کد خبر 1277470
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
جیک سالیوان برای دیدار با بن سلمان راهی ریاض شد

مشاور امنیت ملی دولت واشنگتن برای دیدار با ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی درباره مسئله یمن، امروز دوشنبه به این کشور سفر می کند.

به گزارش مشرق به نقل از آسوشیتدپرس، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه به عربستان سعودی سفر می کند تا با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان دیدار کند.

گفته می شود که علت سفر وی این مسئله عنوان شده است که آمریکا تلاش می کند تا عربستان را برای حرکت به سمت آتش بس در جنگ چندین ساله خود با یمن تحت فشار قرار دهد.

سخنگوی سالیوان نیز در گفتگو با آسوشیتدپرس، سفر وی به ریاض را تایید کرده است اما از ارائه جزئیات این دیدار خودداری کرد.

سالیوان عالی ترین مقام دولت بایدن است که به عربستان سفر می کند.

مطابق گفته دو مقام ارشد دولت آمریکا که نامشان فاش نشد، سالیوان علاوه بر دیدار با محمد بن سلمان، با «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع و برادر ولیعهد سعودی نیز دیدار خواهد کرد.

پیشتر «تیموثی لیندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن در پاسخ به این پرسش که برای پیشبرد فرآیند صلح در یمن چه کارهایی لازم است انجام شود، گفته بود: چند چیز باید اتفاق بیفتد. نخست اینکه جامعه بین‌المللی باید بر سر رویکردهای مورد توافق برای پایان دادن به مناقشه یمن بسیار متحد بماند. اول از همه، تنها یک راه حل سیاسی وجود دارد و نه راه حل نظامی و اینکه سازمان ملل یا فرستاده جدید سازمان ملل باید به تمام طرف‌های [مناقشه] دسترسی بدون قید و شرط داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس