عملیات جدید نیروهای عراقی علیه داعش در شرق این کشور

منابع عراقی از عملیات جدید که نیروهای این کشور علیه داعشی ها باقیمانده در دیالی شروع کرده اند، خبر دادند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری عراقی واع، اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق از عملیات جدید امنیتی علیه تکفیری ها در شرق این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ فرماندهی عملیات دیالی از آغاز عملیاتی ویژه از سوی نیروهای لشکر یکم ارتش عراق علیه بازمانده های داعشی در منطقه حاوی العظیم در استان دیالی و روستاهای مجاور آن خبر داد.

درباره اهداف این عملیات هم اداره اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد: این عملیات با هدف خشکاندن منابع تروریسم و بازداشت مظنونان و انهدام مخفیگاهها و مراکز وابسته به تکفیری ها و پاکسازی این مناطق از لوث داعش انجام می شود.

این در حالی است که رسانه های عراق امروز یکشنبه اعلام کردند که در دو حمله جداگانه داعش به منطقه «العبارة» در شمال شرق «بعقوبة» مرکز استان دیالی ۹ شهروند عراقی کشته و زخمی شدند.

بر اساس گزارش ها، در میان کشته شدگان یک افسر نظامی عراقی دیده می شود.

منابع عراقی گفتند که گروه تروریستی داعش در این حمله ها با استفاده از سلاح تک تیرانداز و وسیله انفجاری در حومه منطقه العباره پنج نفر از جمله یک افسر پلیس را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.

منابع پزشکی در دیالی اعلام کردند که حال برخی از مجروحان این دو حمله وخیم است و اکنون تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

این دو حمله، شب گذشته و با استفاده از تاریکی هوا انجام شده است.

منطقه العباره در ۱۵ کیلومتری شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله به علت وجود ناهمواری و نقاط پست و بلند طبیعی از کانون های حضور هسته ها و باقی مانده عناصر داعش به شمار می رود.

این منطقه هر از گاهی شاهد حمله تروریستی داعش به شهروندان غیر نظامی و نیروهای امنیتی عراق بوده است.

در ماه های گذشته حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه موسوم به «مثلث مرگ» میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله افزایش یافته است.

عراق در سال ۲۰۱۷ پیروزی بر داعش را که به مدت بیش از سه سال نزدیک به یک سوم قلمرو این کشور را گرفته بود، اعلام کرد.

با وجود این هسته های پراکنده و پسمانده این گروه همچنان در استان های شرقی، شمالی و غربی عراق حضور دارند و گهگاه دست به حملات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای امنیتی می زنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    سازمان اطلاعات ضعیف و جاسوس پرور عراق بهتر ازین نمی تونه عمل کنه ، ناهموار بودن راه و تاریکی هوا رو بهانه نکنبد خون اون بی گناهان پای بی کفایتی شماست
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۵
    0 0
    بی لیاقتی سازمان اطلاعات عراق وجود عناصر نفوذی عربستان در دستگاه دولتی عراق ، موش دواندن های موزیانه آمریکا .... عدم اعدام فوری زندانی های داعشی باعث این وضع دردناک شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس