روحانی زنگنه

با اعلام نتیجه یکی از پرونده‌های مربوط به قرارداد پرحاشیه کرسنت که در دولت اصلاحات توسط زنگنه منعقد شد، ایران ۶۰۷.۵ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان جریمه شد.

سرویس اقتصاد مشرق- بر اساس گزارشی که رویترز منتشر کرده، شرکت انرژی امارات متحده عربی دانا گاز روز سه‌شنبه اعلام کرد که یک دادگاه داوری بین‌المللی این شرکت را در مورد مناقشه تأمین گاز با شرکت ملی نفت ایران (قرارداد کرسنت) برنده اعلام کرد و مقرر شد جبران خسارتی ۶۰۷.۵ میلیون دلاری به این شرکت صورت پذیرد.

نتیجه رأی دادگاه بین‌المللی داوری درباره بخش اول پرونده کرسنت/ بیژن زنگنه ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست ایران گذاشت

دانا گاز در بیانیه‌ای در بورس اوراق بهادار ابوظبی که سهام این شرکت در آن معامله می‌شود، گفت که داوری دوم با ادعای بسیار بزرگتر در حال انجام است و جلسه نهایی آن در اکتبر سال آینده (۲۰۲۲) در پاریس تعیین شده است که انتظار می‌رود رقم نهایی خسارت در سال بعد در ۲۰۲۳ باشد.

در شکایت شرکت داناگاز آمده است قراردادی ۲۵ ساله توسط NIOC و Crescent Petroleum در سال ۲۰۰۱ برای تأمین ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از طریق خط لوله به شارجه امارات امضا شد.

قرار بود عرضه گاز در سال ۲۰۰۵ آغاز شود، اما NIOC به دلیل اختلاف بر سر قیمت قرارداد از آنجا که قیمت گاز از آن زمان افزایش یافته، عمل نکرده است. از ژوئن ۲۰۰۹ قرارداد فروش و خرید گاز (GSPC) بین دو شرکت تحت داوری بین‌المللی قرار دارد و کرسنت به دنبال جبران خسارت چند میلیارد دلاری است.

دانا گاز مستقر در شارجه که ۲۱ درصد آن متعلق به کرسنت پترولیوم است، قرار بود پس از رسیدن گاز را پردازش، حمل و به بازار عرضه کند.

قرارداد کرسنت، قراردادی است که در دولت اصلاحات و زمان وزارت بیژن زنگنه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت کرسنت منعقد شد که پس از بررسی نهادهای نظارتی مشخص شد قیمت گاز صادراتی ایران بسیار ناچیز و در حد رایگان است. برای متخلفان این قرارداد در داخل کشور هم پرونده قضایی تشکیل شده است.

بیژن زنگنه در سال ۱۳۹۲ پس از معرفی به عنوان وزیر نفت وعده داد که دو هفته‌ای پرونده کرسنت را مختومه می‌کند. زنگنه در سال‌های اخیر همواره مدعی شده بود که ایران در این پرونده، محکوم نخواهد شد اما اکنون او در بخش اول پرونده ۲۵ هزار میلیارد تومان خسارت برای اقتصاد ایران به جای گذاشته که باید از جیب ملت پرداخت شود. بخش دوم دادگاه که در آن شرکت کرسنت تقاضای خسارت چند میلیارد دلاری کرده، هنوز مختومه نشده است.

** نویسنده: مصطفی خاطری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 73
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • مانی IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    63 2
    لعنت به باعث و بانیش
    • SE ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      12 66
      باعث و بانیش دولت از غیب آمده احمدی نژاد بود.
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      19 0
      یا اعدام کنید این....... یا هیچی نگین!!!!!!!!!!!!!
    • ایرانی GB ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      29 2
      فقط یک راه برای عدم پرداخت این جریمه وجود داره که به گفته یکی از کارشناسان : بیژن زنگنه به عنوان فرد متخلف که بدون اجازه دولت یک چنین قراردادی رو منعقد کرده معرفی بشه یعنی به عنوان یک فرد که بطور خودخواسته و بدون اجازه دولت مرکزی و اجازه مجلس , قرار داد گازی منعقد کرده که بایستی زندانی و مجازات بشه , در این صورت دادگاه بین المللی , سندیت این قرارداد رو میتونه زیر سوال ببره و قرارداد به نوعی اختلاس و رشوه گیری محسوب میشه البته بیژن زنگنه باید بطور علنی محکوم و زندانی بشه تا دادگاه بین المللی مجاب بشه که قرداد کرسنت بنوعی تبانی و سوءاستفاده از پست و مقام بتوسط بیژن زنگنه بوده تا عقد یک قرارداد دولتی مابین ایران و امارات ... البته چون برای متخلفان این قرارداد در داخل کشور هم پرونده قضایی تشکیل شده است احتمال پیروزی ایران در نشان دادن عدم دولتی بودن این قرارداد چندان کم نیست.
    • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      23 2
      حرف کذب نزن ۱۶:۴۲ حیا نمی کنی دروغ میگی تا زنگنه رو تبرئه کنی؟
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 18
      بله. باعث و بانیش دولت های قبلی بود که جلو قرارداد منعقد شده رو گرفت. به بهانه اینکه ارزان فروشی است. حتی به فرض اینکه درست باشد عدم پای بند بودن ایران به قرارداد و عدم تحویل گاز ترش میادین نفت ( انها مثل قبل اتش زدند) باعث این خسارت شد. راست بگوییم!
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      34 4
      قرارداد کرسنت در سال 80 منعقد شد و خود زنگنه تا سال 84 فرصت داشت آنرا اصلاح و اجرایی بکند اما چنین نکرد پس گند دولت اصلاحات و اعتدال را به گردن دولت نهم و دهم نیندازید.
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      38 1
      دولت احمدی نژاد مدارکی به دادگاه ارائه کرده و اثبات کرده بود که در انعقاد این قرارداد فساد صورت گرفته است و در سال 92 داشت این پرونده به نفع ایران مختومه می شد که با سرکارآمدن روحانی و بکارگیری مجدد زنگنه ایران هرچه رشته بود پنبه شد و رای دادگاه بر علیه ایران برگشت.
    • محمدایوب IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      19 3
      15/27احمق همه عالم میگن. زنگنه خلاف کرده با کلی سند و مدرک. شریک جرمش هم مهدی هاشمی زندانه. زنگنه باید محاکمه بشه
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      2 3
      احمق تو هستی که گازی که داشت دود میشد میرفت هوا رو به بهانه ارزان فروشی جلوی فراوریش رو گرفتین و هنوز دارین دود میکنین.
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      10 0
      در ایران فقط تخم مرغ دزد ها دستگیر می شوند گردن کلفتها کاملا ازاد هستند
    • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      10 0
      نمایندگان مجلس که به زنگنه رای اعتماد دادند در این جنایت اقتصادی شریک هستند
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    38 2
    تنها راه جلوگیری از خسارت محاکمه و رسیدگی به فساد در وزارت نفت زنگنه و یا تأمین خسارت از دارایی شخص وی و حسن روحانی و رأی دهندگان به وزارت وی است که با این کار وی را از اتهام قطعی و قابل اثبات فساد در دادگاه ذیصلاح تبرئه کردند.
    • SE ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      7 46
      شعبان بی مخ های وطنی این قضیه ربطی به روحانی نداره. از احمدی نژاد عزیزتان باید بپرسید. یه مشت بیسواد کامنت میزارن که حتی اتفاقات ۱۵ سال گذشته کشور رو خبر ندارند.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      36 4
      شعبان بی مخ غیر وطنی، خیالت تخت باشد که بیشتر از توی نفهم از وقایع خبر داریم. فقط بگو ببینیم این خود حسن روحانی نبود که در زمان وزارت زنگنه در دولت خاتمی پرونده کرسنت و زنگنه را به قوه قضاییه فرستاد و بر علیه زنگنه اعلام جرم کرد؟ آن پرونده همچنان مفتوح است و به علت ناپدید شدن و احتمالأ مرگ شاهد اصلی پرونده و وزارت مجدد زنگنه همچنان مفتوح مانده است. و درست در زمانی که دادگاه لاهه داشت قبول می کرد که قرارداد کرسنت با فساد گسترده منعقد شده است و داشت به نفع ایران رأی می داد همان حسن روحانی زنگنه را به وزارت منصوب کرد و مجلس خیانتکار به وی رأی اعتماد داد و چهار سال بعد هم باز با وعده شغل و بازنشستگی شرکت نفت و این جور کثافتکاریها دوباره زنگنه وزیر نفت شد. حالا بیشعور نفهم بگو این کجایش به احمدی نژاد مربوط است؟ نکند اینقدر بیشرف و پررو هستی که می گویی احمدی نژاد باید به قرارداد ننگین زنگنه احترام می گذاشت و گاز را به قیمت یک چهاردهم قیمت بین المللی به طرف اماراتی می داد. این را هم بدان که زنگنه گفته است که ما این قرارداد را بستیم که شرکت اماراتی به حاکم امارات بگوید که از ادعای خود بر جزایر سه گانه دست بکشد. یعنی زنگنه همه را خر و بیشرف فرض کرده است که البته در مورد امثال شما و خود بیشرفش پر بیراهه نرفته است.
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      20 1
      باید در مورد این مسیله خاتمی و زنگنه و مهدی هاشمی محاکمه شوند نه احمدی نژاد و روحانی و دار دسته اش از احمق بی مغز دفاع کردند حالا حالا گندهایی که زده یکیکی هویدا خواهند شد
    • shb IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 4
      اینا که گفتی برای مملکت جبران خسارت نمیشه . آخرش هم این پول از جیب ملت مظلوم پرداخت میشه .
    • محمد IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      25 1
      خوبی داداش.شنیده بودم سوئد هوا سرد میشه بدجور ولی نه تا این حد که دیگه مخت یخ بزنه
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      1 3
      مقصر اصلی این قرارداد خسارت بار دولت های قبلی بودند.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      6 0
      فقط حرف و در عمل هیچ زنگنه تو دولت بعدی اصلاحات هم وزیر میشه
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    25 0
    بی همه چیز خائن
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    21 1
    هرگز نباید دولت از خزانه کشور چنین وجهی را بپردازد. بلکه زنگنه و مدیران او و نیز افراد دست اندر کار باید این زیان را پرداخت نمایند. لذا فورا باید اموال همه افراد مسئول مصادره شود تا هزینه پرداخت گردد
  • SE ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    22 1
    ای تو روحت اصحالات
  • میثم IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 12
    درود بر دادگاه بین‌المللی ، حقیقت اینه که هیچ نفعی مردم مناطق نفت خیز از این منابع و قراردادهای میلیارد دلاری ندارند، پول دزدی ملت که قرار بود به جیب مدیران نجومی در تهران واریز و خرج عیاشی های خانواده آنها در کانادا شود ترجیح می‌دهم به دست آل نهیان بیافتد.
    • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 0
      کانادا را درست گفتی! چون خیلی از عمله جات در سیستم نفت که با زد و بند در پستو به آلاف و اُلوف رسیدند، الان توی کانادا از لقمه حرام خرج اَتَینا می کنند، دیدم که میگم
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    29 4
    اثبات حرومزادگی از نوع کرسنت ، حسن روحانی و بیژن نامدار زنگنه و خاتمی عاملین خیانت به کشور ، با این تفاسیر رقم سه هزار میلیارد تومن پول خرد محسوب می شود.
  • تاجر IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    26 1
    خب بارها به این اعداد و ارقام و خبرهای مربوط به غارت اموال مسلمین توسط زنگنه اشاره شد. اگر خبر و محتوای آن صحت دارد، دستگاههای امنیتی و قضایی کجا بودند و الان که این شاخ شمشاد همیشه مدعی و طلبکار راست راست در کشور می گردد کجا هستند ؟
  • DE ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    13 4
    بیژن منگنه ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست ایران گذاشت ، ایران ۶۰۷.۵ میلیون دلار معادل ۱۵ هزار میلیارد تومان جریمه شد. اشکال نداره دوتا چاه نفت میفروشیم در میاد. شما مواظب باش دوبله پارک نکنی جریمه هاش سنگینه توقیف خودرو اگه خسارت ندی. ۱۵ هزار میلیارد ضرر که خلافی نیست ور مقابل دوبله پارک کردن
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    15 1
    همون جوری که پول ویلموتس و بقیه کند کاری ها از جیب این ملت می رود، پول این قرارداد هم از جیب این ملت خواهد رفت، فقط لطفا دوباره از این نوابغ مدیریت در جای دیگری استفاده نکنید؟ با این رقم 25 هزار میلیارد تومان میشود 2 سال کامل به مردم یارانه 45 هزار تومانی داد.....
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    8 1
    آخه طوری نیست از بیت المال میدیم
  • مهرناز IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    16 0
    رئیس قوه قضائیه چرا؟ زنگنه مانند مهدی هاشمی محامه نشد؟ زنگنه به کشور صدمات زیادی وارد کرد " محاکمه اش کنید.
  • سلام IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 5
    باز این اصلاح طلب ها میدان را خالی دیدن کل اقتصاد ایران چند میلیارده که پانزده هزار میلیاردش ناشی از مدیریت زنگنه است
  • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 4
    این رقم ها نسبت به حجم دزدی و فساد در کشور پول خرد حساب میشه، جوش نزنید عرض شش ماه چند برابر این مبلغ توی بورس از مردم گرفته شد و به جیب کارتل های سوپر میلیاردی بانک ها و سایر حقوقی ها ریخته شد
  • قربانعلی NL ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    18 1
    خوب الان با این آقای زنگنه چکار خواهند کرد؟! احتمالا هیچی.
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      16 1
      دوباره وزیر میشه
  • شریف زاده IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    12 1
    افراد مرتبط با این پرونده شامل بیژن زنگنه و مهدی هاشمی و دیگر عوامل باید تاوان این خسارت را بدهند. ملت ایران مگر چه گناهی کرده است که افراد نالایق خسارت وارد کنندو ملت ایران بپردازد. اگر یکبار این قبیل افراد این خسارات را از جیب مبارک خودشان پرداخت کنند. نفری بعدی ها دیگر همچین غلطی اضافی نخواهندکرد.
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    9 1
    هر چقدر کفاشیان از جیبش داد زنگنه هم میده
  • امیرو IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    12 0
    نتیجه رأی دادگاه بین‌المللی پرونده کرسنت:بیژن زنگنه ۱۵ هزار میلیارد تومان خسارت روی دست ایران گذاشت. نتیجه رأی دادگاه انقلاب: بیژن زنگنه با 15 هزار میلیارد تومان خسارت تبرئه گردید. برادر بزرگوار و محترم جناب آقای اژه ای , محاکمه زنگنه درخواست همه ملت ایران است. خسارت بسیار بالا بوده به تکلیف عمل نمایید.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 16
    از نقش دولت مستر احمدی نژاد هم بگویید.
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      14 1
      تو خود زنگنه نیستی یه تنه داری همین کامنت رو تکرار میکنی تا خودت رو تبرئه کنی؟ خسارت زدید زبانتان هم دراز است؟
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      9 1
      نقش دولتهای اصلاحات و اعتدال در این قرارداد بسیار پررنگ بود.
    • IR ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      4 0
      در زمان خاتمی و زنگنه این قراردارد بسته شده، نقش احمدی نژاد این وسط چیه، هر گندی میزنید میخواید بندازید گردن احمدی نژاد
    • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      5 0
      نه، اگر راست می گویید شما بگویید.
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    9 0
    چرا از جیب مردم و بیت المال ، بایستی اموال مسئول متخلف بابت این خسارت سنگین مصادره و خودشان هم محاکمه بشن .
  • علی IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    8 0
    پس چرا نمیگیرنش؟
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 7
    هنوز به دو میلیارد یورو بابک جون نمی رسد
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      8 1
      بابك جون هم زير نظر دولت های غرب گرا قبلی رشد کرد...
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      5 2
      بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت فقط 2 میلیارد دلار بود که پرداخت کرد اما خسارت کرسنت زنگنه بیش از 53 میلیارد دلار است.
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    11 0
    بایدتمام رشوه بگیران کلان این قرارداد ننگین باید خسارات وارده را جبران بکنند ...
  • آجرلو IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    8 0
    بیچاره اون جوانی که در اثر بیکاری و شدت فقر به کیف قاپی روی آورد و اتفاقا خیلی زود دستگیر، محاکمه و روانه زندان شد. چرا این عاملان خسارت، که بی‌نهایت بار از آن کیف‌قاپها برای جامعه زیان‌بارتر هستند، راست راست راه می‌روند، کسی متعرضشان نیست. لطفا قوه قضائیه و نهادهای نظارتی، اگر قابل می‌دانند، پاسخ دهند.
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    7 0
    نمایندگانی که به این وزیر ... رای دادند کجا هستند؟!
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
      4 0
      نمونه اش : م ب بود که خودش رشوه بگیر اصلی این قرارداد ننگین کرسنت است .
  • فهیم IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 0
    فقط همین مبلغ ناقابل......کشور را به باد دادند.ولی در امنیت کامل هستند وهستندو....‌
  • حمید IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    3 10
    سلام دولت اقای احمدی نزاد قرداد باطل کرد به اقای زنکنه چه مربوطه اقای زنگنه گفته شکایت حل میکنم نتونسته چرا به اقای دولت نهم ودهم اعتراض نمیکنی
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      4 2
      این قرارداد در سال 80 منعقد شد خود زنگنه تا سال 84 میتوانست آنرا اصلاح و اجرایی بکند اما چنین نکرد.
  • سلام مشرق IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    9 0
    مشرق در مورد اعلام رای پرونده کرسنت بازهم خبر کار کن ، شاید معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات ورود کرد وجلوی خسارت های میلیارد دلاری را گرفت «چیزی که مشخصه اینه که درصورت اثبات فساد در بستن قرارداد ما متحمل پرداخت خسارت میلیارد نمیشیدیم ولی یه جریان خاص برای محافظت از خودشون خسارت میلیارد دلاری به کشور وارد کرده!»
  • ایرانی تبار IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 0
    مهم نیست، بازم ما مردم رنج دیده باید هزینشو بدیم...
  • ناشناس IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    4 0
    پرونده کرسنت خیلی شبیه پرونده 25 ساله فرآب می باشد. تنها تفاوت این است که قرارداد کرسنت را زنگنه امضا کرده و آنهایی که بعد از زنگنه آمده اند آنرا یکطرفه لغو کرده اند، ولی فرآب را قبلی ها امضا کرده اند و زنگنه بطور یکطرفه آنرا لغو کرده است.
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 0
    حالاباید چیکارکرد مجلس این وسط کجابود
  • IR ۲۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    2 0
    مطمئنم آب از آب تکون نمیخوره
  • محمدایوب IR ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    5 1
    نمایندگان مجلس باید محاکمه زنگنه را پیگیری تا به نتیجه برسد. مردم توقع. دارن از نمایندگان انقلابی.
  • ایرانی US ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    6 0
    این رای فاقد اعتباره، قرار داد کرنست با پرداخت رشوه Bribery به مسئولین وقت وزارت نفت و قطعا افراد با نفوسی معتقد شده‌ . هر گونه قراردادی  که با پرداخت  رشوه ،حق حساب ، تطمیع افراد دخیل در تصمیم گیری و افراد زیربط در تنظیم و منعقد شده باشد معتبر نیست‌ . وزارت نفت باید تعدای حقوقدان مثخصص  در حقوق بین‌الملل معتبر که دارای پیشینه دفاع در چنین دعواهای حقوقي داشته باشند تعيين نماید،  ناگفته نماند,  حمید جعفر مؤسس و مدیر عامل شرکت کرسنت عراقی و نماینده استخبارات عراق در دوران صدام در  امارت شارجه بود ،  این رای داوری قطعا با  نفوذ دولت امارات  در  اعضاء  مجلس داوریCourt of Inrenational Arbiteratiin . قطعا پشت این رآی دشمنان قسم خورده هم هستند.
  • ایرانی US ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    مشرق. نوشته قبلی چندتا اشتباه تایپی داشت اصلاح کردم اگر ممکن‌است نمایید. متشکرم. این رای فاقد اعتباره، قرار داد کرنست با پرداخت رشوه Bribery به مسئولین وقت وزارت نفت و قطعا افراد با نفوذ منعتقد شده‌ . هر گونه قراردادی  که با پرداخت  رشوه ،حق حساب ، تطمیع افراد دخیل در تصمیم گیری و افراد زیربط در تنظیم و منعقد شده باشد معتبر نیست‌ . وزارت نفت باید تعدای حقوقدان مثخصص  در حقوق بین‌الملل معتبر که دارای پیشینه دفاع در چنین دعاوی  حقوقي داشته باشند تعيين نماید،  ناگفته نماند,  حمید جعفر مؤسس و مدیر عامل شرکت کرسنت عراقی و نماینده استخبارات عراق در دوران صدام در  امارت شارجه بود ،  این رای داوری قطعا با  نفوذ دولت امارات  در  اعضاء  مجلس داوری Court of Inrenational Arbiteration . قطعا پشت این رآی دشمنان قسم خورده هم هستند.
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    این قرارداد توسط زنگنه و در زمان دولت خاتمی بسته شده، ودر زمان دولت دکتر احمدی نژاد به دادگاه گفته این قرارداد با فساد بسته شده، و از صدور حکم جلوگیری شد، اما بالاخره فساد رو نمیشه کاریش کرد و حکم صادر شد
  • IR ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    باعث وبانیش دولت اصلاح طلب اقای روحانی بودکه گروهبان قندبیژن زنگنه رابعنوان وزیرنفت معرفی کردوازاقای روحانی مقصرترمجلس اصلاح طلبی بودکه به او رای اعتمادداد.که پرونده درحال مختومه دوباره به جریان افتاد
  • IR ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    4 0
    انچه از گند روحاني بي شرف وتيمش مي بينيد سر كوه يخه
  • امین IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    2 0
    چرا عده ای در دایره امنیت کامل هستند هر کاری خواستند کردند ولی کسی جرات ندارد به انها .....اگر خیلی گندش در بیاید نمایشی بپا می کنند و اخرش هم....
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    ناراحتی نداره که اقای زنگنه و روحانی و خاتمی اگه کاخ هاشون را بفروشند میتونند این پول را جور کنند و پرداخت کنند.فقط کافیه دستگاه قضایی ورود کند.
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    1 0
    زنگنه باید محاکمه بشود. این خواسته ملت است. برای حفظ عدالت زنگنه باید به محکمه برود.
  • سید روح اله IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    بیژن زنگنه ایقدر پول ریخته توی حلقوم نوچه هاش که مثل سگ بو میکشن و حتی توی فضای مجازی از این حروم لقمه ی خائن دفاع کنند. من مقداری از پولم را توی بورس از دست دادم و یکی از علتاش را بیژن میدونم و به خدای ایران قسم میخورم اگر فقط و فقط یک روز از عمرم باقی مونده باشه از حلقوم زنگنه میکشمش بیرون.
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    3 0
    اگر امثال : م ب در قبال این قرارداد رشوه کلان نمی گرفتند این قرارداد اصلا به امضا نمی رسید .
  • برجک زن IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    2 0
    آنچه دررسانه ها دردهه ۸۰ مطرح بودازاین قراربودکه شهرک اماراتی ها درجزیره ابوموسی که ازمیراث استعماری انگلیس می باشد کلا تحویل ایران میشد وبرای همیشه امارات ادعای مالکیت برجزایر سه گانه ایران راکنارمیگذاشت ودرقبال آن ایران به مدت ۲۵ سال گازهای درحال سوختن دراسکله نفتی مبارک رابه کمترین قیمت به شارجه میفروخت .با روی کارآمدن احمدی نژاد قراردادیک طرفه ازجانب دولت ایران نقض شد.اگراجراشده بودالان ۲۵ سال به انتها رسیده بود.ولی نشد وگازها همچنان درحال سوخت وهدراست .بنظرم احمدی نژاد باید جریمه رابپردازد وزنگنه وروحانی هم باید بصورت علنی محاکمه شوند تازوایای پنهان قراردادکرسنت روشن وشفاف شود.
  • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    0 0
    سلام ضمن تشکر از سایت انقلابی و خوب شما خواستم بگم متاسفانه با تغییر مدیر عامل صندوق بازنشستگی چند نفر از مدیران دنبال لابی هستند تا پست گرفته یا ابقا شوند1- مصطفی امید قایمی مدیر عامل شرک سرمایه گذاری اهداف صندق نفت و مرد ی که 200 هزار میلیارد ریال دارایی او هست با داشتن دو کارگزاری شخصی بورس و سو استفاده از رانت های اطلاعاتی میلیار د ها تومن به جیب زده او جعبه سیاه زنگنه هست و زمان زنگنه به نفت اومد او کسی هست که نام او در لیست قاضی زاده هاشمی به دلیل تخلفات بورس نام او را به قوه قضایه داده است 2- مجید محسنی مجد که تلفن چی خان کرمی مدیر کل سابق حراست نهاد در زمان روحانی در مرکز تحقیقات ریاست جمهوری در زمان روحانی بود که با حمایت واعظی یک شبه ره صد ساله رفت و چون حراستی بود فامیلشو از پو ر مطوری به محسنی مجد تغییر داد و شد مدیر عامل شرکت صنایع بهشر و الان با لابی های گسترده و داشتن تخلفات میلیاردی دنبال هلدینگ خلیج فارس هست 3- اقای محمد حسین رزاقی عضو ستاد جونان روحانی و فعال در فتنه 88 که با حمایت واعظی و همکاری صاذق ابادی و ختلان یک ماه قبل از انتخبالت ریاست جمهوری مدیر عامل نفت سپاهان شد که با اعتراض گسترده مواجه شد وی کسی است که به شهدای گمنام توهین کرده و لیدری مانع دفن شهدای گمنام در دانشکاه بود و زنگنه قول داده بود بعد از النتخابات تغییر بده و نداد و ایشون الان دنبال لابی هست خودش رو حفظ کنه در ضمن یکی از دوستانش به نام احسان مجتهدی ک عضو شورای سیاسی حزب توسعه سیاسی بود رو هم گذاشت عضو هیات مدیره اش لطفا پیگیری کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس