مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان کی پرداخت می شود؟

خدامی گفت: بازه زمانی توزیع کارت‌های بانکی عکس‌دار برای بازنشستگان کشوری از ۳ هفته به ۵ ماه افزایش پیدا کرد.

به گزارش مشرق، علی خدامی مدیر کل امور مالی بازنشستگان درباره کارت‌های بانکی عکس‌دار بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری گفت: در طی چند ماه اخیر انواع خدمات رفاهی از ناحیه صندوق برای بازنشستگان ارائه شده است که یکی از آن ها جایگزینی کارت های بانکی معمولی با کارت های بانکی عکس دار است.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان بیان کرد: کارت‌های بانکی عکس‌دار و درج برخی از اطلاعات هویتی در این کارت‌ها کمک می‌کند تا ضمن بهره‌برداری از این کارت‌ها در درگاه‌های بانکی این کارت‌ها جایگزین کارت‌های شناسایی شوند که بازنشستگان هم در سیستم بانکی و هم در نمایندگی‌های استانی با نشان دادن این کارت‌ها از انواع خدمات بهره‌مند شوند.

خدامی با بیان این‌که در طی یک ماه اخیر در ۲۸ استان از ۳۱ استان کلیه کارت‌ها صادر و به شعبه‌ی عامل که بازنشسته در زمان بازنشستگی خودش حسابی را برای دریافت حقوق افتتاح و به صندوق معرفی کرده بود ارسال شده است تصریح کرد: ولی در فرایند انجام این موضوع یک سری ابهامات برای بازنشستگان ایجاد شده است که مجددا برای پاسخ به برخی ابهامات اقدام کردیم که بازنشستگان بتوانند بدون در نظر گرفتن هرگونه دغدغه نسبت به دریافت کارت‌های خود از شعب عامل با قید فوریت اقدام کنند.

او ادامه داد: یکی از ابهامات این است که این کارت‌ها صرفا برای بازنشستگان صادر می‌شود در این مرحله موظفین مشمول دریافت کارت‌های بانکی عکس‌دار نیستند بنابراین ضرورتی به مراجعه به بانک ندارند و خدماتی که از درگاه بانکی دریافت می‌کنند با همان کارت‌های بانکی عادی که از بانک عامل دریافت کردند را باید در برنامه کاری خود لحاظ کنند.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان اظهار کرد: نکته دوم این است که بازه زمانی توزیع کارت‌ها توسط شعب عامل که قبلا ۳ هفته تعیین شده بود اما با توجه به شرایط کرونایی حاکم و با توجه به مذاکراتی که با بانک صورت گرفت این مهلت ۳ هفته‌ای به ۵ ماه تغییر پیدا کرد لذا از بازنشستگان می‌خواهیم که بدون هرگونه دغدغه و بدون محدودیت در زمان فعلی در یک بازه زمانی ۵ ماهه به شعب عامل مراجعه کنند و نسبت به دریافت کارت‌های بانکی خود اقدام کنند.

خدامی گفت: موضوع بعدی این است که با توجه به توافق‌هایی که صورت گرفته کلیه هزینه‌های صدور این کارت‌ها بر عهده‌ی بانک صادرات است و شعبه‌ای که ارائه خدمت می‌کند حق ندارد در زمان تحویل کارت بانکی عکس‌دار از بازنشستگان وجهی دریافت کند و بازنشستگان اگر با شعبه‌ای مواجه شدند که نسبت به دریافت وجه اقدام کرد موضوع را به مدیریت امور مالی و همین‌طور به واحد پاسخ‌گویی ۲۵۰۰ اطلاع‌رسانی کنند تا موضوع پیگیری شود و هرگونه وجهی که از بازنشسته دریافت شده است به حساب حقوقی او استرداد شود.

وی افزود: نکته دیگر این است که زمانی که کارت‌ها به شعبه عامل تحویل داده می‌شود پیامکی از ناحیه بانک برای بازنشستگان مبنی بر مراجعه به بانک برای دریافت کارت بانکی عکس‌دار ارسال می‌شود پیامک دیگری هم توسط خود صندوق بازنشستگی به تلفن همراه بازنشسته فرستاده می‌شود که تاکید مضاعف برای مراجعه با بانک و دریافت کارت بانکی عکس‌دار است.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان بیان کرد: با این شرایط از بازنشستگانی که نسبت به دریافت پیامک اقدام نکردند می‌خواهیم که به شعبه مراجعه نکنند چون کارتی به شعبه برای این عزیزان تحویل داده نشده و مراجعه آن‌ها نتیجه‌ای هم نخواهد داشت.

خدامی با اشاره به این‌که تغییرات کارت‌های بانکی هیچ اختلالی در واریز حقوق بازنشستگان ایجاد نمی‌کند ادامه داد: حقوق بازنشستگان به همان حساب قدیمی واریز خواهد شد در زمینه دریافت خدمات هم همین‌طور است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: بازنشستگان هنگام دریافت کارت عکس‌دار درخواست فعال‌سازی را هم بدهند تا کارت‌های عکس‌دار بدون محدودیت آماده بهره‌برداری شود.

مدیر کل امور مالی بازنشستگان درباره مفقودی یا صدور کارت جدید بیان کرد: اگر بازنشسته جدیدی در سال ۱۴۰۰ و سنوات آتی به جامعه تحت پوشش صندوق بازنشستگی اضافه شود و همچنین بازنشستگانی که کارت بانکی عکس‌دار خود را از دست داده باشند صرفا در دی ماه هر سال می‌توانند با مراجعه به سامانه شمس که برای بانک صادرات است مراجعه کنند و درخواست کارت بانکی عکس‌دار جدید بدهند پس صدور کارت‌های عکس‌دار سالانه یک بار انجام می‌شود.

خدامی تصریح کرد: بازنشستگانی که استان محل حساب آن‌ها با استان محل سکونت آن‌ها متفاوت است هم صرفا با تایید آدرس شعبه نزدیک محل سکونتشان می‌توانند به کارتشان دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: این کارت‌ها به لحاظ امنیت و کیفیت در سطح مطلوبی قرار دارند دوره‌ی انقضای این کارت‌ها هم ۵ ساله است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    موظفین چه کسانی هستند؟ آیا منظورهمان وظیفه بگیران است؟
  • خدیجه جوان JP ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    پرداخت حقوق توسط بانک وافتتاح حساب توسط مشتری ( شخص حقیقی یا حقوقی یا..) صورت میگیرد وپرداخت مستمری بازنشستگی به حسابی که مستخدم ارائه نموده از وظایف قانونی صندوق بازنشستگی است وصدور کارت بانکی مرتبط با حساب فرد هم از وظایف قانونی بانک است لذا مسئولین محترم صندوق که مسئولیت واریز حقوق رادارند سعی نکنند در این فضا بنا به میل وسلیقه خود دروظایف قانونی بانک یا بازنشسته دخالت غیرقانونی داشته باشند وبرای انان استرس و نگرانی ایجاد نمایند صدور کارت برای خدمات رفاهی وغیره قبلا هم صادر شده و هیچ دلیلی برای ترکیب کارت بانکی با کارت خدمات رفاهی وجود ندارد وعمل صندوق غیرقانونی است .
  • علیرضا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    این چه کارتیه که واریزی خرید کارت رفاه ازش حدف شده
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    کارت ملی این وسط چکاره شده قرار بود همه کار را انجام دهد صدور انواع کارت شده نون دونی برای یک عده
  • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    عکس روی کارت اگر یک ادم خلاف کار کارت رابیند طرف را ب شناسد می تواند به هر روشی رمز کارت را از صاحب کارت گرفته وحتی برود رمز دوم هم بگیرد وانواع کلا برداری
  • محمدوثوق IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    کارت بانکی عکس دار کردن برای مردم نون و اب نمیشود فکر بهبود باشید متشکرم
  • US ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    الان تو کرونا وقت این چیزها شلوغ شه
  • امیدی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    مگه سازمان بازنشستگی و یا بانک صادرات موظف به صدور کارت شناسایی هستند؟مشکلات بازنشستگان فراتر از این حرفهاست.
  • امیدی IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷
    0 0
    مشکلات بازنشستگان فراتر از این حرفهاست. مگه بانک صادرات موظف به صدور کارت شناسایی است؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس