افزایش ۳ برابری مرگ و میر ناشی از آمفتامین در آمریکا

مقامات بهداشتی در یک مطالعه جدید گزارش داده اند که مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مت آمفتامین در ایالات متحده بین سال های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ تقریباً سه برابر شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مدیسن نت، در حالی که تعداد مصرف کنندگان مت آمفتامین به سرعت افزایش نیافته است، اما محققان می‌گویند استفاده مکرر از مت آمفتامین و استفاده همزمان از داروهای دیگر، ممکن است در افزایش مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد دخیل بوده باشد.

دکتر «نورا وولکوف»، مدیر مؤسسه ملی سوءمصرف مواد آمریکا، در این باره می‌گوید: «ما در بحران اووردوز مواد در ایالات متحده قرار داریم و این مسیر تراژیک بسیار فراتر از اپیدمی مواد افیونی است. علاوه بر هروئین، مت آمفتامین و کوکائین به دلیل آلودگی به فنتانیل بسیار قوی، خطرناک‌تر هستند و در صورت استفاده از چندین ماده و استفاده مداوم خطرناک‌تر هم می‌شوند.»

در سال ۲۰۲۰، بیش از ۹۳ هزار آمریکایی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست دادند که رکورد بیشترین افزایش یکساله بوده است. افزایش عمدتاً ناشی از اووردوز مواد مخدر صنعتی و در درجه اول فنتانیل بود، اما مصرف بیش از حد متامفتامین نیز قابل توجه بود.

محققان در ارزیابی داده‌های بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ دریافتند تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر به غیر از کوکائین، عمدتاً مت آمفتامین، از بیش از ۵۵۰۰ به حدود ۱۵۵۰۰ افزایش یافته که ۱۸۰ درصد افزایش یافته است. با این حال، تعداد افرادی که از مت آمفتامین استفاده کرده‌اند ۴۳ درصد افزایش داشته است.

همچنین بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹، افرادی که اغلب از مت آمفتامین استفاده می‌کردند ۶۶ درصد افزایش یافته و تعداد افرادی که مت آمفتامین و کوکائین با هم مصرف می‌کردند ۶۰ درصد افزایش یافته است.

این تجزیه و تحلیل همچنین نشان داد که اختلال استفاده از مت آمفتامین بدون تزریق در جوانان ۱۸ تا ۲۳ ساله چهار برابر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس