مذاکره قدرت‌های جهانی با اسرائیل در زمینه «طرح B» در صورت شکست مذاکرات وین

سفیر اسرائیل مطرح کرد که قدرت‌های جهان مذاکراتی با این رژیم را درباره به کار بستن طرحی جایگزین برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران افزایش داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه صهیونیستی تایمز آو اسرائیل، گیلاد اِردارن، سفیر اسرائیل در سازمان ملل و آمریکا امروز مدعی مطرح کرد، آمریکا و دیگر قدرت‌های جهانی در حال بررسی یک «طرح B» هستند که در صورت شکست خوردن مذاکرات هسته‌ای، برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کند.

اِردان در گفت‌وگویی با رادیو ارتش اسرائیل و بدون ارائه توضیحاتی درباره این که این برنامه جایگزین شامل چه مواردی خواهد بود، گفت: جامعه جهانی و آمریکایی‌ها در حال افزایش دادن مذاکرات با ما درباره طرح B در زمینه ایران هستند.

او با بیان این که در گذشته، ارزیابی شده بود که ۸۰ درصد احتمال دارد (ایران) به توافق (هسته‌ای) بازگردد، ادعا کرد: امروز این احتمال به ۳۰ درصد رسیده است.

به گفته این دیپلمات رژیم صهیونیستی، «بازنگشتن ایران به توافق (هسته‌ای)، تمام تصویر را برای جهان تغییر می‌دهد».

بر اساس این گزارش، ادعای اردان در این زمینه و نگرانی رژیم صهیونیستی از بازگشت ایران و آمریکا به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای در پی این مطرح می‌شود که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در کارزارهای انتخاباتی‌اش وعده‌ی بازگشت به توافق هسته‌ای را داده بود.

 قدرت های جهانی تا کنون شش دور مذاکرات پیرامون احیای توافق هسته ای در وین را برگزار کرده اند. این مذاکرات میان ایران و دیگر اعضای کمیسیون مشترک برجام و با حضور آمریکا درمحل مذاکرات برگزار شدند. البته ایران و آمریکا و ایران مذاکرات مستقیمی نداشتند و تنها از طریق نمایندگان دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات در جریان مواضع یکدیگر قرار می گرفتند.

برگزاری دور هفتم این مذاکرات تا پس از تشکیل دولت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان به تاخیر افتاد. زمان دقیق از سرگیری مذاکرات مشخص نیست، اما ایران اخیرا گفته است که این مذاکرات می تواند ظرف چند هفته آتی از سر گرفته شود.

این مذاکرات در راستای بازگشت دوجانبه ایران و آمریکا به پایبندی کامل به توافق هسته ای برگزار شده است که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد و ضمن بازگردانی تحریم های قبلی علیه ایران، تحریم های متعدد جدیدی را نیز بر آن اعمال کرد. ایران با گذشت یک سال و نیم پس از متحمل شدن این تحریم ها و تعلل کشورهای اروپایی در عمل به تعهداتشان در راستای پیداکردن راهکارهای عملی برای کاهش تاثیر تحریم ها و عادی سازی روابط اقتصادی با ایران، در چند گام تعیین شده از تعهدات داوطلبانه اش در توافق هسته ای فاصله گرفت.

مذاکرات وین در این راستا پیش می رود که بتواند از طریق اقداماتی هماهنگ شده، موجب بازگشت دوجانبه آمریکا و ایران به پایبندی کامل به توافق هسته ای شود.

سفیر اسرائیل مطرح کرد که قدرت‌های جهان مذاکراتی با این رژیم را درباره به کار بستن طرحی جایگزین برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران در صورت شکست خوردن مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، افزایش داده‌اند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    21 2
    بمب اتم بسازید شرا بکنید
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    15 3
    نگران باشید و از این نگرانی بمیرید هر وقت اسراییل اتمیشو نابود کرد اون وقت ما هم مذاکره باید بکنیم .
    • احمد IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
      2 0
      بشینن باهم صد تا طرح بدن، اگر دلشون خواست امضاش هم بکنن. بعدش بذارنش جلوی آینه دو تا بشه.
  • دلسوز IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    13 3
    ایران هیچ راهی جز رسیدن ب سلاح هسته ای نداره که از این فشارها برای همیشه خلاص بشه. بیخودی هم در مورد حرام بودن سلاح هسته ای حرف نزنید.‌اسلام هم میگه نباید در مقابل دشمنان ازجهت قدرت نظامی دست پایین داشت‌ .نمیدونم این فتوای بر مبنای کدام اصول فقهی صادر شده‌. اسرائیل در شرایط بروز جنگ قطعا از سلاح هسته ای علیه ما استفاده میکنه و هزاران نفر کشته میشه .بعد بگیم سلاح هسته ای حرامه؟!!غرب براساس چنین مواضعی کوتاه نمیاد بنابراین این فتوا فقط دست خودمونو میبنده
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    11 2
    طرح ب ما هم در صورتی که تمام تحریم ها را در اسرع وقت برای همیشه در عمل لغو نکنند و بخواهند به جای آن دست از پا خطا کنند، با خاک یکسان کردن تل آویو و حیفا می باشد.
  • فرشاد IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 3
    منظور از جامعه جهانی همون اروپا و آمریکا و چند کشور عرب هست که ما بهتر از مردم خودشون، اون ها رو می شناسیم. باید قدرت رو دوباره نشون داد و بر سر میز بی هویت و بی سود نریم.اگر بریم دوباره بهانه میارن برای موشک و نفوذ و باز تحریم. آقا اتم رو بسازید و دل ما ایرانی ها رو شاد کنید. اون ها هم قطع نامه صادر کنن براشون در همه جا مشکل می سازیم تا کوتاه بیان و اگر نیان هم راهمون رو در مسیر اقتصادی جدیدی ادامه می دیم
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    2 3
    سلام هیچ طرح ب وجود ندارد .
    • باغبان IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      2 4
      بله حق با شماست دوست عزیز هیچ طرح ب وجود ندارد
  • نادر IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    4 3
    حضرت آقا در فتوایشان تاکید دارند استفاده از بمب اتمی حرام است برای داشتن آن هنوز فتوایی صادر نکردند چرا که کاربردهای گوناگون دارد وحتی یکی از کاربردها ترس دشمن است
    • شسم IR ۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
      6 3
      فتوا چيه برادر من ؟! من با يه جمله ميتونم فتواى قبلى رو درستش كنم و اون اينكه مقام معظم رهبرى طبق فتواى قبلى استفاده از بمب اتمى را حرام دونستند ، قبوله ، ما هم ميگيم حرامه اما داشتنش چى ؟! مگه كشورهاى ديگه - بجز امريكا - كه اقدام به ساخت بمب اتمى كردند مگه براى استفاده از اين بمب بوده ؟! هرگز ! اونها براى اينكه كسى به كشورشون حمله اتمى نكنه و بازدارندگى اتمى ايجاد كنند اين اقدام رو كردند ما هم بايد همين كار رو بكنيم ،
  • US ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    5 1
    تا ب امروز مرتب با توقیف دارایی های ایران و حتی مردم عادی توسط امریکا مواجه بودیم، هر روز هم این تهدید ها اضافه میشوند. کوتاه امدن همانا و نابود شدن همانا. دل را بدریا بزنیم و اسراییل را مهار کنیم. هر روز یک موش خوار جدید دست ب تهدید میزند و اوضاع را بدتر میکند.
  • Sohrab IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    6 1
    هیچ راهی به جز قدرتمند تر شدن نیست ..هر چی ما کوتاه بیایم اونا پررو تر میشن...اتحاد و ایمان و قدرت همشون رو سر جاشون میشونه..تا الان هم به اندازه کافی کوتاه اومدیم..حالا بزار هی تحریم کنند بی شرفها...فقط به فکر منافع خودشون هستند..
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 1
    اینکه بدل این حرکت چیست و چطور مورچه تو پاچه خالی بندان غربی بیندازیم به هنر فاخر سیاسیون دارد
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 1
    تنها راه مقابله با ظالم اینکه با هر چیز تهدید شدی با همان نیز باید تهدید بشود اگر ما بگوییم بمب اتم حرام است بفرمایید اگر حمله اتمی شدیم تکلیف چیست؟ جای تأمل است!!!!
  • ققنوس بی بال در اوج آسمان IR ۲۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    1 2
    به قول معروف، شیر را از موش می ترساند. و به قول احمدی‌نژاد، اون لولو را گربه خورد. و به فرموده، رهبر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای، اگر یکی بزنی، ده تا می خوری. زمان نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک تر شده است
  • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اگربمب اتم داشتیم سردارسلیمانی ترورنمیشد اگربمب اتم داشتیم کشورآذربایجان امروزحرف از تجزیه ایران نمیزد اگربمب اتم داشتیم کردستان عراق نمیشد جایگاه تروریست های زدایرانی
  • مهدی IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    نمیدونم رو چه حسابی فتوا دادن سلاح هسته ای حرامه.پس تیربار هم حرامه.وقتی دشمنان قسم خورده ی ایران سلاح هسته ای دارن عقل حکم میکنه ما هم داشته باشیم وگرنه همه کشته میشیم.با این فتوا اگه جنگ بشه قافیه رو باختیم.اگه جنگ بشه با تمامی کشورای عضو ناتو مستقیم وغیرناتو ،غیر مستقیم میریم تو جنگ باید بتونیم حداقل با ده کشور به طور مستقیم جنگ کنیم تا کشور نابود نشه و این حاصل نمیشه مگر با تولید وذخیره کردن سلاح هسته ای به میزان بیست هزار تا کلاهک هسته ای
  • ایرانی IR ۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    ۱. که اسرائیل هیچ غلتی نمتواند بکند ۲. قدرتهای بزرگ منافهشان ده برابر اسرائیل در معرض خطر درگیری با ایران است
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    اسرائیل تو سر پیازی ته پیازی ،به توچه ،بشین سر جات خواهر...
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    مرکز بی غیرتی جهان هم حرف میزنه،ولک شما ها مرد نیستید.
  • خ IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    1 0
    هرچی رهبرمیگه
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    قدرتهای بزرگ غلط کرده اند که چنین افاضاتی را بلغور کرده اند.ما هر کاری که به نفع کشور و مطابق دستورات دینی باشد انجام میدهیم.البته آنها هم حق دارند نگران باشند چون میدانند ایران را نمی شود دست کم گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس