فعالان محیط زیست مسیر فرودگاه اصلی لندن را قرق کردند

فعالان محیط زیست در صبح اولین روز هفته کاری در انگلیس، خروجی پرتردد یکی از اتوبان‌های پایتخت به سمت فرودگاه بین‌المللی هیترو لندن را در ادامه اعتراضات خود به تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین قرق کردند.

به گزارش مشرق، اعضای گروه موسوم به «انگلیس را عایق کنید» در خروجی ۱۴ اتوبان کمربندی ام۲۵ تحصن کرده و پارچه‌نوشته‌هایی را حمل می‌کنند که روی آن جملاتی درباره ضرورت توجه به بحران اقلیمی نوشته شده است.

طبق برآورد پلیس لندن حدود ۵۲ نفر در این حرکت اعتراضی شرکت کرده‌ اند و شعارهایی را علیه اهمال‌کاری دولت در رسیدگی به بحران آب و هوایی سر می‌دهند. این برای ششمین بار طی دو هفته گذشته است که آن‌ها در نقاط مختلف اتوبان ام۲۵ دست به تظاهرات زده و ترافیک سنگینی ایجاد می‌کنند. ام۲۵ یک اتوبان کمربندی است که حدود ۱۸۸ کیلومتر طول دارد.

دادگاه انگلیس اخیرا با صدور حکمی به نفع شرکت ملی بزرگراه‌های این کشور، تجمع معترضان در این اتوبان را ممنوع کرد. به این ترتیب پلیس می‌تواند آن ها را به جرم نقض دستور دادگاه بازداشت، جریمه و یا حتی اموال‌شان را ضبط کند.

فعالان محیط زیست مسیر فرودگاه اصلی لندن را قرق کردند

معترضان هفته پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که بیشتر از نقض حکم دادگاه نگران تغییرات خطرناک آب و هوایی هستند. آن ها می‌گویند که هنوز فرصت برای جلوگیری از گرمایش زمین و بروز بحران اقلیمی وجود دارد.

با این حال پلیس لندن اعلام کرد که امروز در محل برگزاری تجمع حاضر شد و شماری از معترضان را بازداشت کرد.

«گرنت شپس» وزیر حمل و نقل انگلیس هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر اقدام فعالان محیط زیست را خطرناک و غیر سازنده خواند و گفت که از پلیس انتظار دارد وارد عمل شده و خیابان‌ها را باز کند. پلیس انگلیس از ابتدای شهریور ماه بالغ بر ۶۰۰ فعال محیط زیست را بازداشت کرده است.

«انگلیس را عایق کنید» یکی از شاخه‌های گروه قیام علیه انقراض است که خواهان رسیدگی فوری به وضع محیط زیست هستند. آن‌ها علاوه بر اعلام رسمی وضع اضطراری، می‌خواهند که دولت انگلیس از طریق تصویب قوانین الزام‌آور، افزایش روزافزون دی‌اکسید کربن را تا سال ۲۰۲۵میلادی به صفر برساند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس