کد خبر 1277067
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کاشت ابرو در حال حاضر به یکی از پرطرفدارترین روش های درمان کم پشتی ابرو تبدیل شده است. نتایج کاملاً طبیعی و ماندگاری به صورت دائمی از جمله مزیت هایی است که باعث محبوبیت این روش شده است. بنا به دلایل گوناگونی چون سست شدن فولیکول های ابرو در اثر کمبود مواد مغذی، اصلاح بیش از حد ابرو و باریک کردن آن، سوختگی ابروها در اثر مواد شیمیایی و آتش سوزی، انجام کارهای زیبایی مانند هاشور و تاتو و تغییرات هورمونی خصوصاً بعد از دوران بارداری ابروها دچار ریزش می شوند. 

صفر تا صد کاشت ابرو و هر انچه که باید بدانید!

 داشتن ابروهای پرپشت و ضخیم علاوه بر زیبا و جذاب تر کردن صورت باعث جوان تر شدن صورت نیز می شود؛ به همین جهت افراد به دنبال روش هایی برای پرپشت کردن ابروها هستند که در میان این روش ها می توان به ایمپلنت ابرو به عنوان بهترین روش اشاره کرد که این روش در کلینیک زیبایی ره یا با جدید ترین دستگاه ها

 با روی کار آمدن پیوند ابرو، روش هایی مانند تاتو، میکروبیلدینگ و ... کنار رفت. در ادامه مطلب در خصوص

مراحل و پروسه کاشت ابرو ، مراحل آن و مراقبت های بعد از کاشت مطالبی بیان خواهد شد.

انواع روش های کاشت ابرو

کاشت ابرو همانند کاشت مو با روش های مختلفی انجام می شود. روش fut قدیمی ترین روش کاشت است که در آن موهای پشت سر افراد به عنوان بانک مو در نظر گرفته می شد و پس از بیهوشی و ایجاد برش نواری در پشت سر، گرافت های لازم برای کاشت استخراج می شد.

 با پیشرفت تکنولوژی و روی کار آمدن ابزار آلاتی مانند هولدرهای اتوماتیک این روش منسوخ شد و روش های دیگر کاشت ابرو و مو مانند روش fit، میکرو fit، سوپر fue، sut  و ... روی کار آمدند.

 در روش های جدید رایج شده نیازی به ایجاد برش و بخیه در محل بانک مو نیست و فولیکول های مو از طریق پانچ ها و هولدرها بدون اینکه جراحتی بر جای بگذارند؛ خارج می شوند. مراحل کاشت ابرو طبق این روش ها عبارتند از:

1- مشاوره پیش از کاشت ابرو نزد متخصص زیبایی: در این روش پزشک مدل صورت و ابروهای زیباجو را بررسی می کند و با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی طراحی صورت، مدل ابرویی برای زیباجو تعیین می کند. بعد از اینکه مدل ابرو، تعیین و تایید شد سایر مراحل کاشت پشت سر گذاشته می شود.

2- در این جلسه پزشک همچنین تعیین می کند که آیا منعی برای کاشت ابرو در فرد وجود دارد یا خیر؟ به عنوان مثال کسانی که مبتلا به بیماری دیابت هستند تا زمانی که قند خون خود را کنترل نکنند؛ نمی توانند از مزیت های کاشت ابرو بهره مند شوند.

3- بررسی بانک مو: پس از پشت سر گذاشتن مرحله مشاوره، متخصص زیبایی بانک موی فرد را تعیین می کند. برای تعیین بانک موی فرد پارامترهای مختلفی در نظر گرفته می شود.

4-  شباهت موهای بانک مو به موهای ابرو از نظر رنگ، جنس و ضخامت، از مهم ترین این پارامترها است. موهای پشت گوش، موهای پایین گردن و موهای قفسه سینه می توانند بانک موی مناسبی برای کاشت ابرو باشند.

5- استخراج فولیکول: در این مرحله متخصص زیبایی با استفاده از روش های نوین پزشکی، فولیکول های بانک مو را استخراج می کند؛ سپس گرافت های استخراج شده را در محلولی نگهداری می کند.

6- تزریق بی حسی: در این مرحله پزشک متخصص در ناحیه کاشت، بی حسی تزریق می کند سپس با استفاده از سوزن های مخصوص پیوند ابرو، سوراخ هایی به قطر نیم میلی متر ایجاد می کند.

7- تعیین جهت کاشت: در مرحله آخر پزشک با توجه به خواب ابرو، محل قرار گیری تاج، بدنه و دم ابرو زاویه دقیق و جهت کاشت هر فولیکول را تعیین می کند و پیوند ابرو را انجام می دهد.

کاندیدهای مناسب برای کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

صفر تا صد کاشت ابرو و هر انچه که باید بدانید!

برخی از افراد گمان می کنند که پیوند ابرو هیچ گونه منعی ندارد و تمامی افراد می توانند از این روش زیبایی بهره مند شوند؛ علت این باور به سریع بودن عمل پیوند ابرو، سرپایی بودن آن و عوارض بسیار کم آن باز می گردد.

در حالی که انجام ایمپلنت ابرو مانند سایر روش های زیبایی محدودیت هایی دارد که برخی از مهم ترین آنها عبارتند از:

بالا بودن سن بالای 18 سال: افراد زیر 18 سال نمی توانند ایمپلنت ابرو انجام دهند؛ زیرا کاشت ابرو در این گروه سنی بی فایده است و فولیکول ابروهای کاشته شده پس از مدتی سست می شوند و دچار ریزش می شوند.

عدم ابتلا به مشکلات انعقادی خون: افرادی که به مشکلات انعقادی خون مبتلا هستند و داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و هپارین مصرف می کنند؛

نمی توانند عمل کاشت ابرو انجام دهند. ممکن است برخی از افراد سوال کنند که در روش های نوین پیوند ابرو، از روش های غیر تهاجمی استفاده می شود که هیچگونه برشی مشاهده نمی شود؛ در این صورت آیا باز هم نمی توان ایمپلنت ابرو انجام داد؟ در جواب باید بگوییم که خیر، زیرا یکی از مهم ترین مراحل پیوند ابرو تزریق داروی بی حسی است که می تواند برای بیماران مبتلا به مشکلات انعقادی دردسر ساز شود.

 از طرفی در روش های غیر تهاجمی سوراخ های ریزی ایجاد می شود که خونریزی ممکن است از همان سوراخ ها اتفاق بیفتد؛ یا در طی روند عمل اتفاقاتی بیفتد که نتایج نامطلوبی برای فرد به دنبال داشته باشد.

ایجاد اسکار در ابرو: در ابروی برخی از افراد اسکارهایی مشاهده می شود که نتیجه جای بخیه و جای شکستگی است. این اسکارها می توانند ظرافت صورت های زنانه را خدشه دار کنند؛ برای پر کردن این اسکار ها می توان از این روش استفاده کرد.

مراقبت های قبل از کاشت ابرو

صفر تا صد کاشت ابرو و هر انچه که باید بدانید!

مراقبت های قبل از کاشت ابرو از اهمیت زیادی برخوردار هستند؛ زیرا باعث کاهش عوارض بعد از پیوند می شوند و دوران نقاهت را کوتاه تر می کنند. روش های مراقبتی قبل از کاشت در جلسات مشاوره پیش از کاشت برای زیباجو به طور کامل شرح داده می شود. این روش های مراقبتی عبارتند از:

 عدم مصرف دخانیات حداقل سه هفته قبل از کاشت

 عدم مصرف مشروبات الکلی حداقل سه هفته قبل از کاشت

 رفتن به حمام و شستشوی ابروها در روز کاشت

  عدم استفاده از لوازم آرایشی یک تا دو روز قبل از کاشت

  عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون و ویتامین ای حداقل ده روز قبل از کاشت

آدرس کلینیک ره یا : تهران خیابان ولیعصر خیابان فرشته شهید فیاضی جنب مسجد فرشته پلاک 142 طبقه اول

شماره تماس :09127280329 – 02122027186 – 02172803

پست الکترونیکی : info@rahyaclinic.com

مراقبت های بعد از کاشت ابرو

مراقبت های بعد از پیوند ابرو اهمیت بالایی دارند؛ زیرا عدم توجه کافی به روش های مراقبتی در نتیجه کاشت ابرو تاثیر گذار است و می تواند باعث ریزش ابرو، طولانی تر شدن عوارض و شدت یافتن عوارض شود. مهم ترین روش های مراقبتی عبارتند از:

1- عدم مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی حداقل تا یک ماه بعد از ایمپلنت ابرو

2- عدم مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن، وارفارین و... برای جلوگیری از تورم و کبودی بیشتر

3- عدم شستشوی ابروها به مدت 5 الی 7 روز بعد از کاشت

4- استفاده از کلاه و نقاب هنگام بیرون رفتن از منزل بعد از ایمپلنت ابرو

5- استفاده از کمپرس سرد طبق دستور پزشک برای کاهش تورم


برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس