عبور ناوگره ۷۵ از ۳ اقیانوس با ناوشکن تمام ایرانی سهند / برای ساخت تجهیزات دفاعی منتظر بیگانگان‌ نمی‌مانیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوگره ۷۵ از ۳ اقیانوس با ناوشکن تمام ایرانی سهند عبور کرد، گفت: همرزمانم امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را برقرار کرده تا خمه دریانوردان با آرامش خاطر دریانوردی کنند

به گزارش مشرق، امیر شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، در گفت‌وگوی صمیمانه با مردم استان کردستان، با ابراز خوشحالی از اینکه بعد از مدت‌ها در دیار خود حضور پیدا کرده است، اظهار داشت: همواره شرمنده محبت و قدردان زحمات و حمایت‌های مردم این دیار هستم.

وی با بیان اینکه کردستانی‌ها مرزدار، جان‌ برکف و پشتوانه محکمی برای انقلاب اسلامی هستند، گفت: بنده در طول سالیان خدمتم سعی کرده که وظایفم را به نحو احسن انجام داده و سرباز لایقی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشم.

بیشتر بخوانید:

روایت فرمانده نیروی دریایی ارتش از مأموریت ناوگروه ۷۵

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ابراز قدردانی از حسن نیت و اعتماد رهبر معظم انقلاب در سپردن این مسئولیت به وی تصریح کرد: معظم‌له نگاه ویژه‌ای به کردستان و نیروی دریایی داشته، به طوری‌که در کلام نورانی‌شان برای این دو، واژه مشترکی و آن هم "مجاهدت خاموش" تعبیر فرموده که این بیانگر نگاه ویژه به سربازان است.

وی افزود: ماموریت‌های نیروی دریایی فرامرزی و خارج از مرز بوده، به طوری‌که همرزمانم هزاران کیلومتر دورتر از مرز مشغول اسکورت کشتی‌های  تجاری و نفت‌کش هستند.همرزمانم امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را برقرار کرده تا همه دریانوردان با آرامش و امنیت خاطر دریانوردی کنند.

به گفته وی، کردزبانان خطه غرب کشور دَین خود را به انقلاب ادا کرده و وظیفه خود را به‌نحو احسن انجام خواهند داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه امنیت را در منطقه برقرار کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ایران تنها نیرویی بوده که به صورت مستقل در منطقه حضور داشته و عملیات را انجام خواهد داد و بقیه گروه‌ها هر بار پرچم‌شان را تغییر خواهند داد.

وی ادامه داد: در حین انجام ماموریت و برقراری امنیت برای شناورهای خودی، امنیت را به خود منطقه اهدا کرده و امروزه جهان از این منطقه، امن عبور می‌کنند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مسیر انتخاب شده، راحت‌ترین مسیر مواصلاتی و همه قاره‌ها را به هم‌متصل می‌کند، عنوان کرد: این نقطه از لحاظ امنیتی مورد توجه دشمن قرار گرفته اما خوشبختانه در طول ۱۲سال اخیر این پدیده به‌خوبی کنترل شده و از طریق سازمان‌های بین‌المللی مورد تقدیر قرار گرفته‌ایم.

وی به اقتدار و وحدت مثال‌زدنی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: بارها کشتی‌های سایر منطقه را نجات داده‌ایم؛ شناور متشکل از کل ایران زمین بوده و همه با هم شبانه‌روز تلاش کرده و پرچم مقدس را با اقتدار به اهتزاز درآورده‌ایم.

امیر ایرانی اظهار کرد: در دریا فعالیت‌مان شبانه‌روزی و دائما در حال تحرک و فعالیت بوده و توقفی نداریم.

وی با اشاره با اینکه از سال ۵۸ با سه توطئه تحریم، توطئه و تهدید دشمن روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: برای عبور از محیط و موج خشن دریا با ارتفاع ۱۰متر، نیازمند تجهیزات و امکانات مناسب  بوده که دشمنان اجازه بهره‌مندی از این امکاتات را به ما نمی‌دادند، به همین خاطر سال ۷۰ فرمان مبارکی از طرف حضرت آقا مبنی بر اینکه " ناوشکن بسازید، بالگردبر هم را بسازید" بنابراین همه ایران زمین برای تحقق این امر دست به دست هم دادند و تلاش‌ها آغاز شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دعوت از همه دانشمندان و جوانان ایران زمین و کردستانی برای ساخت تجهیزات و نقش آکادمیک، خاطرنشان کرد: برای ساخت تجهیزات منتظر بیگانگان‌ نمی‌مانیم و هدف‌گذاری‌مان استفاده از توان نیروهای بومی کشور است.

وی با بیان اینکه فضا برای جذب و استخدام‌ جوانان کشور و کردستانی در نیروی دریایی فراهم است، افزود: جوانان علاقمند می‌توانند به این حوزه ورود کرده و مسیرمان را ادامه دهند کمااینکه آنچه در توان داشته برای فرزندان دیارم انجام داده و راه‌اندازی دفتر نیروی دریایی در کردستان نمونه آن است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین به فعالیت ناوگروه ۷۵پرداخت و یادآور شد: این ناوگروه متشکل از دو ناوگروه و ناوشکن کاملا توسط جوانان، همرزمان و شرکت‌های دانش بنیان ساخته شده است؛ زمانی که ناوهای ما از دماغه امید نیک گذشتند، دشمن تحرکات ما را زیر نظر داشت و به شدت هراسناک بود و همرزمانم با عبور از تنگه‌های مختلف به گونه‌ای ماموریت خود را به پایان رساندند که دشمن را سردرگم کرده بودند. 

امیر ایرانی با اشاره به اینکه همرزمانم برای نخستین بار ۴۵هزار کیلومتر را طی و از ۵۵کشور عبور کردند، اظهار کرد: اخیرا با ناوشکن‌ تمام ایرانی سهند با اقتدار کامل رژه دریایی را انجام دادند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • شاهین IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    فرزندان معنوی رسول الله همیشه شجاعانه از امت و سرزمین مسلمانان محافظت می کنند
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۹
    0 3
    کاش حمله کنند کار را تمام کنن د که خسته شدند مردم
    • امیرحسین IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
      1 0
      برنامه های امیددانا و اقای تحلیلگر تو یوتیوب رو حتما ببین رسانه های مزدور انگلیسی و عربستان و اسراییل و امریکا انقدر بهت یاس و ناامیدی منتقل کردند که روحیاتت نابود شده البته تقصیر تو نیست منم اینطوری شده بودم ولی از وقتی حرف های این دو نفر رو گوش دادم و حقیقت ها رو فهمیدم دیگه فقط تو یاس و ناامیدی نبودم و حتی احساس بهتری هم تو زندگی داشتم و حتی از لحاظ سواد رسانه ام خیلی بالارفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس