی جز تلاش برای حفظ وجهه واشنگتن مقابل جامعه جهانی و شهروندان آمریکایی نبوده است.

همچنین راجا هارون، یک شاهد عینی به اسپوتنیک گفت: همگی ما اطمینان داریم که بن لادن در آن ساختمان نبود. اما خانواده او چندین سال بود که در آنجا زندگی می‌کردند.  

هارون که در نزدیکی محل ادعایی زندگی بن لادن سکونت داشت، شاهد کل این عملیات بوده است. او گفت، در ابتدا هیچ گزارشی در این زمینه منتشر نشده و هیچ مدرکی دال بر اینکه شخصی در حمله آمریکا کشته شده است، ارائه نشد.

این شاهد عینی ماجرا گفت: ما بعدا مثل مابقی دنیا، از گزارش رسانه‌های آمریکایی و غربی مبنی بر اینکه اسامه بن لادن در شهر ما کشته شده است، متعجب شدیم. بعد سر و کله روزنامه‌نگاران داخلی و خارجی پیدا شد. بعد از آن بیانیه باراک اوباما و تبریک او بابت کشته شدن رئیس خطرناک‌ترین سازمان تروریستی در جهان منتشر شد. همچنین این ایده که جسد او به دریا انداخته شده باشد، احمقانه و خنده‌دار است.

بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر علیه مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون در واشنگتن که جان بیش از ۳۰۰۰ آمریکایی را گرفت، ایالات متحده خواستار استرداد بن لادن از افغانستان شد. طالبان از استرداد او خودداری کرد و همین جرقه ۲۰ سال مداخله نظامی آمریکا در این کشور را فراهم ساخت. با این حال بن لادن بعد از سرنگونی دولت طالبان در افغانستان، از آنجا گریخت.

در سال ۲۰۱۰ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) رد یکی از معتمدان بن لادن را در شهر ابیت‌آباد پاکستان گرفت و در نهایت به عملیات آمریکایی‌ها برای گرفتن یا کشتن او منجر شد. گروه القاعده در ششم مه مرگ رهبر خود را اعلام کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما HK ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    13 0
    جنگ آمریکا با القاعده جنگ جهاد قلابی است آمریکا حامی القاعده است
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 0
    بن لادن شريك خود امريكايى هاست احمق خودشان هستند ما هم ميدانيم داستان ساختگى است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس