هنیه: خون شهدای کرانه باختری هرگز پایمال نخواهد شد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد، خون فلسطینی‌هایی که در شهر قدس و کرانه باختری اشغالی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی به شهادت رسیدند، هرگز به هدر نخواهد رفت.

به گزارش مشرق، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: خون چهار شهید قدس و کرانه باختری هرگز هدر نخواهد رفت و این خون‌ها در مسیر آزادسازی قدس و مسجد الاقصی به زمین ریخته شدند.

هنیه اظهار کرد: در کرانه باختری ذخیره انسانی، اخلاقی، ایمانی و جهادی وجود دارد که از آنچه در غزه داریم و به آن افتخار می‌کنیم، کمتر نیست.

رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد: این شهدا با جان‌فشانی‌های خود ثابت کردند که قدس و مسجد الاقصی نگهبانانی دارند که از آنها حفاظت می‌کنند.

همچنین هنیه در تماس تلفنی با خانواده‌های شهدای جنین و قدس تلفنی گفت: به این قهرمانان افتخار می‌کنم، آنها حلقه‌های جهنمی را که اشغالگران و همدستان سعی داشتند به کرانه باختری اشغالی تحمیل کنند، در هم شکسته و مقاومت را برای حمایت از مرحله پس از نبرد "شمشیر قدس" که گردان‌های القسام و گروه‌های مقاومت غزه رقم زدند، تقویت کردند.

او در این گفتگوی تلفنی اظهار کرد: حوادث پیاپی در داخل و بیرون قدس در حال وقوع هستند، آخرین آنها هم شش قهرمانی بودند که خود را آزاد کردند و شهدای محافظان منطقه الجبل از محور مقاومت مردمی در بیتا و پس از آن این ایستگاه بزرگی که این شهدای دلاور در آن برخاستند و پس از یک زندگی پر از زندان و تعقیب و مقاومت، از اسب خود پیاده شدند و تاج شهادت را بر سر گذاشتند.

این مسؤول حماس در ادامه نیز آرامش و اقتدار پدران و مادران این شهدا را که استقامت و صبر را برای تمام فلسطین معنا کردند، ستود.

صالح العاروری، معاون هنیه نیز پیشتر گفته بود: خون این شهدا هرگز به هدر نخواهد رفت و بیشترین بهای آن آزادسازی فلسطین، قدس و مسجد الاقصی خواهد بود و هر قطره از خون این شهدا بهایی خواهد داشت.

العاروری افزود: مردم ما هرگز از تقدیم کردن شهدا (در این راه) خسته نخواهند شد.

معاون هنیه در ادامه گفت: ما از روز اول این مساله شهدایی تقدیم کردیم و هنوز هم شهید می‌دهیم و تا پیروزی کامل‌مان با آزادسازی تمام فلسطین و در قلب آن مسجد الاقصی باز هم شهید خواهیم داد.

او تاکید کرد: این شهدا، شهدای کل ملت و امت اسلامی هستند که به نمایندگی از تمام امت مبارزه می‌کنند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که حمله بامداد یکشنبه رژیم صهیونیستی به کرانه باختری پنج شهید از جمله دو تن در جنین و سه تن در شمال قدس داشت.

 به گفته اکرم الرجوب، استاندار جنین، ۹ فلسطینی در اثر تیراندازی سربازان اسرائیلی در این استان زخمی شدند که هشت تن از آنها به مراکز درمانی منتقل شدند و نفر نهم توسط ارتش اسرائیل بازداشت شد.

طبق بیانیه‌های دو جنبش حماس و جهاد اسلامی، سه تن از شهدای این حمله، از گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس بودند که یکی از آنها یک فرمانده میدانی بود، همچنین یکی دیگر از این شهدا از گردان‌های سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس